Min Golf + Gamebook

Här snackar vi allmänt om golf...
perz
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 okt 2018, 22:11

I somras kunde man läsa detta hos Min Golf:

"Nyhet från juli: koppling till Golf Gamebook

Utöver att boka golftider kommer appen under juli 2018 att uppdateras med en smidig koppling mellan Min Golf Bokning och Golf Gamebook, en av Sveriges mest använda appar för digitala scorekort med över 100 000 användare i Sverige. Golfare med båda apparna installerade kommer då kunna koppla sin bokade starttid direkt till Golf Gamebook via ett knapptryck. Då synkas ronden direkt från Min Golf Bokning och det är bara att börja registrera resultat i Golf Gamebook-appen när du är på plats."

Märkte inte av något av detta under förra året, men ser nu att jag har en knapp inne i MG bokningsappen som tar mig till Gamebook, dock endast till framsidan.

Bara jag som trodde det skulle finnas mer funktionaliteter i detta samarbete?

Min förhoppning var att Gamebook blir kopplat till Min Golf så att man kan sköta hcp justering etc därifrån, så som t ex OnTag kan göra.

Det står förvisso att mer funktionaliteter kommer, men då nyaste infon jag hittar är från juli 2018 tillåter jag mig att tvivla. Bild

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

perz skrev: 26 feb 2019, 22:45 I somras kunde man läsa detta hos Min Golf:

"Nyhet från juli: koppling till Golf Gamebook

Utöver att boka golftider kommer appen under juli 2018 att uppdateras med en smidig koppling mellan Min Golf Bokning och Golf Gamebook, en av Sveriges mest använda appar för digitala scorekort med över 100 000 användare i Sverige. Golfare med båda apparna installerade kommer då kunna koppla sin bokade starttid direkt till Golf Gamebook via ett knapptryck. Då synkas ronden direkt från Min Golf Bokning och det är bara att börja registrera resultat i Golf Gamebook-appen när du är på plats."

Märkte inte av något av detta under förra året, men ser nu att jag har en knapp inne i MG bokningsappen som tar mig till Gamebook, dock endast till framsidan.

Bara jag som trodde det skulle finnas mer funktionaliteter i detta samarbete?

Min förhoppning var att Gamebook blir kopplat till Min Golf så att man kan sköta hcp justering etc därifrån, så som t ex OnTag kan göra.

Det står förvisso att mer funktionaliteter kommer, men då nyaste infon jag hittar är från juli 2018 tillåter jag mig att tvivla. Bild

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Gav upp Gamebook då appen är riktigt slö och inte så responsiv. Började använda Hole 19 istället. Betydligt snabbare och snyggare gränssnitt samt riktigt bra funktionalitet och statistik.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
perz
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 okt 2018, 22:11

svingit skrev:
perz skrev: 26 feb 2019, 22:45 I somras kunde man läsa detta hos Min Golf:

"Nyhet från juli: koppling till Golf Gamebook

Utöver att boka golftider kommer appen under juli 2018 att uppdateras med en smidig koppling mellan Min Golf Bokning och Golf Gamebook, en av Sveriges mest använda appar för digitala scorekort med över 100 000 användare i Sverige. Golfare med båda apparna installerade kommer då kunna koppla sin bokade starttid direkt till Golf Gamebook via ett knapptryck. Då synkas ronden direkt från Min Golf Bokning och det är bara att börja registrera resultat i Golf Gamebook-appen när du är på plats."

Märkte inte av något av detta under förra året, men ser nu att jag har en knapp inne i MG bokningsappen som tar mig till Gamebook, dock endast till framsidan.

Bara jag som trodde det skulle finnas mer funktionaliteter i detta samarbete?

Min förhoppning var att Gamebook blir kopplat till Min Golf så att man kan sköta hcp justering etc därifrån, så som t ex OnTag kan göra.

Det står förvisso att mer funktionaliteter kommer, men då nyaste infon jag hittar är från juli 2018 tillåter jag mig att tvivla. Bild

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Gav upp Gamebook då appen är riktigt slö och inte så responsiv. Började använda Hole 19 istället. Betydligt snabbare och snyggare gränssnitt samt riktigt bra funktionalitet och statistik.
Ja jag håller med om att appen är slö. Hade dock förhoppningar på att det skulle bli bättre i och med detta samarbete.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag är en GGB-användare av rang. Jag loggar allt där och ser fram emot samarbetet.
Jag hoppas att mina rundor synkas automatiskt i mingolf och uppdaterar HCP efter varje runda.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 27 feb 2019, 14:03 Jag är en GGB-användare av rang. Jag loggar allt där och ser fram emot samarbetet.
Jag hoppas att mina rundor synkas automatiskt i mingolf och uppdaterar HCP efter varje runda.
+1, detta hoppas jag också innerligt på!
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Lars
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 feb 2019, 09:37

Kul att det diskuteras Golf GameBook här på forumet! Här kommer några korta svar på det som nämnts ovan.

Hastighet - Detta är något vi hela tiden jobbar på. Se gärna till att uppdatera till den senaste versionen. Redan till nästa uppdatering kommer appen kännas snabbare men den stora skillnaden kommer märkas i versionen efter det.

MinGolfBokning - Inom kort (närmsta 2 månaderna) kommer bokad runda att kunna exporteras direkt till GameBook. Appen plockar då upp info från GIT och dessutom reggas rundan direkt till GIT och uppdaterar ditt nya HCP.

GIT-koppling - Japp det kommer samtidigt som kopplingen med MinGolfBokning, dvs om ca 2 månader.
perz
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 okt 2018, 22:11

Lars skrev:Kul att det diskuteras Golf GameBook här på forumet! Här kommer några korta svar på det som nämnts ovan.

Hastighet - Detta är något vi hela tiden jobbar på. Se gärna till att uppdatera till den senaste versionen. Redan till nästa uppdatering kommer appen kännas snabbare men den stora skillnaden kommer märkas i versionen efter det.

MinGolfBokning - Inom kort (närmsta 2 månaderna) kommer bokad runda att kunna exporteras direkt till GameBook. Appen plockar då upp info från GIT och dessutom reggas rundan direkt till GIT och uppdaterar ditt nya HCP.

GIT-koppling - Japp det kommer samtidigt som kopplingen med MinGolfBokning, dvs om ca 2 månader.
Låter riktigt bra! Synd att det dröjer till maj dock, har ju golfpremiär nu på lördag ;)

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Lars skrev: 28 feb 2019, 09:50 Kul att det diskuteras Golf GameBook här på forumet! Här kommer några korta svar på det som nämnts ovan.

Hastighet - Detta är något vi hela tiden jobbar på. Se gärna till att uppdatera till den senaste versionen. Redan till nästa uppdatering kommer appen kännas snabbare men den stora skillnaden kommer märkas i versionen efter det.

MinGolfBokning - Inom kort (närmsta 2 månaderna) kommer bokad runda att kunna exporteras direkt till GameBook. Appen plockar då upp info från GIT och dessutom reggas rundan direkt till GIT och uppdaterar ditt nya HCP.

GIT-koppling - Japp det kommer samtidigt som kopplingen med MinGolfBokning, dvs om ca 2 månader.
Om jag ska va ärlig så är appen obrukbar pga hur slö den är idag. Hela gränssnittet är riktigt dåligt. För mycket grafiskt lull lull som tar mycket resurser. Alternativ är koden dåligt optimerad (Ja, jag är utvecklare).
När man registrerade sig och skulle välja golfklubb så tog det så lång tid att jag trodde appen hade hängt sig.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

svingit skrev:
Om jag ska va ärlig så är appen obrukbar pga hur slö den är idag. Hela gränssnittet är riktigt dåligt. För mycket grafiskt lull lull som tar mycket resurser. Alternativ är koden dåligt optimerad (Ja, jag är utvecklare).
När man registrerade sig och skulle välja golfklubb så tog det så lång tid att jag trodde appen hade hängt sig.
Ja jag känner då inte igen det där ...
Har du använt den senaste året?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

StefanL skrev: 28 feb 2019, 22:59
svingit skrev:
Om jag ska va ärlig så är appen obrukbar pga hur slö den är idag. Hela gränssnittet är riktigt dåligt. För mycket grafiskt lull lull som tar mycket resurser. Alternativ är koden dåligt optimerad (Ja, jag är utvecklare).
När man registrerade sig och skulle välja golfklubb så tog det så lång tid att jag trodde appen hade hängt sig.
Ja jag känner då inte igen det där ...
Har du använt den senaste året?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Japp. Försökte använda den förra året. Kör Android versionen. Installerade den igen igår för att se om den hade blivit bättre. Men problemen fanns fortfarande kvar. Vet inte hur Iphone versionen fungerar då jag bara har Android.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Skriv svar