Nybörjarbibeln 2017

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Kul med spelet!

Kan bara bidra med två saker

1. Resan från 17-10 är lång, längre än man tror så ha tålamod.

2. Du kan spela singel med dina klubbor utan problem, så hänger inte i det utan bara ens ego. Vill du ha nya klubbor är det Custom fitting som gäller och hitta rätt. Allt handlar om bollträff och hur ofta du kan upprepa den. Det avgör vilka klubbor du kan spela och vad som är svårt för dig kan vara lätt för någon annan o vise versa.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

stevvee skrev: 04 sep 2019, 19:12 Kul med spelet!

Kan bara bidra med två saker

1. Resan från 17-10 är lång, längre än man tror så ha tålamod.

2. Du kan spela singel med dina klubbor utan problem, så hänger inte i det utan bara ens ego. Vill du ha nya klubbor är det Custom fitting som gäller och hitta rätt. Allt handlar om bollträff och hur ofta du kan upprepa den. Det avgör vilka klubbor du kan spela och vad som är svårt för dig kan vara lätt för någon annan o vise versa.
Tack!

Ja, jo, jag börjar ana att det blir allt långsammare att förflytta sig nedåt nu..

Håller med om att klubborna säkerligen håller hur länge som helst, men man vill ju gärna kika på lite nytt... :P Har inte uppdaterat någonting i bagen i år och blir nog inte så för resten av 2019 heller, men P790 & T200 är så jäääkla läckra, får hålla mig borta från Dormy!! :oops: :oops: :oops:
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

Just det!

Passade på att snipea ett par nya dojjor och en ny bärbag under lite reatider. På gamla bärbagen så hade 2 dragkedjor nästan släppt helt och eftersom mina sykunskaper är lika med noll så blev det att kika på nytt.

Inköpet landade i en Titleist StaDry som jag personligen tycker är riktigt läcker!

Bild

Sedan fick det bli ett par nya skor också, har alltid kört Nike men efter att alltid ha fått ont/skav i lilltån efter varje runda, så nu fick det bli ett par riktigt bra skor. Det fick bli ett par Footjoy Pro SL i Wide-modellen, herregud vilka skor! Vill nästan ha på mig de till jobbet.. :D

Bild

Det var nog alla köp som blivit denna säsong, hybriden fick sig ett nytt standard headcover också eftersom jag slarvade bort originalet... :D
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Skriv svar