Fylla i bokstäverna i Putter

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Alexander1990
Inlägg: 29
Blev medlem: 15 jun 2017, 10:51
Ort: Urshult

Nån som vet om nått företag eller privatperson som skulle kunna fylla i bokstäverna i min Scotty putter och byta vikterna. Vet att det går att målaBild själv men lämnar hellre in till nån som gör det bra.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Taylormade M2
Fairwaywood: Nike VrS Covert Tour
Hybrid: Nike VrS Covert Tour
Järn: Nike Vapor Fly 4-p & Titleist T-MB Järn 3:a
Wedgar: Callaway Md3 56,60 och Callaway Md4 52
Putter: Scotty Cameron Futura 6M & Nike Method Origin B1-02
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Vet att det går att skicka direkt till scotty. Men lär kosta endel. Jag skulle inte vara rädd för att måla själv. Kolla om du hittar något nagellack och sedan kluddar du på i texten och även runt om. Ta en trasa med aceton och torka av. Färgen ligger kvar i bokstäverna och det som är utanför försvinner. Har gjort detta själv med lyckat resultat.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Alvera Custom på Instagram, spana in det kontot


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Ska du göra det själv föreslår jag någon typ av spruta som du fyller med färg och sedan fyller du i bokstäverna.
Tekniken används tex inom klocktillverkning när små ytor ska täckas med färg.
Användarens profilbild
Alexander1990
Inlägg: 29
Blev medlem: 15 jun 2017, 10:51
Ort: Urshult

JohanAdministratör skrev:Alvera Custom på Instagram, spana in det kontot


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Pratade med han på Instagram. Han verkade kunna hjälpa mig. Fundera på att göra den helsvart som på bilden.BildBild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Taylormade M2
Fairwaywood: Nike VrS Covert Tour
Hybrid: Nike VrS Covert Tour
Järn: Nike Vapor Fly 4-p & Titleist T-MB Järn 3:a
Wedgar: Callaway Md3 56,60 och Callaway Md4 52
Putter: Scotty Cameron Futura 6M & Nike Method Origin B1-02
Användarens profilbild
Alexander1990
Inlägg: 29
Blev medlem: 15 jun 2017, 10:51
Ort: Urshult

Harry skrev:Vet att det går att skicka direkt till scotty. Men lär kosta endel. Jag skulle inte vara rädd för att måla själv. Kolla om du hittar något nagellack och sedan kluddar du på i texten och även runt om. Ta en trasa med aceton och torka av. Färgen ligger kvar i bokstäverna och det som är utanför försvinner. Har gjort detta själv med lyckat resultat.
Ja det kostade en del. Tror det skulle gå på cirka 3500-4000:- hos Scotty Cameron


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Taylormade M2
Fairwaywood: Nike VrS Covert Tour
Hybrid: Nike VrS Covert Tour
Järn: Nike Vapor Fly 4-p & Titleist T-MB Järn 3:a
Wedgar: Callaway Md3 56,60 och Callaway Md4 52
Putter: Scotty Cameron Futura 6M & Nike Method Origin B1-02
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Man ska passa sig för aceton och det är inte nödvändigt med så hälsovådliga medel för den här operationen.

Fyll i rikligt med den färg som känns bäst. Förr hette det bättringsfärg i en liten flaska med tillhörande pensel, men det går bra med vilken sprayfärg som helst bara man applicerar med pensel. Vitt finns i ”emalj” på feltema. Vill man göra det allra bästa ska man kolla med en lackfirma om de har såna med bara lösningsmedlet i där man kan pytsa i pulver (från pulverlack) och få till en bra konsistens. Nagellack är inte första valet, men det funkar och är billigt.

När färgen torkat tar man en trasa lätt fuktad med t-röd. Vik den gärna runt något plant och hårt och jobba sen lätt över ytan. Låt torka nån timme och gör om en gång till för bästa resultat.

Det mesta funkar alltså men plast (pulverlack) håller bra. Guld och silver har jag kört med en penna och i svart har jag nog använt allt som finns. Senaste var värmebeständig motorlack och den är nog det bästa hittills förutom att det är lite för tunnflytande. Jag har inte tillgång till pulver just nu annars hade det varit det givna valet 100/100.

Egon
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Riktigt fin inspo-bild där. Jag gillade den riktigt mycket.
Om du lyckas få till det bra få du mer än gärna posta resultatet här. Då kanske jag hakar på.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Egon skrev: 14 mar 2019, 22:21 Man ska passa sig för aceton och det är inte nödvändigt med så hälsovådliga medel för den här operationen.

Fyll i rikligt med den färg som känns bäst. Förr hette det bättringsfärg i en liten flaska med tillhörande pensel, men det går bra med vilken sprayfärg som helst bara man applicerar med pensel. Vitt finns i ”emalj” på feltema. Vill man göra det allra bästa ska man kolla med en lackfirma om de har såna med bara lösningsmedlet i där man kan pytsa i pulver (från pulverlack) och få till en bra konsistens. Nagellack är inte första valet, men det funkar och är billigt.

När färgen torkat tar man en trasa lätt fuktad med t-röd. Vik den gärna runt något plant och hårt och jobba sen lätt över ytan. Låt torka nån timme och gör om en gång till för bästa resultat.

Det mesta funkar alltså men plast (pulverlack) håller bra. Guld och silver har jag kört med en penna och i svart har jag nog använt allt som finns. Senaste var värmebeständig motorlack och den är nog det bästa hittills förutom att det är lite för tunnflytande. Jag har inte tillgång till pulver just nu annars hade det varit det givna valet 100/100.

Egon
Kräver inte pulverlack att man "bakar" i ugn efteråt?
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Sandstream skrev: 15 mar 2019, 10:14
Egon skrev: 14 mar 2019, 22:21 Man ska passa sig för aceton och det är inte nödvändigt med så hälsovådliga medel för den här operationen.

Fyll i rikligt med den färg som känns bäst. Förr hette det bättringsfärg i en liten flaska med tillhörande pensel, men det går bra med vilken sprayfärg som helst bara man applicerar med pensel. Vitt finns i ”emalj” på feltema. Vill man göra det allra bästa ska man kolla med en lackfirma om de har såna med bara lösningsmedlet i där man kan pytsa i pulver (från pulverlack) och få till en bra konsistens. Nagellack är inte första valet, men det funkar och är billigt.

När färgen torkat tar man en trasa lätt fuktad med t-röd. Vik den gärna runt något plant och hårt och jobba sen lätt över ytan. Låt torka nån timme och gör om en gång till för bästa resultat.

Det mesta funkar alltså men plast (pulverlack) håller bra. Guld och silver har jag kört med en penna och i svart har jag nog använt allt som finns. Senaste var värmebeständig motorlack och den är nog det bästa hittills förutom att det är lite för tunnflytande. Jag har inte tillgång till pulver just nu annars hade det varit det givna valet 100/100.

Egon
Kräver inte pulverlack att man "bakar" i ugn efteråt?
Inte när man blandar pulvret med lösningsmedel. Det blir som vilken färg som helst dvs. lösningsmedlet tar hand om smältprocessen. Finessen är att man kan mixa det lite tjockare men, som sagt, det är bara om man har tillgång till det. Gå ut på nätet o försöka köpa pulver o lösningsmedel är knappast lösbart/lönsamt.

Egon
Skriv svar