Den stora tråden om DP World Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Sandstream skrev: 14 aug 2019, 09:11 Har sett Masters ett par gånger på Bro Hof och skulle rekommendera torsdag eller fredag om ni vill komma nära spelarna och se nästan alla slag!

Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Spelade för övrigt Bro Hof för några dagar sedan; jag har under alla mina år aldrig spelat en bana med sämre uppsatta flaggplaceringar. ALLA flaggor satt antingen; extremt (med detta menar jag snarare kortare/mindre än 3 steg från kanten) kort i medvind, direkt bakom en bunker (och det är väl ok om det INTE är nydressat OCH medvind), extremt* lång i motvind, i backar och eller på krön dvs fanns det ett krön så satt flaggan på det krönet om det så bara är en särskiljning mellan två olika lägre nivåer på green. Sååå dålig dag på jobbet som den som satte flaggorna den dagen har jag aldrig haft ;-)
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

KENO skrev: 14 aug 2019, 12:34Spelade för övrigt Bro Hof för några dagar sedan; jag har under alla mina år aldrig spelat en bana med sämre uppsatta flaggplaceringar. ALLA flaggor satt antingen; extremt (med detta menar jag snarare kortare/mindre än 3 steg från kanten) kort i medvind, direkt bakom en bunker (och det är väl ok om det INTE är nydressat OCH medvind), extremt* lång i motvind, i backar och eller på krön dvs fanns det ett krön så satt flaggan på det krönet om det så bara är en särskiljning mellan två olika lägre nivåer på green. Sååå dålig dag på jobbet som den som satte flaggorna den dagen har jag aldrig haft ;-)
Spelade du Castle eller Stadium?

Vi hade KM i helgen så greenkeepern ville väl höja svårighetsgraden en aning! :lol:
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Sandstream skrev: 15 aug 2019, 09:13
KENO skrev: 14 aug 2019, 12:34Spelade för övrigt Bro Hof för några dagar sedan; jag har under alla mina år aldrig spelat en bana med sämre uppsatta flaggplaceringar. ALLA flaggor satt antingen; extremt (med detta menar jag snarare kortare/mindre än 3 steg från kanten) kort i medvind, direkt bakom en bunker (och det är väl ok om det INTE är nydressat OCH medvind), extremt* lång i motvind, i backar och eller på krön dvs fanns det ett krön så satt flaggan på det krönet om det så bara är en särskiljning mellan två olika lägre nivåer på green. Sååå dålig dag på jobbet som den som satte flaggorna den dagen har jag aldrig haft ;-)
Spelade du Castle eller Stadium?

Vi hade KM i helgen så greenkeepern ville väl höja svårighetsgraden en aning! :lol:
Stadium, verkar som greenkeepern tog sovmorgon då i någon dag eller två.
Flyttar man inte flaggorna varje dag på Stadium?
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

KENO skrev: 15 aug 2019, 10:32Stadium, verkar som greenkeepern tog sovmorgon då i någon dag eller två.
Flyttar man inte flaggorna varje dag på Stadium?
Vet faktiskt inte hur ofta de flyttas men noterade att de satt på samma ställe på Castle både söndag och måndag.
Lirade Stadium lördag och tisdag och då var flaggorna flyttade.
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Nån som är ute och kikar på Hills? Langa gärna upp nåt kul kort!
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Enligt uppgift kommer nästa års svenska ET-tävling att spelas på Bro-Hof!
Har inte sett något officiellt ännu men det borde komma inom kort.
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Sandstream skrev: 07 okt 2019, 10:14 Enligt uppgift kommer nästa års svenska ET-tävling att spelas på Bro-Hof!
Har inte sett något officiellt ännu men det borde komma inom kort.
Har hört samma sak, plus att det blir ett nytt format.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

manget skrev: 07 okt 2019, 10:44Har hört samma sak, plus att det blir ett nytt format.
Ja, killar och tjejer samtidigt. Vet dock inte i vilken form. Tror det var anledningen till att Hofen blev intresserade igen.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
manget skrev: 07 okt 2019, 10:44Har hört samma sak, plus att det blir ett nytt format.
Ja, killar och tjejer samtidigt. Vet dock inte i vilken form. Tror det var anledningen till att Hofen blev intresserade igen.
Kul! Hoppas ryktena om spelformatet stämmer.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Sandstream skrev: 07 okt 2019, 11:07
manget skrev: 07 okt 2019, 10:44Har hört samma sak, plus att det blir ett nytt format.
Ja, killar och tjejer samtidigt. Vet dock inte i vilken form. Tror det var anledningen till att Hofen blev intresserade igen.
Var du medlem när det var ET på Hofen förra gången? Och i så fall kommer du ihåg när de öppnade Stadium för säsongen och hur länge innan de stänger ner banan för oss vanliga hackare?
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Skriv svar