Trackman iO (Indoor Optimized)

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1387
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Foresight kan få det lite hett om öronen nu när Trackman (Defakto standard i många år) har kommit ut med en ny simulatorhårdvara som är optimerad för inomhusbruk.

https://www.trackman.com/golf/launch-mo ... rackman-io
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
mikael.josefson
Inlägg: 74
Blev medlem: 21 jun 2021, 20:49

Man förstår ju att datan från denna produkten ska vara tillförlitligare i sina mätningar inomhus än deras tidigare modeller, t.ex Trackman 4, bara på namnet. Åtminstone kan man ju tänka sig det.

Men är golfsimulatorer verkligen så stort i Sverige att Trackman IO som kostar samma som en Trackman 4 för samma pengar som trots allt funkar skapligt inomhus (primära för mig är att få reda på svingspår, bladrotation osv under vintern snarare än längd på slagen) och är gjord för utomhusbruk skulle bli ersatt av denna som är optimerad för inomhusbruk men som man kan tänka sig att den inte fungerar bra utomhus samt att den är monterad i tak verkligen något för dem som bedriver golfträning och simulatorverksamhet. Är inte Trackman 4 fullgott redan? Den funkar året om i min värld i alla fall.

Det kanske bara är jag som tycker det verkar vara en ”onödig” produkt… men sen finns det knappt någon golfsimulator där jag bor och jag är inte värst intesserad av att stå och slå in i en skärm heller när det inte är golfsäsong så det kan egentligen kvitta om det finns en bättre produkt


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Den här kostar väl åtminstone runt 100.000kr mindre än en TM4 va?

Tänk er om något år när de börjar komma ut på andrahandsmarknaden, då lär du kunna få tag på en för halva priset och sätta upp en fantastisk hemmastudio.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
mikael.josefson
Inlägg: 74
Blev medlem: 21 jun 2021, 20:49

JohanAdministratör skrev:Den här kostar väl åtminstone runt 100.000kr mindre än en TM4 va?

Tänk er om något år när de börjar komma ut på andrahandsmarknaden, då lär du kunna få tag på en för halva priset och sätta upp en fantastisk hemmastudio.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Klickade in på Trackman och såg en Trackman IO med alla banor för 22000$ och 25000$ för 4:an för inom- och utomhus också men det finns väl såklart varianter Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar