Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

manget skrev: 01 mar 2019, 09:02Jag blandar inte ihop Kungsängen med Hofen, men detta var när Top Tee hade Kungsängen så det är ett par år sedan. Gick på tisdagar under säsongen med final i september. Och om jag inte missminner mig var det Ludde som brukade plocka hem klockan
Okej! Jag var med de sista Top Tee-åren men då kanske tävlingen inte kördes längre :)
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Sandstream skrev: 01 mar 2019, 09:42
manget skrev: 01 mar 2019, 09:02Jag blandar inte ihop Kungsängen med Hofen, men detta var när Top Tee hade Kungsängen så det är ett par år sedan. Gick på tisdagar under säsongen med final i september. Och om jag inte missminner mig var det Ludde som brukade plocka hem klockan
Okej! Jag var med de sista Top Tee-åren men då kanske tävlingen inte kördes längre :)
2011-2012 var det tisdagsgolf på Kungsängen. Var tvungen att dubbelkolla min hcp-statistik för att friska upp minnet :mrgreen:
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Rapport från helgens träning.

Fick bli ett rangepass på lördag på Golfcenter Danderyd.
Fullt fokus på att hitta min känsla att ta med in i play boxen.

Så här går mina tankar just nu.
I think box innan slaget tar jag beslut om skruv(draw) var den ska börja och sluta. Sedan vill jag visualisera boll-linjen och till slut slå någon provsving där jag hittar känslan jag söker i vänster handled.

Sedan kliver jag in i play box och då är fokus helt på känslan av vänster handled som jag vill hålla igenom hela slaget.

Att sätta den här rutinen kräver verkligen träning. Så det tränade jag på i en hink. Hela processen varje slag...
det kändes bra till slut. Ser fram emot att testa det på golfbanan också.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

manget skrev: 01 mar 2019, 09:492011-2012 var det tisdagsgolf på Kungsängen. Var tvungen att dubbelkolla min hcp-statistik för att friska upp minnet :mrgreen:
Jag började min "karriär" 2011 så det var nog därför jag missade det.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:Rapport från helgens träning.

Fick bli ett rangepass på lördag på Golfcenter Danderyd.
Fullt fokus på att hitta min känsla att ta med in i play boxen.

Så här går mina tankar just nu.
I think box innan slaget tar jag beslut om skruv(draw) var den ska börja och sluta. Sedan vill jag visualisera boll-linjen och till slut slå någon provsving där jag hittar känslan jag söker i vänster handled.

Sedan kliver jag in i play box och då är fokus helt på känslan av vänster handled som jag vill hålla igenom hela slaget.

Att sätta den här rutinen kräver verkligen träning. Så det tränade jag på i en hink. Hela processen varje slag...
det kändes bra till slut. Ser fram emot att testa det på golfbanan också.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Tänker du inte lite väl mycket då ?

Jag ser slaget framför mig provsvingar lite och sen skall jag slå den som jag såg slaget tidigare.

Eller är en visualisering och teknik tänk bra för dig?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

stevvee skrev:
JohanAdministratör skrev:Rapport från helgens träning.

Fick bli ett rangepass på lördag på Golfcenter Danderyd.
Fullt fokus på att hitta min känsla att ta med in i play boxen.

Så här går mina tankar just nu.
I think box innan slaget tar jag beslut om skruv(draw) var den ska börja och sluta. Sedan vill jag visualisera boll-linjen och till slut slå någon provsving där jag hittar känslan jag söker i vänster handled.

Sedan kliver jag in i play box och då är fokus helt på känslan av vänster handled som jag vill hålla igenom hela slaget.

Att sätta den här rutinen kräver verkligen träning. Så det tränade jag på i en hink. Hela processen varje slag...
det kändes bra till slut. Ser fram emot att testa det på golfbanan också.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Tänker du inte lite väl mycket då ?

Jag ser slaget framför mig provsvingar lite och sen skall jag slå den som jag såg slaget tidigare.

Eller är en visualisering och teknik tänk bra för dig?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tre tankar i think box är väldigt lite.
Och en känsla i play box är minimalt.

Många tänker ju så här i think box,
Jag ska svinga inifrån, jag måste ta i, det finns en bunker där jag inte vill slå ned i, bollen är dyr slå inte bort den, toppa inte, slå ned på bollen och håll höger arm rak.. :)

Så nej inte för mkt med de där tankarna..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har gjort i ordning en liten setup för att träna bollstart här hemma... oh boy vad det går på nerverna när du slagit 27 puttar på raken in i höra delen av porten.. jag tror golvet lutar..




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 12 mar 2019, 22:21 Har gjort i ordning en liten setup för att träna bollstart här hemma... oh boy vad det går på nerverna när du slagit 27 puttar på raken in i höra delen av porten.. jag tror golvet lutar..

https://youtu.be/-PnhIFxQX78


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Det så positiva men samtidigt så jobbiga med att träna bollstart med tydlig feedback! :lol:
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

JohanAdministratör skrev: 12 mar 2019, 22:21 Har gjort i ordning en liten setup för att träna bollstart här hemma... oh boy vad det går på nerverna när du slagit 27 puttar på raken in i höra delen av porten.. jag tror golvet lutar..




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Den här instruktionen hjälpte mig att till slut på igenom 6/6 bollar genom porten.

http://www.golfwrx.com/480284/bag-chatt ... s-putting/
Also, don’t get too fast during the transition. It’s pretty subtle, but you need to smoothly go from taking the putter back to swinging it through the ball — not jerk it. The stroke needs to be fluid. Don’t try to hit or jab the ball. Just swing the putter and almost forget that there’s a ball in the way.
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Det är inte så kul att missa på varannan sida heller kan jag säga. Har blivit en del puttande i vinter när vädret inte tillåter annat...
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Skriv svar