Ingen PGA-Tour på Viasat Golf längre

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

C More tar över PGA Tour från Viasat. Kommer nån betala 129 kr i månden för Europatouren? (med 12 månaders bindningstid)

Viasat säger:
"– Vi spekulerar inte i vad konkurrenter gör utan fokuserar på vad vi ska göra vilket är en hel del. Våra tittare uppskattar de rättigheterna vi har kvar mest."

Tror nog de flesta tycker PGA Touren är viktigast efter Majors (varav en ändå går på SVT).

http://www.svd.se/sport/c-more-tar-over ... 414477.svd
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Strålande nyheter! Då kan man ha C More Sport året runt och inte bara för hockeyn på vintern :)

Försökte få teckna Viasat Golf till ett högre pris för att slippa bindningstiden men det var stört omöjligt. Så oflexibelt.
Sen undrar Viasat, C More och de andra varför folk tankar hem sportsändningar i efterhand :roll:
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Ja, ska du se golf på Viaplay kostar det nästan 300 kr i månaden. Jag har inte lust att betala för Paradise Hotel och massa fotboll och hockey som inte intresserar mig det minsta. De måste segmentera sitt utbud lite.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Känner att det blir två mindre bra kanaler som det nu ser ut. PGA är klart mer intressant för mig än europatouren. Majors o stortävlingar rent allmänt är alltid intressant.

Så jag har ett val på en kanal där jag vecka ut och vecka in kan se tävlingar från PGA eller väljer jag en kanal med de stora tävlingarna, men jag får inte bägge då. Känns som det blir att säga upp Viasat Golf därmed då ingen av produkterna är tillräckligt intressanta för att betala en betydande summa pengar varje år.

CMore har heller inga andra speciellt intressanta rättigheter för min del då jag mest ser på engelsk fotboll, f1 o champions league. Tyvärr blir man själv därmed en sådan som bara förlorar på detta.

Får väl hålla tummarna att CMore kommer fram till att de inte vill visa golf iaf så som de gjorde förra gången vilket kanske är mindre troligt eller att någon annan bra lösning dyker upp. T ex kan man ju bli miljonär så att man inte behöver bry sig om kostnaderna ;)
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Getinthehole skrev:
Varför har du inte Viaplay istället? Får du ju se fotbollen osv + majors, ryder cup mm.
Har det nu då det ingår i TVpaketet. Sen om golfkanalen ingår där alltid visste jag inte då jag alltid förutsatt att jag haft tillgång till den bara för att jag även har den på TVn.

Oavsett kommer jag ju iaf att tappa PGA vilket jag gråter lite över då det är perfekt att slötitta en del på under helgerna.
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag är rädd att det är vi golfintresserade nördar som kommer drabbas hårdast av det här. Två kanaler som får mindre resurser och delar på golfsändningarna kan göra att sändningarna blir sämre kvalitet med dåliga kommentatorer osv...
Det hade vart bättre om Cmore ordnat så Golf Channel började sändas istället.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Getinthehole skrev:Tråkigt då C more inte har något av värde i princip och se. Viasat kommer ändå behålla Majors, Ryder Cup, Europatouren och LPGA. Så undra hur C more ska locka folk till att betala avgiften när Viasat fortfarande har det som dom flesta vill se...
För mig slår PGA Touren vecka ut och vecka in högre än 4 majors per år och Ryder Cup vartannat. En av dessa majors går dessutom på SVT.

Europatouren är som Allsvenskan i hockey, bara intressant för de som gillar ett visst lag. Det bjuds inte på samma höga kvalitet i spelet (även om det finns undantag).

Viasat har bara en kommentator som jag gillar, Wille tror jag han heter, så de andra kommer jag inte att sakna.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Personligen är detta mycket goda nyheter då jag i april kommer få mitt Cmore-ankoppling för att kunna kolla hockey, kan det kombineras med PGA touren så är det ju bara att tacka och bocka. Generellt tror jag tyvärr att det kan vara negativt i längden på grund av spridda resurser för kanalerna. Jag håller med tidigare taler om att Golf Channel är en dröm som ersättare!
akka89
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2015, 18:32
Ort: Mälarö GK

Vet inte vart denna tråd vill komma fram till men jag håller med om att detta är uruselt för oss golfare. Det är inget nytt att tvbolagen gör så här, dom vill tjäna pengar och skiter egentligen i om kvallen på det dom sänder är medioker.

För oss som inte bara är intresserade av golf utan även fotboll känner ju till detta koncept sedan länge. Man får betala sjuuukt mycket pengar för att ens kunna se några av dom mest intressanta ligorna till mediokra sändningar, långa bindningstider.

Bolagen borde skaffa tjänster där du kan på RIKDIGT handplocka dom kanaler man vill se och inte binda upp sig på 2st tv-bolags abonnemang med massa skit som man inte tittar på (likt radiotjänst). Men det e ju klart då kan dom inte tjäna miljarder på oss kunder.

Jag är inte förvånad att folk håller på med att ladda ner, dreambox å vad allt nu heter.
Ottekrall
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 maj 2014, 19:28
Ort: Gävle

Tycker det låter som, om dom faktiskt får till den satsning dom vill, att det kan bli ett riktigt bra och vasst koncept. Om man läser lite vad dom vill göra;
"...med svenska reportrar på plats och vid större tävlingar även en svensk studio. PGA håller också på att utveckla en ”second screen”-tjänst där tittaren ska kunna följa de svenska spelarna i stället för de spelare som tv-produktionen väljer..."

Så känns det som det kommer kunna bli bra mycket mer underhållande än det är idag att sitta o lyssna på kommentatorer som sitter i en studio på svensk mark, kommenterar på samma "feed" som vi ser och inte kan styra en gnutta över sändningarna.

Håller tummarna och ser fram emot vad det kan bli jag! 8-)
Skriv svar