Simulatorer - korrekt längd?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

MaxP skrev: 13 feb 2020, 08:55
e-Fredde skrev: 12 feb 2020, 21:09 Jag var på "Kents" Dormy idag och slog lite utifrån de instruktioner jag fick av Karin igår och genast var längden mer korrekt när jag slog med J7. :)
Jag håller med, Kent är värd ett eget Dormy :lol:
Helt klart! Synd bara han nog hörde jag var där så han kunde springa och gömma sig. Fick aldrig chansen att hejja på honom! :) Tror han hade en fitting så då får jag väl ha överseende...
BoF
Inlägg: 11
Blev medlem: 21 jul 2018, 08:23

Simulatorer som jag har erfarenhet av så verkar dom ge en glädjesiffra, visst en varmsommardag med medvind så stämmer längden med simulatorn!!
Glädjesiffror (simulatorn) eller?
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Hahahah jag står ju här :) fan va otrevligt att inte gå ut och säga hej. Det blir inga plus i kanten där inte!

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app

e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

DormyarningeKent skrev: 13 feb 2020, 19:36 Hahahah jag står ju här :) fan va otrevligt att inte gå ut och säga hej. Det blir inga plus i kanten där inte!

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app
Får väl reparera det på måndag då! ;)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

BoF skrev: 13 feb 2020, 17:15 Simulatorer som jag har erfarenhet av så verkar dom ge en glädjesiffra, visst en varmsommardag med medvind så stämmer längden med simulatorn!!
Glädjesiffror (simulatorn) eller?
Vi behöver ju börja med att definiera vad vi menar med simulator, jag har en här stan som jag tränar i ibland, den visar glädjesiffror på 30+ meter ibland. Men det är en äldre modell. När jag står med TrackMan och tidigare FligthScope har det varit irriterande nära och sen har vi hela spektrat där emellan.
CTumba
Inlägg: 11
Blev medlem: 12 jan 2020, 21:34

Skendarn skrev:Tycker det är lurigt med simulatorer. Brukar carrya mellan 220-230m på trackman när jag slår på Dormy medan på Ullna är jag sällan över 220m carry. Utomhus slår jag ännu kortare, kommar sällan över vattnet på Brollsta hål 9 och enligt banguiden är det 215m carry som krävs. Och då provar jag ofta när det är medvind dessutom. Mycket är nog psykologiskt då man vågar bomba när man står inomhus framför en skärm och svingar allt vad man har medan man låser sig när fairwayen är smal som en knivsegg och det är vatten höger och OB vänster.
Bra att tänka på är att slår du inte högt, har du sällan hjälp av medvind då medvind trycker ner bollen mot marken. Därav kan du ha problem att nå över hål 9 på brollsta.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Snaphook69
Inlägg: 12
Blev medlem: 04 mar 2020, 08:21

Testade lite J7or i höstas och förundrades över att jag ständigt låg ca 10m kortare än utomhus (snackar totallängd här). Då säger snubben att jag skall slå den lägre och jag testar att hålla ner bollbanan, vips fick jag 15m till på slagen men jag kan ta gift på att det hade inte varit fallet utomhus.

Summan ovan blir att jag misstänker att det har extremt mycket med var på duken du träffar och vissa parameters. Trackman etc är bra om man skall jämföra olika klubbor men längderna struntar jag i.
Skriv svar