Svensk Golf tidning vara eller inte vara?!

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

KENO skrev:
JohanAdministratör skrev: 21 mar 2019, 17:23
KENO skrev: 21 mar 2019, 16:20 Kan inte påminna mig om att det stod något om det i senaste Svensk Golf, eller?
Nej det ligger nog inte i Egmonts intresse att kommunicera det.
Men är det inte SGF som bestämmer vad som skrivs i SG?
Ingenting.
Egmont äger tidningen och redaktionen sedan försäljningen ett par år tillbaka.





Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Senaste numret är ett bra exempel på varför tidningen blivit så ointressant.
Av rädsla för att förlora sina annonsintäkter blir drivertestet en enda lång meningslöshet där jag som läser bara bläddrar igenom.

- Ska vi utse en vinnare och presentera siffror som kan vara intressanta för våra läsare?
- Är du tokig? Då kanske Callaway/Titleist/Taylormade etc blir arga och slutar annonsera!
Carnivore
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 mar 2019, 09:44

Som nybliven golfare på 42år så kan jag säga att jag har behållning av SG... även GD... men det är väl mest för att komma in i det där härliga som hobbyn faktiskt är.
Tidigare var det motorcyklar som gällde men ju mer initierad man blev ju mindre intressanta blev div tidningar... även forum på nätet förlorade sin charm.

Trist att den går i graven men fullt förståeligt, det är en smal och krävande publik vilket gör att nytt material kan vara lite svårt att komma fram med.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Carnivore skrev:Som nybliven golfare på 42år så kan jag säga att jag har behållning av SG... även GD... men det är väl mest för att komma in i det där härliga som hobbyn faktiskt är.
Tidigare var det motorcyklar som gällde men ju mer initierad man blev ju mindre intressanta blev div tidningar... även forum på nätet förlorade sin charm.

Trist att den går i graven men fullt förståeligt, det är en smal och krävande publik vilket gör att nytt material kan vara lite svårt att komma fram med.
Går i graven vet ju inte ännu, utan finansieringen kommer ej ske via golfares medlemskap längre.
Tycker Egmont det är värt så kommer den leva kvar men som det diskuterats här i tråden så är intresset lågt. Men som du säger, många här är ”gamla” golfare och då kräver man lite annat än när man var ny och ville suga åt sig allt :)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 25 mar 2019, 10:36 Senaste numret är ett bra exempel på varför tidningen blivit så ointressant.
Av rädsla för att förlora sina annonsintäkter blir drivertestet en enda lång meningslöshet där jag som läser bara bläddrar igenom.

- Ska vi utse en vinnare och presentera siffror som kan vara intressanta för våra läsare?
- Är du tokig? Då kanske Callaway/Titleist/Taylormade etc blir arga och slutar annonsera!
Det här är ju det största problemet. Större delen av tidningen blir helt meningslös i det här fallet. Vill man läsa oberoende tester av drivers går man ändå in på MyGolfSpy eller liknande ändå.

Men jag gillar Golf Digest, som har lite mer analyserande artiklar. Dock så skriver jag bara på en prenumeration när det kommer något vettigt erbjudande.
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: 26 mar 2019, 08:39
Sandstream skrev: 25 mar 2019, 10:36 Senaste numret är ett bra exempel på varför tidningen blivit så ointressant.
Av rädsla för att förlora sina annonsintäkter blir drivertestet en enda lång meningslöshet där jag som läser bara bläddrar igenom.

- Ska vi utse en vinnare och presentera siffror som kan vara intressanta för våra läsare?
- Är du tokig? Då kanske Callaway/Titleist/Taylormade etc blir arga och slutar annonsera!
Det här är ju det största problemet. Större delen av tidningen blir helt meningslös i det här fallet. Vill man läsa oberoende tester av drivers går man ändå in på MyGolfSpy eller liknande ändå.

Men jag gillar Golf Digest, som har lite mer analyserande artiklar. Dock så skriver jag bara på en prenumeration när det kommer något vettigt erbjudande.
Jag håller med om detta. Produktrecensionerna blir fort ointressanta, men det beror självklart även på att alla produkter är väldigt lika varandra. Det ser vi ju även i tester som MyGolfSpy gör t.ex.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Eller så är det så enkelt att tidningen inte görs för oss utan för Bertil och Greta på 60+.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: 26 mar 2019, 10:09 Eller så är det så enkelt att tidningen inte görs för oss utan för Bertil och Greta på 60+.
Det ligger det en hel del i. Många av gästerna som vi har här nere är i pensionsålder och pratar om någonting från tidningen ofta.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 26 mar 2019, 14:42 Det ligger det en hel del i. Många av gästerna som vi har här nere är i pensionsålder och pratar om någonting från tidningen ofta.
Okej! :)
Användarens profilbild
Ringman76
Inlägg: 104
Blev medlem: 04 apr 2015, 15:51

Jag har hört nåt om att Golfbladet ska bli den nya tidningen som ska ingå i medlemskapet.
Kan ha totalt fel.......

Sent from my [Samsung] using Svensktgolfforum mobile app

Driver: Tm Sim Max D 9°
Fairwaywood: Tm M4 15° och 18°
Järn: TM P770 4 - Pw
Wedgar: TM W Milled grind 50,54,58
Putter: TM Spider Tour black 37"
Grepp: Golfpride Cp2 wrap midz, Superstroke 2.0 XL
Skriv svar