Bogeytåget - min journal

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Beardie
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 aug 2018, 12:28

joakim.pekkari skrev:
Beardie skrev:
joakim.pekkari skrev: 03 mar 2019, 20:31 Hojta om ni vill bli guidade på Barsebäck, så får ni dessutom gäst till medlems-priser Bild

När är det planerat?

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app

Det blir vi gärna! Fick precis en bokning, men den går såklart att ändra (osäker om vi bokade något paket dock). Vi har tid 07.40 den 4e maj, men kan flytta sålänge det är en morgontid :)
Tror det ska funka, bokade in mig där så jag kommer ihåg det!

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app
Grymt!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

joakim.pekkari skrev: 03 mar 2019, 20:31 Hojta om ni vill bli guidade på Barsebäck, så får ni dessutom gäst till medlems-priser Bild

När är det planerat?

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app
Gäst till medlem är ju alltid välkommet! Kanske vore värt en egen tråd här på forumet? Vi kan ju ta rygg på nedan :mrgreen:

https://www.golf.com/travel/2019/02/20/ ... e-courses/
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
Beardie
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 aug 2018, 12:28

Har varit så himla dålig på att uppdatera här. Så tänkte jag gör en sammanfattning av säsongen so far. Varning för långt och matigt inlägg.

Jag började säsongen tidigt med ett par 9 hålare på mälarö vilket kändes magiskt och spelet fungerade.

Lagom till banorna öppnade i Stockholm var jag ute och spelade en runda på Viksberg och en på Kungsängen queens. Spelet lämnade mycket att önska och två höjningar var ett faktum.

När påsken kom var jag först nere i Karlshamn och spelade gamla banan, återigen en höjning. Passade även på att ta en tur till Skåne och ljunghusen som var en riktigt rolig bana! Dock även där en höjning.

Med lågt självförtroende i spelet och nytt handicap på 12.0 åkte jag förra veckan iväg på roadtrip med en polare för att lira 6 banor på 5 dagar.

Vi började på södra Öland och spelade grönhögen links. Rolig bana och spelet datt som en en smäck. Var som att jag inte kunde missa hålet. Gick av 18 green och hade skjutit 73, 1 över par och 11 bättre än handicap. Helt sjukt och mitt livs utan tvekan bästa runda.

Bild

Efter detta åkte vi vidare till Karlshamn för 36 hål, sen till pga national och spelade links course, vidare till Barsebäck och spelade masters course och sen till Jönköping och sand gk.

Spelet kändes stabilt hela resan och avslutade med att spela 34 poäng på sand med mitt nya hcp 9.2.

Favoriterna från resan är sand gk som jag tyckte var fantastiskt och pga national links som även den var riktigt rolig. Väderförhållanden under veckan har varit utmanande med regn 5 av 6 rundor, storm och hagel.

Nu är jag extremt taggad på högsäsong och hopps spelet ska hålla i sig!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Fantastisk score på Grönhögen, stort grattis. Måste kännas skönt att känna att det finns sådana fina scorer i kropp och knopp.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Beardie skrev: 07 maj 2019, 14:02 Har varit så himla dålig på att uppdatera här. Så tänkte jag gör en sammanfattning av säsongen so far. Varning för långt och matigt inlägg.

Jag började säsongen tidigt med ett par 9 hålare på mälarö vilket kändes magiskt och spelet fungerade.

Lagom till banorna öppnade i Stockholm var jag ute och spelade en runda på Viksberg och en på Kungsängen queens. Spelet lämnade mycket att önska och två höjningar var ett faktum.

När påsken kom var jag först nere i Karlshamn och spelade gamla banan, återigen en höjning. Passade även på att ta en tur till Skåne och ljunghusen som var en riktigt rolig bana! Dock även där en höjning.

Med lågt självförtroende i spelet och nytt handicap på 12.0 åkte jag förra veckan iväg på roadtrip med en polare för att lira 6 banor på 5 dagar.

Vi började på södra Öland och spelade grönhögen links. Rolig bana och spelet datt som en en smäck. Var som att jag inte kunde missa hålet. Gick av 18 green och hade skjutit 73, 1 över par och 11 bättre än handicap. Helt sjukt och mitt livs utan tvekan bästa runda.

Bild

Efter detta åkte vi vidare till Karlshamn för 36 hål, sen till pga national och spelade links course, vidare till Barsebäck och spelade masters course och sen till Jönköping och sand gk.

Spelet kändes stabilt hela resan och avslutade med att spela 34 poäng på sand med mitt nya hcp 9.2.

Favoriterna från resan är sand gk som jag tyckte var fantastiskt och pga national links som även den var riktigt rolig. Väderförhållanden under veckan har varit utmanande med regn 5 av 6 rundor, storm och hagel.

Nu är jag extremt taggad på högsäsong och hopps spelet ska hålla i sig!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Boom! På låga förväntningar spelas den bästa golfen! :D
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar