I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

stevvee skrev: 10 jul 2019, 21:48
Sandstream skrev:
Niklas skrev: 10 jul 2019, 14:23 Hade väl redan accepterat att gå ur golfstar till nästa säsong, men när man meddelar sånt här samma dag som semestern börjar blir man lite less:

https://golfstar.se/blog/2019/07/10/omb ... gs-course/

Ja, det finns andra banor inom Golfstar, men inte någon i närheten av samma skick som Kungsängen vilket jag tycker är enda som håller en någorlunda standard. Antar att slopen inte gällt hela året med de nya tee:s som finns och än mindre nu.

Kings andra nio är i stort sett en korthålsbana nu. Det är endast 18:e hålet som man slår ut med driver på de sista nio... Nästa år finns väl inte de hålen kvar alls ändå.

Undrar vilken bana man ska spela på resten av året. Jag gillar Bodaholm, men det växte ogräs på greenerna senast för någon vecka sedan....
Hade hört rykten om 11:an så jag är inte förvånad. Frågan är hur lång tid det tar innan sista 9 försvinner helt... :?

Kan inte alla utantill men många hål har man ju förstått skall förändras och kortas ner. ICA kommer nog fälla Kungsängen inom 3 år.
Är det inte Kungsängen dom spelat Scandinavia Masters på tidigare? En sån tourbana ska alltså Ica förstöra. Kapitalisterna vet inga gränser.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Hoppsan, vilken runda det blev igår kväll på Lannalodge, som för övrigt är en toppen anläggning i oerhört bra skick. 64 slag netto blev det, den blir jobbig att följa upp nästa gång.
/ HE
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

svingit skrev:
stevvee skrev: 10 jul 2019, 21:48
Sandstream skrev:Hade hört rykten om 11:an så jag är inte förvånad. Frågan är hur lång tid det tar innan sista 9 försvinner helt... :?

Kan inte alla utantill men många hål har man ju förstått skall förändras och kortas ner. ICA kommer nog fälla Kungsängen inom 3 år.
Är det inte Kungsängen dom spelat Scandinavia Masters på tidigare? En sån tourbana ska alltså Ica förstöra. Kapitalisterna vet inga gränser.

Inte en aning men tourbana är nog att ta i. Den är väll okej men inte mer än så. Anläggningen i sig är ju okej men med en range som är kass.
Kungsängen har ju ett arende och den som hade marken har sålt det till Ica. Banans placering är ju idah väldigt tråkig då det är ett industriområde. Tror mer Kungsängen kommun eller vad det nu tillhör skall nog stå som ansvariga och inte enskilda företag.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

hericson skrev:Hoppsan, vilken runda det blev igår kväll på Lannalodge, som för övrigt är en toppen anläggning i oerhört bra skick. 64 slag netto blev det, den blir jobbig att följa upp nästa gång.
Kul!!! Klart du följer upp nästa med att försvara hcp
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Eller igår om man ska vara ärlig, så sänkte jag mig, igen! Detta trots ett inte alltför stabilt spel :shock:
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

svingit skrev: 11 jul 2019, 07:00 Är det inte Kungsängen dom spelat Scandinavia Masters på tidigare? En sån tourbana ska alltså Ica förstöra. Kapitalisterna vet inga gränser.
Stämmer! Masters spelades där ett par gånger runt millennieskiftet med vinnare som Parnevik, Westwood och G-Mac.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Masters

Har pratat med folk som jobbade där på den tiden och då var det ett helt annat skick på banan.
Klubben hade många kända medlemmar men de försvann när Hofen byggdes.

Golfstar har säkert erbjudits att köpa marken men min gissning är att den gick för åtskilliga hundra miljoner, pengar som GS inte hade eller kunde låna.

ICAs planer känner jag inte till mer än hörsägen men jag tror inte de bryr sig det minsta om vad som finns på marken nu eller vad historien är.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Tycker jag att alla tar sig en titt på denna video, oavsett om man gillar Crossfield eller ej så är den sjukt intressant.

https://youtu.be/Y0WHeufKxOE
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

stevvee skrev: 11 jul 2019, 08:45
hericson skrev:Hoppsan, vilken runda det blev igår kväll på Lannalodge, som för övrigt är en toppen anläggning i oerhört bra skick. 64 slag netto blev det, den blir jobbig att följa upp nästa gång.
Kul!!! Klart du följer upp nästa med att försvara hcp
Det gick sådär. Jag låg på mitt handicap efter tio hål men sedan tappade jag sex slag mot handicap'et på de sista hålen.
/ HE
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

hericson skrev:
stevvee skrev: 11 jul 2019, 08:45
hericson skrev:Hoppsan, vilken runda det blev igår kväll på Lannalodge, som för övrigt är en toppen anläggning i oerhört bra skick. 64 slag netto blev det, den blir jobbig att följa upp nästa gång.
Kul!!! Klart du följer upp nästa med att försvara hcp
Det gick sådär. Jag låg på mitt handicap efter tio hål men sedan tappade jag sex slag mot handicap'et på de sista hålen.
Ajdå, bara mentalt !
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Ersnorb
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 aug 2016, 12:33

Spelade hemmabanan på Arlandastad idag och klämde in 39 pinnar, och landade till slut på hcp 9,4.... Jag som inte varit singel sen 2003 i privatlivet samt aldrig i golflivet. Det ÄR kul med golf....

Sent from my SM-G960F using Svensktgolfforum mobile app

Skriv svar