PXG till Österåker

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Såg att Österåker skall ha PXG i sortimentet kommande säsong, spännande!
Någon som vevat med dom? Vad kommer ett 5-P set gå lös på?
IMG_2013.JPG
IMG_2013.JPG (186 KiB) Visad 7993 gånger

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Nya gen3 järnklubborna går på 425$ styck.
Och deras st bladklubbor kostar väl säkert 800$ styck.
Man får väl bestämma själv om man tycker det är värt det eller inte. Jag kan förstå om man vill ha pxg men finns andra alternativ jag hade valt innan.
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Galna priser finns en hel del annat jag hade valt framför dem sen är ju jag inte speciellt glad för deras design..
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
CTumba
Inlägg: 11
Blev medlem: 12 jan 2020, 21:34

Dem nya Gen3
T,P och XP ligger på ett rek pris. 525euro/st ut till kund.

Sen finns även 0211 som är sjukt heta och är ett progressivt set. Där 7 är lika stor som P modellen i 0311.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Sjuka priser för klubbor som bevisligen inte är bättre än konkurrenternas.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Slog med en svart modell säsongen 18 och minns en riktigt ljuv känsla från bollträffen.

Biles här på forumet har haft full uppsättning har jag för mig.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Sandstream skrev: 12 jan 2020, 22:00 Sjuka priser för klubbor som bevisligen inte är bättre än konkurrenternas.
Svårt att vara rättvis när man egentligen vill baktala allt med pxg. De har kört med ojusta marknadsföringstaktiker som bl.a när spelare uppenbart lovades kontrakt men där de gick ut och bytte till pxg med orden ”jag får inte betalt men jag vill spela det bästa”.

De gör inga dåliga klubbor och syftet har hela tiden varit att branda in sig som top of the notch med no expenses spared. Proffsklubbor Mao. och vilken köpstark amerikansk hacker kan motstå det!?
Summa: Jepp, det finns en marknad med svindyra klubbor även till hackers.

Rent tekniskt är ”skruvar” (weight ports) mest en gimmick. Funkar i teorin men i praktiken så är det en massa arbete nedlagt för no show.
Ihåligt klubbhuvud med elastomer, pur, plast .., u name it funkar. Inget snack men frågan är väl om inte en vanlig cb med ”gummerad baksida” är lika effektiv. Återigen... the show goes on.

Enda skillnaden mot Nike’s lansering en gång i tiden är priserna och skalan. Höga priser är rätt väg att gå för dem. Parsons skulle helt enkelt inte kunna konkurrera med Callaway och TM’s om de haft samma prisbild.

Egon
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Dom må vara dyra, likväl finns suget att testa dom trots dess prissättning BildBild🥳


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag testade ett par slag för något år sedan och det är fantastiskt sköna klubbor som verkligen skickar iväg bollen. Men idag har Callaway och Titleist liknande modeller med liknande prislappar som påminner väldigt mycket om dem.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Egon skrev: 12 jan 2020, 23:00 Svårt att vara rättvis när man egentligen vill baktala allt med pxg. De har kört med ojusta marknadsföringstaktiker som bl.a när spelare uppenbart lovades kontrakt men där de gick ut och bytte till pxg med orden ”jag får inte betalt men jag vill spela det bästa”.

De gör inga dåliga klubbor och syftet har hela tiden varit att branda in sig som top of the notch med no expenses spared. Proffsklubbor Mao. och vilken köpstark amerikansk hacker kan motstå det!?
Summa: Jepp, det finns en marknad med svindyra klubbor även till hackers.

Rent tekniskt är ”skruvar” (weight ports) mest en gimmick. Funkar i teorin men i praktiken så är det en massa arbete nedlagt för no show.
Ihåligt klubbhuvud med elastomer, pur, plast .., u name it funkar. Inget snack men frågan är väl om inte en vanlig cb med ”gummerad baksida” är lika effektiv. Återigen... the show goes on.

Enda skillnaden mot Nike’s lansering en gång i tiden är priserna och skalan. Höga priser är rätt väg att gå för dem. Parsons skulle helt enkelt inte kunna konkurrera med Callaway och TM’s om de haft samma prisbild.

Egon
Det som gör deras marknadsföring så ihålig är att vi inte ser några av toppnamnen med deras klubbor i bagen.
Skulle de få några reella fördelar med PXG hade Tiger, Rory and you name it spelat dem för längesedan. De tjänar ju mer pengar på att vinna tävlingar än på sina klubbkontrakt.
Skriv svar