Vi måste prata om...

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Så vad tycker ni klubbarna ska göra för att lösa problemet? ;)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:Så vad tycker ni klubbarna ska göra för att lösa problemet? ;)
Lägga ner Corona.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

MaxP skrev: 01 okt 2020, 17:49 Så vad tycker ni klubbarna ska göra för att lösa problemet? ;)
Inom Golfstar där jag är medlem kan man ha flera bokade tider parallellt på olika banor samma dag. Man kan också ha flera starttider bokade samma dag på samma bana. Båda dessa saker är felaktigt skött av dem och är nog inte så svårt att lösa med tanke på att andra klubbar har begränsningar. Jag har själv utnyttjat detta och bokat två olika banor samma tid för att sedan avboka två timmar innan på den ena banan.

Det ska absolut endast tillåtas att boka en starttid per dag. Sen kan man boka igen samma dag när man spelat sin runda. Kanske inte skulle göra någon skillnad, men har reagerat på att detta.

Sen elljusslingor på de sista 9 hålen är ju en dröm. Kan man få ut folk i två timmar till per dag. Behöver ju inte ha på 18 hål, 9 hål skulle räcka långt. För ett problem nu är att man måste gå ut så tidigt på eftermiddagen för att hinna runt innan det blir mörkt.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

För att bygga på mitt tidigare inlägg så lyckades jag nu boka sex starttider kommande tre veckorna inom Golfstar. Begränsningen är fyra starttider på person...
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: 02 okt 2020, 07:22
MaxP skrev: 01 okt 2020, 17:49 Så vad tycker ni klubbarna ska göra för att lösa problemet? ;)
Inom Golfstar där jag är medlem kan man ha flera bokade tider parallellt på olika banor samma dag. Man kan också ha flera starttider bokade samma dag på samma bana. Båda dessa saker är felaktigt skött av dem och är nog inte så svårt att lösa med tanke på att andra klubbar har begränsningar. Jag har själv utnyttjat detta och bokat två olika banor samma tid för att sedan avboka två timmar innan på den ena banan.

Det ska absolut endast tillåtas att boka en starttid per dag. Sen kan man boka igen samma dag när man spelat sin runda. Kanske inte skulle göra någon skillnad, men har reagerat på att detta.

Sen elljusslingor på de sista 9 hålen är ju en dröm. Kan man få ut folk i två timmar till per dag. Behöver ju inte ha på 18 hål, 9 hål skulle räcka långt. För ett problem nu är att man måste gå ut så tidigt på eftermiddagen för att hinna runt innan det blir mörkt.
Att du kan göra så låter ju som en dundertabbe i systemet....
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 01 okt 2020, 17:49 Så vad tycker ni klubbarna ska göra för att lösa problemet? ;)
Förutom det @Niklas nämnt borde medlemmar gå före GF-gäster.
Tex skulle GF-gäster inte kunna boka mer än max några dagar i förväg när läget är som det är.

Tar man inte hand om sina trognaste medlemmar är risken stor att man får lida för det längre fram.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 02 okt 2020, 11:39Att du kan göra så låter ju som en dundertabbe i systemet....
GS har massor av märkliga regler för sina olika medlemskap men de verkar inte ha fått in reglerna i GIT.
Tex så ska inte jag kunna boka mer än 7 dagar i förväg men det går bra att boka hur tidigt som helst.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

manget skrev:
Paradispetter skrev: 29 sep 2020, 16:21 Adjustments.JPG
Nike Roshe G Tour

Någon av er som på rak arm vet vart man kan köpa dom atm? Dormy sluttttt.
Saltar alltid en bra story
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Paradispetter skrev: 06 okt 2020, 11:54
manget skrev:
Paradispetter skrev: 29 sep 2020, 16:21 Adjustments.JPG
Nike Roshe G Tour

Någon av er som på rak arm vet vart man kan köpa dom atm? Dormy sluttttt.
Sportamore har otippat nog rätt bra utbud på Nike's golfskor: https://www.sportamore.se/produkter/sko ... ender=herr
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Dobrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2020, 12:21

Jag sitter och försöker hitta en historisk linje över Odysseys alla putters, någon som vet om de finns?

Vet att Scotty har en bra sådan men kan inte hitta någon för Odyssey..

Hjälp!
Skriv svar