"Nya Barsebäck"

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Läser på golfbranschen.se vad Claes Nilssons berättar om de nya ägarnas vision för Barsebäck.
Tydligen har det surrats en hel del bland medlemmarna och en hel del missnöjde verkar ha luftats.

Det som sker där är ju exakt vad som skett på t.ex GolfStars anläggningar. Ägaren av anläggningen vill inte behöva ta hänsyn till en ideellt driven förening. Istället kan man göra det man själva vill när det kommer till utveckling av banan och områdena runtom utan att ta olika kommittéers förslag.

Jag tror det här kommer bli toppen, men för gubbarna som styrt "klubben" blir det här nog inte så kul. De kommer gå från att ha all makt till ingen makt. Det här är vad fler moderna anläggningar i Sverige kommer att gå mot. Nästan alla "bra" anläggningar nuförtiden har det här upplägget.

Vad skulle du tycka om ett privat företag kom in och köpte din hemmabana, avvecklade föreningen och erbjud er medlemskap i deras nya förening där det inte finns något att säga till om. Men i utbyte så fräschas allt upp, bana, klubbhhus, områden och så vidare.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Tror generellt att det är bra att banorna/klubbarna drivs som företag för då kan vi som kunder ställa helt andra krav.

Min egen erfarenhet av Golfstar är inte den bästa då de mest verkar vara intresserade av att tjäna pengar och golfen är sekundär.
Att man inte lyckats fixa rangen på Kungsängen tycker jag säger det mesta.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Läser på golfbranschen.se vad Claes Nilssons berättar om de nya ägarnas vision för Barsebäck.
Tydligen har det surrats en hel del bland medlemmarna och en hel del missnöjde verkar ha luftats.

Det som sker där är ju exakt vad som skett på t.ex GolfStars anläggningar. Ägaren av anläggningen vill inte behöva ta hänsyn till en ideellt driven förening. Istället kan man göra det man själva vill när det kommer till utveckling av banan och områdena runtom utan att ta olika kommittéers förslag.

Jag tror det här kommer bli toppen, men för gubbarna som styrt "klubben" blir det här nog inte så kul. De kommer gå från att ha all makt till ingen makt. Det här är vad fler moderna anläggningar i Sverige kommer att gå mot. Nästan alla "bra" anläggningar nuförtiden har det här upplägget.

Vad skulle du tycka om ett privat företag kom in och köpte din hemmabana, avvecklade föreningen och erbjud er medlemskap i deras nya förening där det inte finns något att säga till om. Men i utbyte så fräschas allt upp, bana, klubbhhus, områden och så vidare.
Personligen gillar jag det och som du skriver tror jag det är däråt det barkar allt oftare. Förening/klubbupplägget är ju fantastiskt när det fungerar på alla nivåer. Personligen upplever jag det dock allt vanligare att det inte fungerar och som ett resultat är det mycket som inte fungerar.

Och som Sandstream skriver, helt plötsligt kan du som spelare sätta helt andra krav och det tror jag verkligen är bra.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

Är inte så bekant med konceptet.
Men är inte risken att det blir dyrare, för både medlemmar och greenfeegäster?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

AndyK skrev: 07 jan 2021, 00:35 Är inte så bekant med konceptet.
Men är inte risken att det blir dyrare, för både medlemmar och greenfeegäster?
Svårt att jämföra rakt av då nya ägare brukar skapa nya typer av medlemskap.
Greenfee för gäster brukar vara ett bra sätt att jämföra så vi får väl se vad det kostar när säsongen startar.
Skriv svar