Svensk Golf tidning vara eller inte vara?!

Här snackar vi allmänt om golf...
Carnivore
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 mar 2019, 09:44

stevvee skrev: 26 mar 2019, 07:50
Carnivore skrev:Som nybliven golfare på 42år så kan jag säga att jag har behållning av SG... även GD... men det är väl mest för att komma in i det där härliga som hobbyn faktiskt är.
Tidigare var det motorcyklar som gällde men ju mer initierad man blev ju mindre intressanta blev div tidningar... även forum på nätet förlorade sin charm.

Trist att den går i graven men fullt förståeligt, det är en smal och krävande publik vilket gör att nytt material kan vara lite svårt att komma fram med.
Går i graven vet ju inte ännu, utan finansieringen kommer ej ske via golfares medlemskap längre.
Tycker Egmont det är värt så kommer den leva kvar men som det diskuterats här i tråden så är intresset lågt. Men som du säger, många här är ”gamla” golfare och då kräver man lite annat än när man var ny och ville suga åt sig allt :)
Vad har vi... 400.000 aktiva golfare som i sina medlemsskap bidrar till tidningen. Jag gissar att när SGF drar sig ur så kommer tidningen inte existera längre.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Ringman76 skrev:Jag har hört nåt om att Golfbladet ska bli den nya tidningen som ska ingå i medlemskapet.
Kan ha totalt fel.......

Sent from my [Samsung] using Svensktgolfforum mobile app
Den brukar väl ha med ett korsord, det är ju positivt!

/HE

/ HE
Användarens profilbild
Ringman76
Inlägg: 104
Blev medlem: 04 apr 2015, 15:51

hericson skrev:
Ringman76 skrev:Jag har hört nåt om att Golfbladet ska bli den nya tidningen som ska ingå i medlemskapet.
Kan ha totalt fel.......

Sent from my [Samsung] using Svensktgolfforum mobile app
Den brukar väl ha med ett korsord, det är ju positivt!

/HE
Ja det är ett korsord i slutet i tidningen. Som även fungerar som tävling.


Sent from my SM-T580 using Svensktgolfforum mobile app

Driver: Tm Sim Max D 9°
Fairwaywood: Tm M4 15° och 18°
Järn: TM P770 4 - Pw
Wedgar: TM W Milled grind 50,54,58
Putter: TM Spider Tour black 37"
Grepp: Golfpride Cp2 wrap midz, Superstroke 2.0 XL
Skriv svar