Golfresor: Favoritdestinationer Resorter

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag är så jäkla sugen på att dra någonstans i vinter och lira golf så jag behöver lite inspo! Hjälp mig!

Belek i Turkiet verkar ju vara ett riktigt golfparadis med enorma resorter där du får all inclusive till ett bra pris.
Spanien saknar de där riktiga resorterna va? Där man kan hänga en hel vecka och lira och ta det lugnt? Jag var på La Cala som har 3 banor men jag gillade inte anläggningen alls.
Min favoritdestination hittills är nog Alicanteområden med El Valle, Font del Llop, Las Colinas med flera, men jag är ute efter en resort den här gången.

Någon som varit i USA, Portugal, Italien och har tips?
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 256
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Personligen gillar jag Algarve. Bra boenden och bra banor i närheten av Faros flygplats. Direktflyg med SAS också.
Jag har dock inte bott på ngn resort utan brukar bo på vanligt hotell och ha egen hyrbil.
Vilamoura är väl i princip "purpose built" som en golfdestination och Dom Pedro har fem olika banor som ligger i nära anslutning till varandra.
Vilamoura är ett av hörnen i Algarves gyllene triangel och Quinta do Lago/Vale de Lobo ett annat med ytterligare fem banor att välja mellan.

Utöver ovan finns Amendoeira med två banor, Quinta da Ria/Cima, Pestana med fem banor osv.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 27 nov 2023, 10:34 Jag är så jäkla sugen på att dra någonstans i vinter och lira golf så jag behöver lite inspo! Hjälp mig!

Belek i Turkiet verkar ju vara ett riktigt golfparadis med enorma resorter där du får all inclusive till ett bra pris.
Spanien saknar de där riktiga resorterna va? Där man kan hänga en hel vecka och lira och ta det lugnt? Jag var på La Cala som har 3 banor men jag gillade inte anläggningen alls.
Min favoritdestination hittills är nog Alicanteområden med El Valle, Font del Llop, Las Colinas med flera, men jag är ute efter en resort den här gången.

Någon som varit i USA, Portugal, Italien och har tips?
Spenderade ett sportlov i marocko, positivt överraskad. Vi var i agadir och det finns ett antal banor i området.
Jag spelade golf du soleil och två till som jag bllir osäker på vad de heter. Det kan ha varit Golf les dunes och Royal golf club agadir
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Rolf.h
Inlägg: 6
Blev medlem: 23 feb 2024, 14:11

Tillbringade flera höstveckor i Miami/Fort Lauderdaleområdet för 15-20 år sedan då vi hade en krona värt namnet. Tack vare Next-day-golf kunde man spela bra banor, även semi-privata, för 250-300 kr inkl cart.
Skriv svar