Forumets fortlevnad?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag ser ett tydligt samband mellan att få barn och skriva på forumet…
Max är nog fortfarande den med flest inlägg på forumet.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kom på en idé.
Finns det någon som kan tänka sig hjälpa till på något sätt? Kanske administrera Facebooksidan/Twitterkontot/Instagramkontot/Nyhetsvrevet och pusha trådar där så det skapar trafik till sajten?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Jag har ingen aning om hur mycket 15000 läsare är i det stora hela… men där jag spenderar min största tid på sk. golf-forum så trillar det in massvis med inlägg och nya ämnen varje dag.
Härinne svarar jag mest på tal.. och det är fine så.

Egon
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Egon skrev:Jag har ingen aning om hur mycket 15000 läsare är i det stora hela… men där jag spenderar min största tid på sk. golf-forum så trillar det in massvis med inlägg och nya ämnen varje dag.
Härinne svarar jag mest på tal.. och det är fine så.

Egon
Borde vi ha en avdelning för icke-golf trådar för att få mer liv på forumet? Jag kanske skulle ha det som test över vintern. Så vi kan diskutera öl, boräntor, bilar, semesterresor osv?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Hänger också på annat golfforum men hänget blir lägre och lägre. Det är just pga trådar som bolånsränta och öl. Flashback funkar ypperligt till sånt skit.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Tycker inte det ska vara icke-golf-trådar.
/ HE
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

För mig är golf och då främst utrustning det enda jag vill lösa och diskutera. Det är tydligen ett smalt område eftersom det är rätt dött på den fronten.

Egon
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

JohanAdministratör skrev:Jag har ju statistik via Google Analytics och det är nästan 15.000 unika besökare per månad som är inne och läser. Det vore verkligen kul om fler bidrog till diskussion.

Men det finns många andra ställen att konsumera sin tid på numera, Instagram, TikTok, Facebookgrupper, Messengertrådar osv.

Jag vet att antal som skriver ökar när jag gör nyhetsbreven men det har jag fått rationalisera bort pga tidsbrist.

Sajten har haft problem med bottar också viker har påverkat registreringar men det är löst nu.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Hur är det för egen del Johan med forumet? Har en känsla att det är mer inlägg på Instagram od än i forumet?
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

hericson skrev: 21 nov 2023, 09:19
JohanAdministratör skrev:Jag har ju statistik via Google Analytics och det är nästan 15.000 unika besökare per månad som är inne och läser. Det vore verkligen kul om fler bidrog till diskussion.

Men det finns många andra ställen att konsumera sin tid på numera, Instagram, TikTok, Facebookgrupper, Messengertrådar osv.

Jag vet att antal som skriver ökar när jag gör nyhetsbreven men det har jag fått rationalisera bort pga tidsbrist.

Sajten har haft problem med bottar också viker har påverkat registreringar men det är löst nu.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Hur är det för egen del Johan med forumet? Har en känsla att det är mer inlägg på Instagram od än i forumet?
Jag är inne varje dag och kikar läget, men det är svårt att hinna med att skriva varje dag. Jag har massor av idéer och tankar på saker att skriva om men jobb och familj tar mycket tid just nu... hoppas förstås komma igång med mer skriverier snart igen!
Skriv svar