Final Series - Race to Dubai

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu ska 2014 års säsong äntligen avslutas. Förra året tog Stenson hem det. Vem tror ni kan göra bra nog ifrån sig att vinna?

Kort info saxat från ET:s hemsida

The DP World Tour Championship, Dubai, is once again the culmination of the four-tournament Final Series which, as in 2013, will also feature the BMW Masters and the WGC-HSBC Champions in China and the Turkish Airlines Open in Antalya.

Henrik Stenson won The 2013 Race to Dubai and became the first man to win The European Tour's Race to Dubai and FedEx Cup on the US PGA Tour in the same year. Northern Ireland's Rory McIlroy (2012), England's Luke Donald (2011), Germany’s Martin Kaymer (2010) and England's Lee Westwood (2009) have previously won The Race to Dubai.

Svenskar som kommer till start: Broberg, A Carlsson, Karlsson.

Banan heter Lake Malaren, kan det ha något med Mälaren att göra? Den ligger i Kina...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Ja, den artificiella sjön är inspirerad av svenska Mälaren.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Saxat från ET:s Twitter:

BOOM! Birdie-birdie-birdie-eagle-birdie-birdie-birdie-birdie. The Belgian Bomber is -9 on the par 5s & 2 clear.

Rätt trevligt facit av Colsaerts...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Är det några som följt tävlingen på TV? Känns som golfsverige gått in i lite dvala?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Är det några som följt tävlingen på TV? Känns som golfsverige gått in i lite dvala?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Jag är själv en av galningarna som inte tycker Europatouren är så intressant. Även om det är Race to Dubai och spelas i Kina. Tror även att golfsäsongens slut spelar en stor del - nu fokuserar svenskarna på annat!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Precis, nu ställer man in sig på vinter säsongen i fjälls med 2-takts doft och billig öl i en sketen stuga!

Sen nån gång i februari/mars kanske man börjar på kolla på lite youtube klipp och börjar kika lite på viasat golf igen för att vara fullt inne i säsongen i April taggad som aldrig förr!
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Magnus a Carlsson som vi intervjuat här på forumet gasar på i Turkiet! -5 efter två ronder och bäste svensk.

Tror han spelar med Stenson rond tre. 10 minuter innan John Daly går ut...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Erikxson skrev:Precis, nu ställer man in sig på vinter säsongen i fjälls med 2-takts doft och billig öl i en sketen stuga!

Sen nån gång i februari/mars kanske man börjar på kolla på lite youtube klipp och börjar kika lite på viasat golf igen för att vara fullt inne i säsongen i April taggad som aldrig förr!
Fan heller. Full träning hela vintern. Har ju tänkt att jag ska kunna spela med några härifrån 2015 så då kan man ej ha en sving som ser ut som min gör just nu hahaha
:mrgreen:
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar