Slå upp torva på green?

Här snackar vi golfregler...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:Till saken hör väl också att man faktiskt kan slå en wedge utan att ta en torva.
Precis!

Att träna wedgeslag på övningsgreen är alltid bra teknikträning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kodiak
Inlägg: 48
Blev medlem: 10 maj 2014, 22:50
Ort: Sundsvall

Sandstream skrev:Till saken hör väl också att man faktiskt kan slå en wedge utan att ta en torva.
Absolut och gör du det i de allra flesta fall så kan du väl slå en wedge men för övriga 99,8 % av golfspelarna tycker jag faktiskt man kan låta bli. Men det är ju en helt personlig uppfattning och inget jag kan hindra någon att göra men som sagt så tycker jag det är respektlöst mot banarbetarna och övriga spelare som ska ta hänsyn till torvan på Green...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Kodiak skrev:
Sandstream skrev:Till saken hör väl också att man faktiskt kan slå en wedge utan att ta en torva.
Absolut och gör du det i de allra flesta fall så kan du väl slå en wedge men för övriga 99,8 % av golfspelarna tycker jag faktiskt man kan låta bli. Men det är ju en helt personlig uppfattning och inget jag kan hindra någon att göra men som sagt så tycker jag det är respektlöst mot banarbetarna och övriga spelare som ska ta hänsyn till torvan på Green...
Man kan ju vända på det och fråga sig hur banarbetarna tänker om de placerar hålet så att det inte kan nås med puttern från hela green?
Kodiak
Inlägg: 48
Blev medlem: 10 maj 2014, 22:50
Ort: Sundsvall

Sandstream skrev:
Kodiak skrev:
Sandstream skrev:Till saken hör väl också att man faktiskt kan slå en wedge utan att ta en torva.
Absolut och gör du det i de allra flesta fall så kan du väl slå en wedge men för övriga 99,8 % av golfspelarna tycker jag faktiskt man kan låta bli. Men det är ju en helt personlig uppfattning och inget jag kan hindra någon att göra men som sagt så tycker jag det är respektlöst mot banarbetarna och övriga spelare som ska ta hänsyn till torvan på Green...
Man kan ju vända på det och fråga sig hur banarbetarna tänker om de placerar hålet så att det inte kan nås med puttern från hela green?
Ser fram mot att hör din syn på frågan efter den dagen du hamnat i en uppslagen torv på green ;-)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Kodiak skrev:Ser fram mot att hör din syn på frågan efter den dagen du hamnat i en uppslagen torv på green ;-)
Jag puttar så illa att det inte lär göra någon större skillnad :lol:

Har spelat en hel del de senaste 4 åren och stött på en (1) uppslagen torv. Det var på en tävling där någon tappat besinningen ett par bollar före oss :shock:
JohanH
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2014, 16:12

Personligen så skulle det behöva vara väldigt mycket på spel om jag skulle få för mig att slå upp en torva på en green.
En bra score eller tätkänning i någon klubbtävling skulle inte räcka på långa vägar.
Driver: Titleist TS2 Project X Hzrdus 6.5
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
Kodiak
Inlägg: 48
Blev medlem: 10 maj 2014, 22:50
Ort: Sundsvall

JohanH skrev:Personligen så skulle det behöva vara väldigt mycket på spel om jag skulle få för mig att slå upp en torva på en green.
En bra score eller tätkänning i någon klubbtävling skulle inte räcka på långa vägar.
Instämmer!!
Skriv svar