Vi måste prata om...

Här snackar vi allmänt om golf...
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Paradispetter skrev:Såg precis Viasat’s serie Caddie med Erik Bäckrud, fantastiskt skön serie med lite annat innehåll än dom vanliga programmen man kan hitta.

Den här gången träffade han Sebastian Söderberg, och jag noterade att Sebastians golfskor såg bekväma ut.

Någon av er prylnördar som har koll på vilken modell de är? Ska försöka fixa en bild.
Adjustments.JPG
Adjustments.JPG
Ja kul koncept !
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Paradispetter skrev: 29 sep 2020, 16:21 Adjustments.JPG
Nike Roshe G Tour
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

...att det spelats 43% mer golf jämfört med förra året.

Över 10 miljoner spelade rundor i år vilket aldrig har inträffat tidigare. Jag tycker man har kunnat komma ut ok tidigare i år, men så fort det blev september och mörkt lite tidigare har det blivit oroligt svårt att hitta tider. För svårt, särskilt nu när man börjat med alla ploj-tävlingar igen som ska ockupera halva helgen. Försvinner hälften av dagarna man kan spela. Och innan någon kommenterar att man kan vara med i tävlingarna så tänker jag inte betala ca 350 kronor att spela banor jag är medlem på (typ Golfresan on Tour).

Hur upplever ni det med starttider just nu?
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev:...att det spelats 43% mer golf jämfört med förra året.

Över 10 miljoner spelade rundor i år vilket aldrig har inträffat tidigare. Jag tycker man har kunnat komma ut ok tidigare i år, men så fort det blev september och mörkt lite tidigare har det blivit oroligt svårt att hitta tider. För svårt, särskilt nu när man börjat med alla ploj-tävlingar igen som ska ockupera halva helgen. Försvinner hälften av dagarna man kan spela. Och innan någon kommenterar att man kan vara med i tävlingarna så tänker jag inte betala ca 350 kronor att spela banor jag är medlem på (typ Golfresan on Tour).

Hur upplever ni det med starttider just nu?
Du skulle väll lägga ner säsongen ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 01 okt 2020, 07:53Hur upplever ni det med starttider just nu?
Läget är bedrövligt. Man får boka veckor i förväg om man skulle få för sig att spela en helg.

Antar att många tävlingar är såna som skulle ha spelats i våras/somras som klubbarna inte kan tacka nej till av ekonomiska skäl.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

stevvee skrev: 01 okt 2020, 08:18
Niklas skrev:...att det spelats 43% mer golf jämfört med förra året.

Över 10 miljoner spelade rundor i år vilket aldrig har inträffat tidigare. Jag tycker man har kunnat komma ut ok tidigare i år, men så fort det blev september och mörkt lite tidigare har det blivit oroligt svårt att hitta tider. För svårt, särskilt nu när man börjat med alla ploj-tävlingar igen som ska ockupera halva helgen. Försvinner hälften av dagarna man kan spela. Och innan någon kommenterar att man kan vara med i tävlingarna så tänker jag inte betala ca 350 kronor att spela banor jag är medlem på (typ Golfresan on Tour).

Hur upplever ni det med starttider just nu?
Du skulle väll lägga ner säsongen ?
Haha, ja, sant. Har i praktiken blivit så när man inte kommer ut. Kom dock ut på en ensamrunda nio hål för någon vecka sedan och började känns sug igen och skulle boka starttid senare i veckan...Det var ju omöjligt. Nu har jag bokat tid om två och tre veckor men det kommer nog inte bli något denna helg.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 01 okt 2020, 08:22
Niklas skrev: 01 okt 2020, 07:53Hur upplever ni det med starttider just nu?
Läget är bedrövligt. Man får boka veckor i förväg om man skulle få för sig att spela en helg.

Antar att många tävlingar är såna som skulle ha spelats i våras/somras som klubbarna inte kan tacka nej till av ekonomiska skäl.
Läget är inte bättre på Bro Hof om man jämför med Golfstar? Tänker att det ska vara lite mer exklusivt och de borde väl inte tagit in för många medlemmar?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 01 okt 2020, 09:16Läget är inte bättre på Bro Hof om man jämför med Golfstar? Tänker att det ska vara lite mer exklusivt och de borde väl inte tagit in för många medlemmar?
Nej, det är bedrövligt om man jämför med tidigare år.
Man måste boka helgtider 2-3 veckor i förväg.
Båda banorna är dessutom stängda före kl 9 alla dagar.

Hoppas de hittar en lösning på det till nästa år.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Sandstream skrev:
Niklas skrev: 01 okt 2020, 09:16Läget är inte bättre på Bro Hof om man jämför med Golfstar? Tänker att det ska vara lite mer exklusivt och de borde väl inte tagit in för många medlemmar?
Nej, det är bedrövligt om man jämför med tidigare år.
Man måste boka helgtider 2-3 veckor i förväg.
Båda banorna är dessutom stängda före kl 9 alla dagar.

Hoppas de hittar en lösning på det till nästa år.
Och nyss släppte dom 100 nya aktier..
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev: 01 okt 2020, 11:33Och nyss släppte dom 100 nya aktier..
Såg det precis. Senaste de släppte 100 st sa de att inga fler skulle släppas...

Vet att den långsiktiga planen hela tiden varit 1 aktie = 1 spelrätt och 2023 nämndes men när golfen lyft som den gjort i år kanske det kommer tidigare.
Skriv svar