Uppställning

Här snackar vi träning och övningar...
Henkekkk
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 aug 2017, 13:54
Ort: Tierp

Hej på er jag har problem med att jag ofta ställer upp mig fel, spelade med kompis igår som är PRO och de gånger jag missade fairway så visade han efteråt hur och vart jag siktade när jag slog och visst bollen gick dit jag siktade...har haft denna känsla själv innan med att mina missar oftast inte beror på bollträff eller svingspår utan på uppställning och sikte.

Undrar helt enkelt om någon därute sitter på några bra övningar för att råda bot på detta?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Svensktgolfforum mobile app


Senast redigerad av Henkekkk den 04 sep 2019, 08:42, redigerad totalt 1 gånger.
Driver : Taylor made M2
Spoon : Taylor made M3
Järn : Mizuno Mp-25
Wedge : 52,56 titleist sm6 60 Titleist SM 5
Putter : Odessey O-works 1WS Black
Boll : Titleist pro V1
Hcp : 2,8
Klubb : Örbyhus GK
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

https://youtu.be/h2z-6Cu7_6E

2 minuter in i denna har du enkel övning att träna sikte med. Sen är det alltid bra att träna uppställning inför varje slag och bygga en rutin.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Ställ dig ett par meter bakom bollen och håll klubban utsträckt så att den täcker bollen och pekar på ditt mål.
Titta vilka märken du kan ta ca 50 cm framför bollen som täcks av skaftet på klubban.
Sätt ner klubban bakom bollen så att bladet pekar på det märke du tog, tex ett löv, en missfärgning, grus etc.
Slå slaget!

Så länge du kan slå funktionella slag som går dit du vill spelar det ingen roll vart fötterna pekar.
Som Max nämner i videon som länkades ovan avgör bladet 90% av riktningen när det träffar bollen, inte fötterna eller axlarna.
Kingpin
Inlägg: 8
Blev medlem: 19 aug 2019, 17:19

Sandstream skrev: 04 sep 2019, 10:20 Ställ dig ett par meter bakom bollen och håll klubban utsträckt så att den täcker bollen och pekar på ditt mål.
Titta vilka märken du kan ta ca 50 cm framför bollen som täcks av skaftet på klubban.
Sätt ner klubban bakom bollen så att bladet pekar på det märke du tog, tex ett löv, en missfärgning, grus etc.
Slå slaget!

Så länge du kan slå funktionella slag som går dit du vill spelar det ingen roll vart fötterna pekar.
Som Max nämner i videon som länkades ovan avgör bladet 90% av riktningen när det träffar bollen, inte fötterna eller axlarna.
Är det tillåtet att göra något nedtryck i gräset framför bollen?
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Kingpin skrev:
Sandstream skrev: 04 sep 2019, 10:20 Ställ dig ett par meter bakom bollen och håll klubban utsträckt så att den täcker bollen och pekar på ditt mål.
Titta vilka märken du kan ta ca 50 cm framför bollen som täcks av skaftet på klubban.
Sätt ner klubban bakom bollen så att bladet pekar på det märke du tog, tex ett löv, en missfärgning, grus etc.
Slå slaget!

Så länge du kan slå funktionella slag som går dit du vill spelar det ingen roll vart fötterna pekar.
Som Max nämner i videon som länkades ovan avgör bladet 90% av riktningen när det träffar bollen, inte fötterna eller axlarna.
Är det tillåtet att göra något nedtryck i gräset framför bollen?

Nej tyvärr
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar