The Scandinavian

Recensera eller fråga om tips...
Roosted
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 jan 2017, 20:29
Ort: Hyllinge, Helsingborg

Kan varmt rekommendera The Scandinavian. En världsklass golfanläggning med 18 håls banor utöver det vanliga. Ett klubbhus som är spektakulärt, en restaurang med en kock som tidigare arbetet på en Michelin-restaurang i London. Knappt 1,5 timme från Helsingborg ink färjan. Även ett fantastiskt gästhus där man bor ute på banan och då i går det även en privat golfbil. Gästhuset består av 3 rum med plats för 6-8 personer, där man också har eget ”vardagsrum och kök”.

https://thescandinavian.dk/

BildBildBildBild



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
WITB 2020
Driver Taylor Made M2 10,5 grader, Spoon Taylor Made M2 FW 3 15 grader, Hybride Taylor Made M2 3 19 grader, 4-PW Nike VR Pro Combo, Wedgar 50* 54* 58* Titleist Vokey SM5, Boll: Titleist Pro V1.
HCP 3,5
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Roosted skrev: 27 sep 2018, 07:49 Kan varmt rekommendera The Scandinavian. En världsklass golfanläggning med 18 håls banor utöver det vanliga. Ett klubbhus som är spektakulärt, en restaurang med en kock som tidigare arbetet på en Michelin-restaurang i London. Knappt 1,5 timme från Helsingborg ink färjan. Även ett fantastiskt gästhus där man bor ute på banan och då i går det även en privat golfbil. Gästhuset består av 3 rum med plats för 6-8 personer, där man också har eget ”vardagsrum och kök”.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag har varit sugen att åka tidigare, nu blev det suget inte mindre....
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Är det den som lego-familjen äger?
Roosted
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 jan 2017, 20:29
Ort: Hyllinge, Helsingborg

JohanAdministratör skrev:Är det den som lego-familjen äger?

Lego-familjen äger Great Northern och ligger på Fyn. Scandinavian var först ut med sin design, Lego-familjen har använt sig av samma arkitekt för att bygga liknande klubbhus. Onside info ;)


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
WITB 2020
Driver Taylor Made M2 10,5 grader, Spoon Taylor Made M2 FW 3 15 grader, Hybride Taylor Made M2 3 19 grader, 4-PW Nike VR Pro Combo, Wedgar 50* 54* 58* Titleist Vokey SM5, Boll: Titleist Pro V1.
HCP 3,5
Roosted
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 jan 2017, 20:29
Ort: Hyllinge, Helsingborg

MaxP skrev:
Roosted skrev: 27 sep 2018, 07:49 Kan varmt rekommendera The Scandinavian. En världsklass golfanläggning med 18 håls banor utöver det vanliga. Ett klubbhus som är spektakulärt, en restaurang med en kock som tidigare arbetet på en Michelin-restaurang i London. Knappt 1,5 timme från Helsingborg ink färjan. Även ett fantastiskt gästhus där man bor ute på banan och då i går det även en privat golfbil. Gästhuset består av 3 rum med plats för 6-8 personer, där man också har eget ”vardagsrum och kök”.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag har varit sugen att åka tidigare, nu blev det suget inte mindre....
Den var ruggigt bra!! Trots torkan från i somras. Hade inte fått en droppe vatten på 16 veckor. Fantastiska greener!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
WITB 2020
Driver Taylor Made M2 10,5 grader, Spoon Taylor Made M2 FW 3 15 grader, Hybride Taylor Made M2 3 19 grader, 4-PW Nike VR Pro Combo, Wedgar 50* 54* 58* Titleist Vokey SM5, Boll: Titleist Pro V1.
HCP 3,5
PeterKl
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 dec 2018, 14:03

The Scandinavian ser fantastisk ut
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Jag skall dit i månadsskiftet april/maj. Ser helt magiskt ut!!!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Skriv svar