Den stora tråden om DP World Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Vad händer med de spelare som vinner The Open? Såg Molinaris resultat efter första rundan på Riviera, +4. Jordan Spieth har rasat på världsrankingen och inte vunnit en tävling efter The Open 2017. Stenson har visserligen vunnit ett par gånger, men hans spel har inte varit detsamma riktigt även om det glimmat till vissa rundor.

Tappad motivation? Fler icke-relaterade golfuppdrag fråpn sponsorer? Bara ren slump?
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: 14 feb 2020, 08:37 Vad händer med de spelare som vinner The Open? Såg Molinaris resultat efter första rundan på Riviera, +4. Jordan Spieth har rasat på världsrankingen och inte vunnit en tävling efter The Open 2017. Stenson har visserligen vunnit ett par gånger, men hans spel har inte varit detsamma riktigt även om det glimmat till vissa rundor.

Tappad motivation? Fler icke-relaterade golfuppdrag fråpn sponsorer? Bara ren slump?
Jag tror du har många rätta svar där. En stor del är såklart uppmärksamheten och hur den förändras runt dig efter en sådan vinst. Jag tror inte heller man ska glömma vilket högt mål det kan ha varit för spelaren som kan ha arbetat mot det i 20+ år. Det är klart det blir en urladdning som ger resultat därefter så att säga.
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

MaxP skrev: 14 feb 2020, 10:04
Niklas skrev: 14 feb 2020, 08:37 Vad händer med de spelare som vinner The Open? Såg Molinaris resultat efter första rundan på Riviera, +4. Jordan Spieth har rasat på världsrankingen och inte vunnit en tävling efter The Open 2017. Stenson har visserligen vunnit ett par gånger, men hans spel har inte varit detsamma riktigt även om det glimmat till vissa rundor.

Tappad motivation? Fler icke-relaterade golfuppdrag fråpn sponsorer? Bara ren slump?
Jag tror du har många rätta svar där. En stor del är såklart uppmärksamheten och hur den förändras runt dig efter en sådan vinst. Jag tror inte heller man ska glömma vilket högt mål det kan ha varit för spelaren som kan ha arbetat mot det i 20+ år. Det är klart det blir en urladdning som ger resultat därefter så att säga.
Fast just för Spieth så hade han väl tidigare majors i sin golfbag? Tror det är en blandad kompott av orsaker. De som nämns ovan kan helt klart vara en del, men sedan är ju golf ett svårt spel och det är få spelare som ligger på topp hela tiden. Under de senaste åren är ju det tydliga undantaget på majors Brooks. Den urladdning han lyckats med just på majors är klart imponerande.

Men annars är ju golf en sport där det går upp och ner :)
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Tror också att det går upp och ner i spelarnas karriärer. Sedan är väl inte just Molinari och Stenson i början av sina karriärer. Spieth har nog möjlighet att rycka upp sig igen. Även Koepka har väl något av en svacka just nu, vinner inte allt och har tappat första platsen på OWGR.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Finns det något datum satt för ET?
Alltså när de kommer igång igen..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Finns det något datum satt för ET?
Alltså när de kommer igång igen..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Läste precis att de pausat all biljettförsäljning på ET för 2020.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Är det någon som vet när Viasat golf börjar sända live-golf igen?
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Tror det blir nästa vecka.
/ HE
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Jag gillar Paratore. Spelar snabbt och krånglar inte. Fin sving, magisk chippning. Minns att han vann på Barsebäck. Bra att han vinner och sätter de sega proffsen på plats.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Vad säger ni om Rasmus Höjgaards år på ET hittills? Imponerande två segrar på 15 starter! Är han 19 år?, hoppas det blir något stort av honom, vore kul.
/ HE
Skriv svar