Målsättning 2019

Här snackar vi allmänt om golf...
EdinD
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 mar 2019, 10:44

Hej på er allihop!

Jag är helt ny på forumet och har lite funderingar och tankar kring att sätta upp mål för min golf under 2019.
Lite bakgrund om mig själv först och min lilla golfkarriär.

Tog grönt kort förra året i maj månad efter långt tjat från vänner och bekanta som spelat golf i många år, som mest har jag vid ett par tillfällen bara följt med min vänner till rangen och slagit någon hink. Har väldigt lätt för alla sporter och har dessutom lite autistiska drag som gör att jag går verkligen in för saker och ting jag tycker är kul!

Jag lyckades spela mig ner till hcp 8 under förra säsongen och har efter säsongen 2018 tagit en lektion i veckan med pro på min hemmaklubb. Vi har gjort en hel del ändringar, grepp, stance, svingspår, bollplacering etc. Ökat ca 10-15 mph med varje klubba!

Jag går nu och funderar på vilka mål jag ska sätta upp med mitt golfspel för 2019, eftersom jag aldrig haft några tidigare så är jag intresserad och nyfiken på hur och vilka mål som är rimliga att sätta upp, dela gärna med er utav era tankar och ideer!

Min sving :)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

EdinD skrev:Hej på er allihop!

Jag är helt ny på forumet och har lite funderingar och tankar kring att sätta upp mål för min golf under 2019.
Lite bakgrund om mig själv först och min lilla golfkarriär.

Tog grönt kort förra året i maj månad efter långt tjat från vänner och bekanta som spelat golf i många år, som mest har jag vid ett par tillfällen bara följt med min vänner till rangen och slagit någon hink. Har väldigt lätt för alla sporter och har dessutom lite autistiska drag som gör att jag går verkligen in för saker och ting jag tycker är kul!

Jag lyckades spela mig ner till hcp 8 under förra säsongen och har efter säsongen 2018 tagit en lektion i veckan med pro på min hemmaklubb. Vi har gjort en hel del ändringar, grepp, stance, svingspår, bollplacering etc. Ökat ca 10-15 mph med varje klubba!

Jag går nu och funderar på vilka mål jag ska sätta upp med mitt golfspel för 2019, eftersom jag aldrig haft några tidigare så är jag intresserad och nyfiken på hur och vilka mål som är rimliga att sätta upp, dela gärna med er utav era tankar och ideer!

Min sving :)

Herrejösses! Grattis Bild

Jag lägger ner min karriär efter att ha läst detta inlägg Bild
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

stevvee skrev:
EdinD skrev:Hej på er allihop!

Jag är helt ny på forumet och har lite funderingar och tankar kring att sätta upp mål för min golf under 2019.
Lite bakgrund om mig själv först och min lilla golfkarriär.

Tog grönt kort förra året i maj månad efter långt tjat från vänner och bekanta som spelat golf i många år, som mest har jag vid ett par tillfällen bara följt med min vänner till rangen och slagit någon hink. Har väldigt lätt för alla sporter och har dessutom lite autistiska drag som gör att jag går verkligen in för saker och ting jag tycker är kul!

Jag lyckades spela mig ner till hcp 8 under förra säsongen och har efter säsongen 2018 tagit en lektion i veckan med pro på min hemmaklubb. Vi har gjort en hel del ändringar, grepp, stance, svingspår, bollplacering etc. Ökat ca 10-15 mph med varje klubba!

Jag går nu och funderar på vilka mål jag ska sätta upp med mitt golfspel för 2019, eftersom jag aldrig haft några tidigare så är jag intresserad och nyfiken på hur och vilka mål som är rimliga att sätta upp, dela gärna med er utav era tankar och ideer!

Min sving :)

Herrejösses! Grattis Bild

Jag lägger ner min karriär efter att ha läst detta inlägg Bild

Ja, det är bara att lyfta på hatten! Grymt lirat!

Håller med Stevvee, bara att lägga klubborna på hyllan Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Mitt mål 2019 är att ha roligare på banan genom att få bättre kontroll på mitt temperament och inte bli så upprörd och arg när det inte går bra.

Jag har alltid spelat med känslorna utanpå och ventilerat ilska på ett mycket dåligt sätt.

Haft oproportionerliga reaktioner på små misstag. Jag tror att mycket av detta grundade sig i min förra jobbsituation och stressen som följde.

Förra året var känslan var att varje runda behövde tas tillvara på, eftersom jag inte visste när nästa blev pga jobbet,och gick då de första hålen illa var ett utbrott nära till hands.

Nu när jag har en mer harmonisk tillvaro hoppas jag på förändring och jobbar mot det och därför jag satt detta målet.




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
wisell
Inlägg: 88
Blev medlem: 23 nov 2015, 21:17

Mitt mål i år är att ha en vettig sving. samt att lira mer backtee för att utveckla spelet.
___________________________________

Driver: TBN
Spoon: Cobra speedzone
FW7: Cobra RADspeed
Järn: Cobra Forged Tec 5-pw
Wedgar: Clevland RTX 4 48* 52* 56*
Putter: bettinardi
Boll: Pro v1

instagram: awisell
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

wisell skrev: 28 mar 2019, 08:34 Mitt mål i år är att ha en vettig sving. samt att lira mer backtee för att utveckla spelet.
Mitt mål är att jaga dig ! Och spela mer backtee
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Imponerande att gå ner till 8 på en säsong! :o

Du verkar väldigt seriös med tanke på träningen med din pro så jag skulle nog ha pratat med honom/henne för att sätta upp ett vettigt och nåbart mål för den här säsongen.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Mitt mål är att ha kul när jag spelar golf. Förra året blev det alldeles för mycket tävling mot polarna på alla rundor. Jag skulle bara vilja gå ut och spela lite utan att tänka på resultatet.
Sedan vore det inget fel att hinna spela lite fler banor också, det blev för mycket på hemmaklubben förra året.
/ HE
Carnivore
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 mar 2019, 09:44

Skoj tråd... började som TS även i maj men har absolut inte haft samma utveckling.

Men drygt 80 rundor (70/30 på 18hål/9hål) och ett HCP på 27,7 (var ned till 26,8) och satsar i år på att komma under 20 och även spela under 20.
Har tagit hjälp av klubbpro nu tillsammans med frun (vi började samtidigt), skall bli skoj att se hur det utvecklar sig när banan väl öppnar. :)
perz
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 okt 2018, 22:11

Började också förra året men i juli. Blev 8 rundor under hösten och kom ner till 37 i hcp.

Årets mål:
25 i hcp
Minst 20 spelade rundor
Under 50 slag på 9 hål

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Skriv svar