Bollar

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Spelar just nu på Wilson dx3 urethane, men den finns ej kvar på Dormys!
Ni som verkar ha koll på bollar! Vilken boll är mest lik den?
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Zandstrom
Inlägg: 14
Blev medlem: 05 aug 2017, 14:54

Har tyvärr ingen aning då jag inte har testat den bollen, men tänkte tipsa om att du kan beställa exakt den bollen på out-of-bounds.se :)
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

bollen som heter DUO är efterföljare på dx3 urethane. flera färger och fortfarande 3 för 2:)
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

DormyarningeKent skrev: 19 maj 2019, 17:13 bollen som heter DUO är efterföljare på dx3 urethane. flera färger och fortfarande 3 för 2:)


Tack för infon! Det visste jag inte! Då blir det ett gäng sånna!

Vet du vad dom gjort med den ”nya” bollen duo? Vad är skillnaden på dom?
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Användarens profilbild
linus.svensson
Inlägg: 6
Blev medlem: 08 maj 2019, 07:59

Kan även rekommendera Srixon AD333 Tour, grymt skön boll, inte riktigt lika mjuk kärna, men mjukare än de rena tourbollarna, uretanskal och riktigt skön känsla.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Undvik alla bollar som har "soft" med i namnet. Det går generellt kortare och spinner mindre runt greenerna:
https://mygolfspy.com/most-wanted-golf-ball/
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 20 maj 2019, 08:44 Undvik alla bollar som har "soft" med i namnet. Det går generellt kortare och spinner mindre runt greenerna:
https://mygolfspy.com/most-wanted-golf-ball/
Njae, beror på vem som slår bollen:

"We get that some of you love soft feel, but the reality is that the only golfers likely to see real performance benefits from low compression balls are high speed, high spin players. That’s probably not you."

Jag vet att för mig är ProV1 är den absolut kortaste bollen på marknaden med järnklubbor. De spinner för mycket helt enkelt och bara klättrar istället för att gå framåt. Soft-bollar går minst en klubba längre (för mig). Min svinghastighet är inte så hög, runt 100 mph.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Niklas skrev: 20 maj 2019, 09:42
Sandstream skrev: 20 maj 2019, 08:44 Undvik alla bollar som har "soft" med i namnet. Det går generellt kortare och spinner mindre runt greenerna:
https://mygolfspy.com/most-wanted-golf-ball/
Njae, beror på vem som slår bollen:

"We get that some of you love soft feel, but the reality is that the only golfers likely to see real performance benefits from low compression balls are high speed, high spin players. That’s probably not you."

Jag vet att för mig är ProV1 är den absolut kortaste bollen på marknaden med järnklubbor. De spinner för mycket helt enkelt och bara klättrar istället för att gå framåt. Soft-bollar går minst en klubba längre (för mig). Min svinghastighet med driver är inte så hög, runt 100 mph.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Niklas skrev: 20 maj 2019, 09:42
Niklas skrev: 20 maj 2019, 09:42
Sandstream skrev: 20 maj 2019, 08:44 Undvik alla bollar som har "soft" med i namnet. Det går generellt kortare och spinner mindre runt greenerna:
https://mygolfspy.com/most-wanted-golf-ball/
Njae, beror på vem som slår bollen:

"We get that some of you love soft feel, but the reality is that the only golfers likely to see real performance benefits from low compression balls are high speed, high spin players. That’s probably not you."

Jag vet att för mig är ProV1 är den absolut kortaste bollen på marknaden med järnklubbor. De spinner för mycket helt enkelt och bara klättrar istället för att gå framåt. Soft-bollar går minst en klubba längre (för mig). Min svinghastighet med driver är inte så hög, runt 100 mph.
Gäller nog mest järnen dock: "At 7-iron speeds, the relationship levels a bit, and we see softer balls rise to the top of the carry charts (below)."
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 20 maj 2019, 09:42
Sandstream skrev: 20 maj 2019, 08:44 Undvik alla bollar som har "soft" med i namnet. Det går generellt kortare och spinner mindre runt greenerna:
https://mygolfspy.com/most-wanted-golf-ball/
Njae, beror på vem som slår bollen:

"We get that some of you love soft feel, but the reality is that the only golfers likely to see real performance benefits from low compression balls are high speed, high spin players. That’s probably not you."

Jag vet att för mig är ProV1 är den absolut kortaste bollen på marknaden med järnklubbor. De spinner för mycket helt enkelt och bara klättrar istället för att gå framåt. Soft-bollar går minst en klubba längre (för mig). Min svinghastighet är inte så hög, runt 100 mph.
Det var därför jag skrev "generellt". Jag tolkar testen som att soft-bollar passar ett litet fåtal och du kanske är en av dem :)

Pro V1 spinner vad jag vet inte mer än konkurrenterna så det kanske är något du inbillar dig? (Sagt utan att försöka låta anklagande eller dryg)
(Hade en kompis som bytte till en annan boll för att de spann mindre i sidled. Garanterat något han inbillade sig men det funkade!) :D
Skriv svar