Stämpla wedge

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Birdiedråparn
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 maj 2019, 20:54

Hej,

Jag har letat runt men inte hittat någon tråd om detta.
Jag är sugen på att stämpla mina nuvarande wedgear. Jag vet att man kan göra det själv, dock vill jag gärna att det ska se någorlunda bra ut (och därför låter jag bli...).

Är det någon som vet något ställe i Sverige (gärna Stockholmsregionen) som genomför en sådan tjänst? Eller kan man gå till en ”vanlig” smed tro?

Tack på förhand!

/Erik
KristersRis
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:26

Jag tvivlar på att du kommer hitta någon som gör detta. Problemet är att det är så otroligt lätt att göra fel, och vem tar på sig ansvaret då? Det finns inte en shop/butik i världen som skulle riskera att behöva ersätta en wedge för att kunden tyckte dem förstörde den med en ful stämpling.

Jag har utrustningen för det och har gjort det ett par gånger men bara åt mig själv. Om du gör det själv så se till att köpa ordentliga stämplar och inte nåt Biltema skit. Dem lämnar knappt något märke och blir väldigt tunna bokstäver vilket bara ser fult ut ändå.

Har du några funderingar kan jag säkert svara på dem👍🏼
Användarens profilbild
Birdiedråparn
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 maj 2019, 20:54

KristersRis skrev: 31 maj 2019, 04:13 Jag tvivlar på att du kommer hitta någon som gör detta. Problemet är att det är så otroligt lätt att göra fel, och vem tar på sig ansvaret då? Det finns inte en shop/butik i världen som skulle riskera att behöva ersätta en wedge för att kunden tyckte dem förstörde den med en ful stämpling.

Jag har utrustningen för det och har gjort det ett par gånger men bara åt mig själv. Om du gör det själv så se till att köpa ordentliga stämplar och inte nåt Biltema skit. Dem lämnar knappt något märke och blir väldigt tunna bokstäver vilket bara ser fult ut ändå.

Har du några funderingar kan jag säkert svara på dem👍🏼
Hej KristersRis och tack för svaret.

Jag misstänkte att det var fallet. Jag får väl ge mig på att försöka själv :) Har ett par gamla stickor som man kan träna på.
Var har du köpt stämplarna?

Ha det!
Eber
Inlägg: 4
Blev medlem: 08 mar 2019, 12:38

Skriv svar