Vad saknar du?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
alexstromberg
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 sep 2019, 12:18

Hej! Mitt namn är Alexander och jag ska nu i höst skapa ett uf-företag, eftersom jag är ett stort golf fan vill jag helst ha det golf relaterat. Min fråga till er som läser detta är nu, vad saknar ni i eran golfbag/golfvagn.

Något som ni någonsin tänkt att f*n varför finns inte detta? Det har gjort allt mycket enklare. Alla svar är sjukt uppskattade, tack på förhand.


Alexander
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

alexstromberg skrev: 02 sep 2019, 12:21 Hej! Mitt namn är Alexander och jag ska nu i höst skapa ett uf-företag, eftersom jag är ett stort golf fan vill jag helst ha det golf relaterat. Min fråga till er som läser detta är nu, vad saknar ni i eran golfbag/golfvagn.

Något som ni någonsin tänkt att f*n varför finns inte detta? Det har gjort allt mycket enklare. Alla svar är sjukt uppskattade, tack på förhand.


Alexander
Vad tycker du själv saknas? Meningen med UF är att det ska vara era egna idéer. Däremot är det utmärkt att kolla vad folk tycker om dina idéer här.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Lycka till med ditt UF! :)

Skulle jag komma på något som behövs på vagnen/i bagen skulle jag starta ett eget företag, håva in pengar och pensionera mig! :lol:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

alexstromberg skrev: 02 sep 2019, 12:21 Hej! Mitt namn är Alexander och jag ska nu i höst skapa ett uf-företag, eftersom jag är ett stort golf fan vill jag helst ha det golf relaterat. Min fråga till er som läser detta är nu, vad saknar ni i eran golfbag/golfvagn.

Något som ni någonsin tänkt att f*n varför finns inte detta? Det har gjort allt mycket enklare. Alla svar är sjukt uppskattade, tack på förhand.


Alexander
Hej Alexander,

Med tanke på hur mycket nya saker som dyker upp på golfmarknaden varje år så ska det mycket till att komma på något som tidigare inte kommits fram med men som inte har lyckats.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Saknar en 50° wedge...

Skämt å sido, jag har svårt att komma på något som jag intensivt saknar.
Däremot finns det redan otroligt mycket gadgets som jag aldrig i helvete skulle skaffa. Det är bollhåvar med teleskoparm, räknemojänger med små kulor på och greenlagarhållare i allsöns makapärer och inget av det tilltalar mig det minsta.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Jag är jäkligt minimalistisk av mig men uppskattar verkligen riktigt snygga och välgjorda markeringsknappar och greenlagare. Väldigt mättad marknad men vissa, tex Tyson Lamb sticker ut ur mängden.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Hej Alex,

riktigt kul att du vill utveckla golfen och göra något du brinner för. Ditt UF kommer krossa!

Om du kan få in någon med lite kapital så skulle du kunna ta hem ett nytt och väldigt populärt träningsredskap som kallas planemate. de marknadsför mycket på sociala medier och det är en riktigt stor tränare i USA som varit med och tagit fram det. Att sälja dem i sverige vore inte dumt:)

eller bygga en egen variant av den nya ryggsäcken där man skall ha sina klubbor i. googla backpack golfclubs så förstår du vad jag menar:)

STORT LYCKA TILL!
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

DormyarningeKent skrev: 05 sep 2019, 11:09 eller bygga en egen variant av den nya ryggsäcken där man skall ha sina klubbor i. googla backpack golfclubs så förstår du vad jag menar:)

STORT LYCKA TILL!
Please dont...
Jag tror att efterfrågan på en sådan är YTTERST begränsad.
Samtidigt som när du tittar på priset som var hutlöst (om jag inte misstar mig) för en väska där inte ens alla klubbor gå in i.

Tror du verkligen att ni skulle sälja många såna på Dormy?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

långryggen skrev: 05 sep 2019, 12:29
DormyarningeKent skrev: 05 sep 2019, 11:09 eller bygga en egen variant av den nya ryggsäcken där man skall ha sina klubbor i. googla backpack golfclubs så förstår du vad jag menar:)

STORT LYCKA TILL!
Please dont...
Jag tror att efterfrågan på en sådan är YTTERST begränsad.
Samtidigt som när du tittar på priset som var hutlöst (om jag inte misstar mig) för en väska där inte ens alla klubbor gå in i.

Tror du verkligen att ni skulle sälja många såna på Dormy?
nej det är helt upp till Alex vad han känner sig manad till att göra men om den var så dyr så kanske man skall hitta på en modell som då blir billigare istället. REA säljer alltid och du skall bara veta hur många pencilbagar det går åt:) tänker mig på sommarstället, ta med på cykeln och gå några hål i solnegången med endast några klubbor och bollar och sedan cykla hem något lyckligare än va du var när du åkte dit:)
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

DormyarningeKent skrev: 05 sep 2019, 14:48 nej det är helt upp till Alex vad han känner sig manad till att göra men om den var så dyr så kanske man skall hitta på en modell som då blir billigare istället. REA säljer alltid och du skall bara veta hur många pencilbagar det går åt:) tänker mig på sommarstället, ta med på cykeln och gå några hål i solnegången med endast några klubbor och bollar och sedan cykla hem något lyckligare än va du var när du åkte dit:)
Såklart att det är hans val, men jag hoppas att han inte väljer just det, för jag tror att det är pengar i sjön.
Vilket meck för att få av och på, i och ur tänker jag.
Det finns redan alternativ i form av mindre bagar, ex pencilbagar som du skriver och de duger ju strålande och är förmodligen enklare att hantera, iallafall ute på banan,
Att pencilbagar säljs tror jag är en ren följd av att det är en ganska traditionell bagtyp, iallafall om man jmf med en ryggsäck.
För jag tror att de flesta som idag spelar golf, eller inte har börjat men har närstående som gör det, väljer det traditionella, som dessutom redan finns i mängder.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar