Köp av driver

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
artistic
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 maj 2019, 11:37

Hej!
Jag är ny till golfen även om jag spelat lite pay & play och range tidigare. Jag tog grönt kort nyligen och bytte ut mina gamla stadium klubbor till ett begagnad järnset från cobra och det är verkligen dag och natt. Jag är nu på jakt efter en vettig driver.

I och med att jag är relativt ny känner jag inte för att lägga ut ca 3-4k för en sprillans ny driver utan tänker mig mer runt 1000-1500. Vad är bäst, gå till dormys och köpa en billigare ny klubba, exempelvis en Callaway warbird på rea för ca 1200 och få testa den lite? Eller får man kanske mer för pengarna på exempelvis golfbidder, eller här? Vad jag förstår är det ganska relevant hur man slår en klubba och därför kanske inte en bra ide att bara köpa en begagngad?

Är ca 193cm, slår en järnnia ca 110 järnfemma va 150m, min trä trea från stadium (four D) ca 200m. Är 26 bast och ca 95kg om det är faktorer att ta hänsyn till!
Tack på förhand.
Mvh.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

artistic skrev:Hej!
Jag är ny till golfen även om jag spelat lite pay & play och range tidigare. Jag tog grönt kort nyligen och bytte ut mina gamla stadium klubbor till ett begagnad järnset från cobra och det är verkligen dag och natt. Jag är nu på jakt efter en vettig driver.

I och med att jag är relativt ny känner jag inte för att lägga ut ca 3-4k för en sprillans ny driver utan tänker mig mer runt 1000-1500. Vad är bäst, gå till dormys och köpa en billigare ny klubba, exempelvis en Callaway warbird på rea för ca 1200 och få testa den lite? Eller får man kanske mer för pengarna på exempelvis golfbidder, eller här? Vad jag förstår är det ganska relevant hur man slår en klubba och därför kanske inte en bra ide att bara köpa en begagngad?

Är ca 193cm, slår en järnnia ca 110 järnfemma va 150m, min trä trea från stadium (four D) ca 200m. Är 26 bast och ca 95kg om det är faktorer att ta hänsyn till!
Tack på förhand.
Mvh.

Vet faktiskt inte hur dom billiga driver är eller hur mycket det betyder för dig som ny spelare men åk till dormy och slå i deras testcenter. Du bör ju kunna få jämföra lite olika modeller mot ex warbird. Sen om du fastnar för någon annan modell som är dyr i inköp så kan du alltid leta tidigare modell och hitta en för 1000-1500. Det verkligen kryllar utav drivers till bra pengar. Men prova är ett måste då alla inte kan slå alla drivers.


Ex jag kan inte slå taylormade spoon och driver det går bara inte
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Hej

Jag skulle satsa på begagnat i den prisklassen då det fins massor med bra drivers.
Några bra alternativ (finns många fler): Callaway XR16, TM M1-M2, Cobra Biocell och framåt mm
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Kolla även efter Cobra F8!

Köpte min på rea för 2500:- på dormys!

Riktigt nöjd med den
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

tja,

skulle säga beggat 1000-2000 kr

butik 2000-2500 kr

lägger du lite extra kan du som sagt testa ut och veta att du får en som passar dig, köper du beggat blir det lite mer chanslir men finns absolut många modeller som är några säsonger gammal. Tex taylormade RBZ, COBRA FLY-Z.

WARBIRD är skit! det enda som är bra med den är att den bär callaways namn:)
Skriv svar