I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Sohlberg
Inlägg: 238
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Idag så testade jag Titleist T150 j7 lite snabbt. F*n vilket skönt ljud.
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

svingit skrev: 07 feb 2024, 15:23
Niklas skrev: 07 feb 2024, 13:43
Egon skrev: 07 feb 2024, 12:22 Jag spelade inte golf förrän efter 30 men om jag hade haft intresset som barn så hade jag sett till att jag hade fått min dos utan större inblandning av vuxna. Så var det för oss som växte upp när ”curling” inte fanns på kartan.

Vi spelade fotboll och hockey när vi ville och nästan hur länge vi än ville.
Idag ska allting organiseras och koordineras till leda.

Så, ni som inte har något gäng att hänga med och förväntar er att klubben/andra ska bjuda till, får kanske se er om efter/skapa er en egen gemenskap.
Det är då det brukar bli bäst.

Egon
Önskar jag hade blivit liter mer curlad :lol: . Jag fick ta mig till golfbanan själv 2 mil enkel väg och att stå på en range var bara att glömma, det som gällde var en stor gräsgrop och slå omkring en boll. Ville jag spela golf fick jag fixa det själv.

Funderat på det där med att fixa något själv men på de klubbar jag varit på har klubbkänslan varit obefintlig så det har bara varit att glömma. Därav varför jag nu funderar på var som vore lämpligt.
Gå med i en mindre medlemsdriven klubb där det inte är 1000+ medlemmar. Oftast är klubbkänslan mycket bättre i en sådan klubb. Wattholma GK där jag är medlem är väldigt trevlig.
Ja, ska bara flytta från Stockholm så det existerar 😂. Väldigt osäker på om någon klubb här har under 1000 medlemmar. Tvivlar på det.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1386
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Han inte posta igår. Men var på en Titleist demo event på Nordica Golf. Resultatet blev vad jag egentligen sätt tidigare. Jag behöver mer flat lie med drivern pga att jag har en mer flack sving med drivern.

Det som förvånade mig lite var att jag slog U505 så bra med rätt skaft. Jag testade den med Hzrdus Black i x-stiff först och kunde inte slå debacles. Den fick jag testa den med ett GD AD DI 85X HY skaft och då hände det grejer med tajmingen.

Jag har aldrig varit en Utility/Driver Iron spelare. Men nu kan det bli ändring på det.

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag satte jag igång säsongen på riktigt. Jag svingade igång med mina superspeed sticks och har nu slagit 40 drives i Trackman tills jag fick en fet blåsa på tummen...
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Sålde jag min driver. Får hålla tummarna att man hittar någonting tilltalande innan våren kommer. Den knackar på dörren emellanåt här i skåne.
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Ansökte jag om medlemskap i Viksjö GK. Jag flyttade tio minuter från banan för ett par år sedan och åkt dit mycket för att träna och äta lunch. Kommer vara så skönt att bara ha 10 minuter till en bana istället för 30 som det har varit senaste åren. Hittade att de jag brukar spela med kunde skaffa ett billigt medlemskap för 9-hålsbanan och då kunde de tänka sig fortsätta spela.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
mikael.josefson
Inlägg: 74
Blev medlem: 21 jun 2021, 20:49

Idag provade jag nya Titleist järn hos den lokala pron. På förhand såg jag T150 som mitt val men det lutar nog mest åt T100 ändå…längd- och bladkontroll är det som styr mest och T150 blir för het och en aning för flack landningsvinkel

Ni som testat T-serien, vad tyckte ni?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

mikael.josefson skrev:Idag provade jag nya Titleist järn hos den lokala pron. På förhand såg jag T150 som mitt val men det lutar nog mest åt T100 ändå…längd- och bladkontroll är det som styr mest och T150 blir för het och en aning för flack landningsvinkel Bild

Ni som testat T-serien, vad tyckte ni?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Samma här, jag har både ock men har inte bestämt mig vilka jag ska spela i år.
T150 är mer förlåtande helt klar vid mis hits helt klart. Men T100 är mer konsekventa och har rimligare loft.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
mikael.josefson
Inlägg: 74
Blev medlem: 21 jun 2021, 20:49

JohanAdministratör skrev:
mikael.josefson skrev:Idag provade jag nya Titleist järn hos den lokala pron. På förhand såg jag T150 som mitt val men det lutar nog mest åt T100 ändå…längd- och bladkontroll är det som styr mest och T150 blir för het och en aning för flack landningsvinkel Bild

Ni som testat T-serien, vad tyckte ni?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Samma här, jag har både ock men har inte bestämt mig vilka jag ska spela i år.
T150 är mer förlåtande helt klar vid mis hits helt klart. Men T100 är mer konsekventa och har rimligare loft.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Kul att ha möjligheten att kunna lira båda modellerna Bild Kanske blir kombo-det för dig om det går att göra något vettigt med loftskillnaderna mellan dem två modellerna? Bild
BTW, jag hittade din recensionstråd på T150 nu Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1386
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag på lunchen hade jag en putterutprovning i Quintic. Visade att jag puttade bäst med bladputter med plumb neck.
Har också köpt en Ping Pal 4 Becu putter från Golfclub4cash som jag väntar på.
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Skriv svar