2019 - En Golf Biografi

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Välkommen hit till forumet!!

Angående klubbor spelade jag på begagnade klubbor fram till och med våren förra året.

Beg klubbor resan : oerhört kul att ha möjlighet att kunna byta klubbor ofta och inte ”förlora” pengar på det. Hade ju möjlighet att prova allt möjligt till en rimlig Peng. Det som jag lärde mig under den resan var ju dels vad jag själv gillar och fungerar när det gäller klubbhuvud. Och jag tog mig ner till singel på detta sätt. (Kika in i Witb tråden så dyker jag upp ofta Bild

Nya klubbor: att köpa nya klubbor speciellt anpassade till en själv var magiskt. Att få stå och slå olika skaft för att sen hitta det skaft som passar en är en känsla som inte går att beskriva. Och man märker verkligen hur man får ut allt utav varje klubba.


Summering då :
Jag ångrar inte att jag körde begagnade klubbor så länge som jag gjorde men skulle nog ha tagit 800kr i en fitting så jag visste på ett ungefär vad som funkade för mig. Hade jag gjort detta hade jag kunnat köpa skapligt rätt klubbor via ex golfbidder. Så vill man inte lägga pengar på nya klubbor kan man ändå skapa en relativt bra förutsättning för sin egna golf. För golf handlar om att ha kul istället för att ha det senaste :)

Men det absolut bästa köpet jag gjort är mina nya stickor för gud vad dom har hjälpt mig och mitt självförtroende.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Bild

Trots lite kyligare väder lyckades jag få med mig min sambo ut till Bromma för att slå en hink.

Hon gick ner till officiellt hcp i slutet av förra säsongen och det ser lovande ut inför denna säsong.

Många fina slag som värmde när blåsten låg på.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Bild

Idag var set comeback på gymmet.

Efter 5 veckors ofrivilligt uppehåll tack vare ett brutet nyckelben i slutet av januari så var man tillbaka.

Blev inget hårdare pass utan lättare rehab.

Innan olyckan var framme så var inrikting på träningen bål och uthålighetsbaserad då även Vasaloppet var inplanerat. Detta blev inställt.

Men har en bra grund inför golfsäsongen och forsätter med bål och uthållighetsträning för att kunna hålla positionerna bättre och ha huvudet med mig i slutet av ronden.

Brukar köra ett intensivt pass med kettlebell på ca 20-25 min 3-4 gånger i veckan och ett rodpass på 20-25 min 1 gång i veckan.

Brukar köra detta på lunchen varje vardag då jag har gym på jobbet.

Hur ser er försäsong i gymmet ut?




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Abader skrev: 12 mar 2019, 12:04 Idag var set comeback på gymmet.

Efter 5 veckors ofrivilligt uppehåll tack vare ett brutet nyckelben i slutet av januari så var man tillbaka.

Blev inget hårdare pass utan lättare rehab.

Innan olyckan var framme så var inrikting på träningen bål och uthålighetsbaserad då även Vasaloppet var inplanerat. Detta blev inställt.

Men har en bra grund inför golfsäsongen och forsätter med bål och uthållighetsträning för att kunna hålla positionerna bättre och ha huvudet med mig i slutet av ronden.

Brukar köra ett intensivt pass med kettlebell på ca 20-25 min 3-4 gånger i veckan och ett rodpass på 20-25 min 1 gång i veckan.

Brukar köra detta på lunchen varje vardag då jag har gym på jobbet.

Hur ser er försäsong i gymmet ut?

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Kul att se att du hänger på gymmet!
Tips från coachen är att inte lägga allt för mycket tid på bålträningen innan funktionen i resten av kroppen är bra. Se till att höfterna och bröstryggen rör sig bra både med och utan belastning så har du en bra start.
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Tack för tipset!

Träningen var först upplagd för Vasan så att lägga om den lite är nog en bra idé.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Blir inget gym just nu. Tränade mycket gym under vintern.
Allt fokus ligger på svingen och teknik. På helger står jag i Trackman och slår. Övrig tid blir det att stå framför spegeln och träna på min takeaway samt uppställning och koppla en känsla till bilden jag ser.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Bild

Inget golfväder i Sverige, då blev det en weekend i London men syrran.

Men hittade ett minigolfställe så fick träna lite puttning.

Man försöker ju få in golf där man kan.




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Med helgens väder så var det givetvis golf på schemat!

Blev både lördag och söndag.
Lördag på rangen i enebyberg väldigt blåsigt men trevligt ändå.

Och i söndags ett besök på Bromma, mycket folk där och svårt att få en matta. Vilket var kul. Mycket härligt att nästan 50% av besökarna på Bromma var kvinnor.

Min sambo har verkligen fått upp glöden efter en bra säsongsavslutning förra året och en riktigt fin start på detta året med bra kontinuitet i svingen och att bollträffen sitter.

Jag blir gladare av hennes utveckling än min egen.

Själv har de första rangepassen varit bra och det finns lite kvar från förra året vilket är skönt.
Försöker hålla lugnet i svingen och inte blir för exalterad.

Nu till veckan känns det som att vädret kommer tillåta golf vilket alltid är glädjande!






Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Abader skrev: 25 mar 2019, 12:27 Med helgens väder så var det givetvis golf på schemat!

Blev både lördag och söndag.
Lördag på rangen i enebyberg väldigt blåsigt men trevligt ändå.

Och i söndags ett besök på Bromma, mycket folk där och svårt att få en matta. Vilket var kul. Mycket härligt att nästan 50% av besökarna på Bromma var kvinnor.

Min sambo har verkligen fått upp glöden efter en bra säsongsavslutning förra året och en riktigt fin start på detta året med bra kontinuitet i svingen och att bollträffen sitter.

Jag blir gladare av hennes utveckling än min egen.

Själv har de första rangepassen varit bra och det finns lite kvar från förra året vilket är skönt.
Försöker hålla lugnet i svingen och inte blir för exalterad.

Nu till veckan känns det som att vädret kommer tillåta golf vilket alltid är glädjande!

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Alltid kul när det även går bra för personerna i ens närhet på golfbanan, jag känner igen den känslan!
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

MaxP skrev:
Abader skrev: 25 mar 2019, 12:27 Med helgens väder så var det givetvis golf på schemat!

Blev både lördag och söndag.
Lördag på rangen i enebyberg väldigt blåsigt men trevligt ändå.

Och i söndags ett besök på Bromma, mycket folk där och svårt att få en matta. Vilket var kul. Mycket härligt att nästan 50% av besökarna på Bromma var kvinnor.

Min sambo har verkligen fått upp glöden efter en bra säsongsavslutning förra året och en riktigt fin start på detta året med bra kontinuitet i svingen och att bollträffen sitter.

Jag blir gladare av hennes utveckling än min egen.

Själv har de första rangepassen varit bra och det finns lite kvar från förra året vilket är skönt.
Försöker hålla lugnet i svingen och inte blir för exalterad.

Nu till veckan känns det som att vädret kommer tillåta golf vilket alltid är glädjande!

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Alltid kul när det även går bra för personerna i ens närhet på golfbanan, jag känner igen den känslan!
Känner stort ansvar där eftersom det är jag som fått med henne ut. Då vill jag att det ska vara kul. Mer nervös inför hennes slag än mina egna.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Skriv svar