Uppdatera wedgear

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
fakerlind
Inlägg: 8
Blev medlem: 03 jan 2021, 09:33

Jag fick med en 49 graders T20 när jag köpte mina järn. Känns väldigt bra, lite sugen på att testa dem samtliga loft vid nästa wedge-byte, och även de nya ES21.


Titleist metal woods och hybrider, Mizuno järn, Vokey Wedgear, Scotty Cameron Putter
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

McRuff skrev:Apropå allt..

Någon med erfarenhet från Mizunos wedgear? S18 och T20 är utbudet på Dprmy, så det är väl prio att titta på om man ska kunna testa.

Också, hur många greppar om wedgear, och träklubbor för den delen, för att ha samma rakt igenom?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Wedgar är mycket smaksak, jag ogillar wedgar som jag upplever som stora och klumpiga. Jag säger upplever för även om storleken på huvudet är lika så uppfattas vissa wedgar betydligt större.
Ex TM,srixon,Wilson, Cobra är wedgar som upplevs som stora och klumpiga.
Medans Mizuno och Vokey wedgarna är mer smidiga.

angående grepp så kör jag standard på wedgar men har +3 i tejpning på järnen. Det för att få mindre aktiva händer med järnen medans jag i wedgar vill kunna använda händerna på ett annat sätt. Samma gäller Spoon och driver.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev: 04 mar 2021, 18:19
angående grepp så kör jag standard på wedgar men har +3 i tejpning på järnen. Det för att få mindre aktiva händer med järnen medans jag i wedgar vill kunna använda händerna på ett annat sätt. Samma gäller Spoon och driver.
Eller bara för att du tycker att det låter coolt.
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

MaxP skrev: 05 mar 2021, 08:15
stevvee skrev: 04 mar 2021, 18:19
angående grepp så kör jag standard på wedgar men har +3 i tejpning på järnen. Det för att få mindre aktiva händer med järnen medans jag i wedgar vill kunna använda händerna på ett annat sätt. Samma gäller Spoon och driver.
Eller bara för att du tycker att det låter coolt.
:lol:

Egon
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev: 05 mar 2021, 08:15
stevvee skrev: 04 mar 2021, 18:19
angående grepp så kör jag standard på wedgar men har +3 i tejpning på järnen. Det för att få mindre aktiva händer med järnen medans jag i wedgar vill kunna använda händerna på ett annat sätt. Samma gäller Spoon och driver.
Eller bara för att du tycker att det låter coolt.

Lärt mig av dig
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar