eGolf laddar om för 2024

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
eGolf
Inlägg: 63
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Fick till en liten sänkning till 12.9 efter ett bra varv på 9-hålsbanan tidigare i veckan. Men igår gick jag trots två birdies bara runt på 28p på 18-hålsbanan.
I och med detta så försvann en tidigare topprunda ut ur de 20 senaste och höjningen till 14.0 var därmed ett faktum.

Ger en liten fördel inför de kommande tävlingarna men tråkigt att singel nu är ännu längre bort.
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
tomasgolf
Inlägg: 8
Blev medlem: 09 maj 2020, 10:21
Kontakt:

eGolf skrev: 25 apr 2022, 21:38 Nytt rangepass igår, kändes inte lika bra som föregående. Det var inledningsvis väldigt blåsigt (självklart motvind), mulet och en aning kallt. Och ryggen var inte riktigt med mig, men skönt att veva lite ändå.

Närspelsområdet hade även hunnit öppnat upp så passade på att se hur chippning och puttning kändes efter vintern. Bra känsla i chipparna överlag vad gäller bollträff med någon enstaka duff. Testade igenom lite olika loftade klubbor och kommer jobba vidare med det. Att överlag bara använda 56-gradarn som tidigare har nog inte direkt hjälpt mig, så jag behöver bredda arsenalen något för att skapa mer möjligheter till up&down.
Vad gäller puttningen är det aningen svårbedömt med nuvarande skick på greenerna, men längdkänslan behöver definitivt förbättras. På korta puttar ska jag likt föregående säsong fortsatt hålla fast vid att inte följa bollen med blicken direkt efter tillslag, utan istället hålla kvar blicken och lyssna efter att den går i (förhoppningsvis :D). Tycker det ger ett stabilare stroke med minskad risk för onödiga handrörelser.

Har ännu inte beslutat vart premiären skall gå för säsongen, men fler banor att välja på öppnar upp för varje dag som går.
Det låter som att du hade en blandad upplevelse på ditt senaste rangepass. Väderförhållandena med blåst, molnighet och kyla kan ibland påverka spelupplevelsen negativt. Det är också frustrerande när ryggen inte är i bästa skick. Trots detta är det bra att du ändå kunde njuta av att spela och testa dina chipp- och putt-färdigheter.

Att utöka din klubbdatabas för chippning och att arbeta på längdkänslan för puttning verkar vara bra fokuspunkter inför säsongen. Det är viktigt att ha olika verktyg och tekniker för olika situationer på banan, så det är klokt att bredda ditt urval av loftade klubbor för chippning.

Din metod med att inte följa bollen direkt efter tillslaget på korta puttar och istället fokusera på att hålla kvar blicken och lyssna efter ljudet av bollen i hålet är en intressant strategi. Om det ger dig en stabilare stroke och minskar risken för oönskade handrörelser, kan det definitivt vara värt att fortsätta med den.

När det gäller premiären för säsongen, är det bra att du har fler banor att välja mellan. Det ger dig möjligheter att utforska olika spelplatser och utmana dig själv på nya sätt.

Det är viktigt att fokusera på din egen golf och inte låta andras åsikter påverka ditt intresse för sporten. Alla har olika åsikter och erfarenheter när det gäller golf, och det är viktigt att du spelar för ditt eget nöjes skull. Fortsätt att njuta av golfen och fortsätt att utvecklas som spelare. Lycka till med säsongen!
Driver: Bridgestone 460 J33R Oban Devotion – 65 04
Spoon: SONARTEC SS-3.5 17
Hybrider: Sonartec HB-001
Järn: Miura CB 202 5 - PW Nippon Pro 1150GH Tour S
Wedgar: Miura Wedge K-Grind 2.0
Putter: LYNX Parallax Putter MODEL #2
Bag: Ping Hoofer
eGolf
Inlägg: 63
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Säsongen blev en besvikelse på flera sätt där jag inte hittade något som riktigt funkade och gav resultat.
Har nu inte rört klubborna sedan sista rundan i mitten av oktober, och inte känt något behov eller lust att stå i simulator.

Istället har jag spenderat mer tid i gymmet och fokuserat på att bygga upp kroppen som känts svag och öm hela säsongen. Känner efter 2 månader med 3 pass i veckan att det ger resultat både fysiskt och mentalt.

Till säsongen 2024 blir det byte till Surahammars GK som hade ett prisvärt kampanjerbjudande på medlemskap. Hoppas bara vädret är bättre nästa år då denna klubb hade särskilt stora problem både efter förra vintern och med de stora regnmängderna. Kommer även ha fri tillgång till Ängsö GK Maj-Okt.
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
Skriv svar