I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1387
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Är på väg för att testa TSr2 drivern igen att sen kunna bestämma mig för vilken driver jag kommer spela säsongen 2024.

Övriga woods är klara. Där blir det TSr2 i 21° samt TSr3 16,5° med GD AD DI 7X i båda.

Så här såg det ut när jag han testa TSr2 drivern under 5 slag.



BildBild
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1387
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag bokade jag in en driver/woods fitting hos Nordica Golf i slutet av februari.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Funderar på var jag ska vara medlem i år. I stort sett alla jag brukade spela med har gett upp på golf vilket ändrar förutsättningarna lite. Har spelrätter på flera golfbanor i Stockholm så kanske bara blir billigaste möjliga och utnyttjar dem. Jag tycker det är trist att folk tröttnar på golf, men jag förstår det också. Det är folk som inte vill lägga ner någon tid på att träna men tycker det ska gå fantastiskt på banan ändå. Plus att det tar ganska många timmar i anspråk.
Hcp: ~12
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Jag ska inte påstå att jag har lösningen men det finns, enl. mig, bara två sorters hcp.golfare.
Den ena tar sig själv och resultatet på för stort allvar och de andra nöjer sig med att spendera tid på banan i goda vänners lag.

Att hitta balansen är det svåra.
Jag har ”min” golfliga. 16 pers i sin bästa ålder och som trivs ihop. En runda i veckan med psykningar och tävling utan för stort allvar. Typ. nån öl i sann gammal hederlig grabb-gemenskap.

Den andra sorten börjar jag glida ifrån lite men där handlar det om träning och prestation. Att sporra varandra till framgång och att satsa vad man har att satsa. Lite golf-sjuka.. om du fattar vad jag menar.
Får du in en fot i båda läger så har du din golf säkrad.

Även jag har tappat golf-vänner. Låghcp som höghcp. Alla har inte intresset för golfen eller umgänget och så är det bara.

Egon
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Egon skrev: 06 feb 2024, 20:47 Jag ska inte påstå att jag har lösningen men det finns, enl. mig, bara två sorters hcp.golfare.
Den ena tar sig själv och resultatet på för stort allvar och de andra nöjer sig med att spendera tid på banan i goda vänners lag.

Att hitta balansen är det svåra.
Jag har ”min” golfliga. 16 pers i sin bästa ålder och som trivs ihop. En runda i veckan med psykningar och tävling utan för stort allvar. Typ. nån öl i sann gammal hederlig grabb-gemenskap.

Den andra sorten börjar jag glida ifrån lite men där handlar det om träning och prestation. Att sporra varandra till framgång och att satsa vad man har att satsa. Lite golf-sjuka.. om du fattar vad jag menar.
Får du in en fot i båda läger så har du din golf säkrad.

Även jag har tappat golf-vänner. Låghcp som höghcp. Alla har inte intresset för golfen eller umgänget och så är det bara.

Egon
Det jag saknar är en sådan där grupp du berättar om på 16 personer. Sen på alla klubbar ser jag endast damsektion och seniorsektion (eller ja, tävlingssektion för duktiga juniorer också). Men bra att ni har kunnat ordna en grupp själva. Sen förstår jag att inte alla vill spela tre ggr i veckan som jag men hade varit kul men en grupp som ses en gång i veckan iaf.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Niklas skrev:
Egon skrev: 06 feb 2024, 20:47 Jag ska inte påstå att jag har lösningen men det finns, enl. mig, bara två sorters hcp.golfare.
Den ena tar sig själv och resultatet på för stort allvar och de andra nöjer sig med att spendera tid på banan i goda vänners lag.

Att hitta balansen är det svåra.
Jag har ”min” golfliga. 16 pers i sin bästa ålder och som trivs ihop. En runda i veckan med psykningar och tävling utan för stort allvar. Typ. nån öl i sann gammal hederlig grabb-gemenskap.

Den andra sorten börjar jag glida ifrån lite men där handlar det om träning och prestation. Att sporra varandra till framgång och att satsa vad man har att satsa. Lite golf-sjuka.. om du fattar vad jag menar.
Får du in en fot i båda läger så har du din golf säkrad.

Även jag har tappat golf-vänner. Låghcp som höghcp. Alla har inte intresset för golfen eller umgänget och så är det bara.

Egon
Det jag saknar är en sådan där grupp du berättar om på 16 personer. Sen på alla klubbar ser jag endast damsektion och seniorsektion (eller ja, tävlingssektion för duktiga juniorer också). Men bra att ni har kunnat ordna en grupp själva. Sen förstår jag att inte alla vill spela tre ggr i veckan som jag men hade varit kul men en grupp som ses en gång i veckan iaf.

Samma här! Jag ska försöka få ihop ett trevligt gäng på min hemmabana som kan spela en avslappnad runda utan fokus på resultat utan se ett gott resultat som en bonus.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Sohlberg
Inlägg: 238
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

På min klubb (Örebro city golf ) har vi 2 banor Gustavsvik och Mosjö. Där har vi 2 st olika herrgolf. Onsdagar på G-vik och torsdagar på Mosjö. Båda har en order of merit. Väldigt kul upplägg.

Och i september(tror jag) möts banorna i en slags Ryder Cup upplägg.

Mer info:
https://orebrogolf.se/tavla/herr.html
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Jag spelade inte golf förrän efter 30 men om jag hade haft intresset som barn så hade jag sett till att jag hade fått min dos utan större inblandning av vuxna. Så var det för oss som växte upp när ”curling” inte fanns på kartan.

Vi spelade fotboll och hockey när vi ville och nästan hur länge vi än ville.
Idag ska allting organiseras och koordineras till leda.

Så, ni som inte har något gäng att hänga med och förväntar er att klubben/andra ska bjuda till, får kanske se er om efter/skapa er en egen gemenskap.
Det är då det brukar bli bäst.

Egon
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Egon skrev: 07 feb 2024, 12:22 Jag spelade inte golf förrän efter 30 men om jag hade haft intresset som barn så hade jag sett till att jag hade fått min dos utan större inblandning av vuxna. Så var det för oss som växte upp när ”curling” inte fanns på kartan.

Vi spelade fotboll och hockey när vi ville och nästan hur länge vi än ville.
Idag ska allting organiseras och koordineras till leda.

Så, ni som inte har något gäng att hänga med och förväntar er att klubben/andra ska bjuda till, får kanske se er om efter/skapa er en egen gemenskap.
Det är då det brukar bli bäst.

Egon
Önskar jag hade blivit liter mer curlad :lol: . Jag fick ta mig till golfbanan själv 2 mil enkel väg och att stå på en range var bara att glömma, det som gällde var en stor gräsgrop och slå omkring en boll. Ville jag spela golf fick jag fixa det själv.

Funderat på det där med att fixa något själv men på de klubbar jag varit på har klubbkänslan varit obefintlig så det har bara varit att glömma. Därav varför jag nu funderar på var som vore lämpligt.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1387
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Niklas skrev: 07 feb 2024, 13:43
Egon skrev: 07 feb 2024, 12:22 Jag spelade inte golf förrän efter 30 men om jag hade haft intresset som barn så hade jag sett till att jag hade fått min dos utan större inblandning av vuxna. Så var det för oss som växte upp när ”curling” inte fanns på kartan.

Vi spelade fotboll och hockey när vi ville och nästan hur länge vi än ville.
Idag ska allting organiseras och koordineras till leda.

Så, ni som inte har något gäng att hänga med och förväntar er att klubben/andra ska bjuda till, får kanske se er om efter/skapa er en egen gemenskap.
Det är då det brukar bli bäst.

Egon
Önskar jag hade blivit liter mer curlad :lol: . Jag fick ta mig till golfbanan själv 2 mil enkel väg och att stå på en range var bara att glömma, det som gällde var en stor gräsgrop och slå omkring en boll. Ville jag spela golf fick jag fixa det själv.

Funderat på det där med att fixa något själv men på de klubbar jag varit på har klubbkänslan varit obefintlig så det har bara varit att glömma. Därav varför jag nu funderar på var som vore lämpligt.
Gå med i en mindre medlemsdriven klubb där det inte är 1000+ medlemmar. Oftast är klubbkänslan mycket bättre i en sådan klubb. Wattholma GK där jag är medlem är väldigt trevlig.
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Skriv svar