Projekt: Online Coachning

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag kommer även rekommendera att varje spelare använder sig utav Shotstohole tillsammans med mig - då detta medför en kostnad ska jag vara klar med det redan nu. Anledningen är kort och gott att det kommer vara det absolut bästa sättet för oss att skaffa en överblick av din golf till att börja med. Det är inget måste att vara med hela perioden men rekommenderat är de två första månaderna.
henrik82
Inlägg: 4
Blev medlem: 07 apr 2015, 15:42

Ser inga problem med att føra någon slags logg online på exempelvis svensktgolfforum.
zvennebanan1
Inlägg: 19
Blev medlem: 02 sep 2014, 06:58

Blogga lite runt golfen, resultat och statistik är inget problem så länge du sätter ramarna för vad du vill att vi ska förmedla, är dock inte intresserad av någon privat dagbok.
Kan tänka mig att testa ShotsToHole under ett par månader då det inte var några större pengar om det inte medför för mycket meckande under rond så att det påverkar spelet (har inte hunnit sätta mig in i självs produkten ännu).
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag fixar ramarna - det kommer kort och gott vara information som jag ändå behöver.
Gällande ShotsToHole kan du göra det på två sätt - är minnet bra fyller du i det efteråt, annars gör du det på banan. Tycker själv att deras webapp funkar väldigt bra och enkelt.
zvennebanan1
Inlägg: 19
Blev medlem: 02 sep 2014, 06:58

okej, men jag kör GameGolf så jag behöver inte ha nått i minnet utan kan fylla i datan efteråt i så fall.
Zorro
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:28

Inga problem med bloggande här, kan säkert vara positivt att läsa om andras utveckling också.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

zvennebanan1 skrev:okej, men jag kör GameGolf så jag behöver inte ha nått i minnet utan kan fylla i datan efteråt i så fall.
Fungerar jättebra det också.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ett par dagar kvar nu innan jag väljer ut mitt team - 9 st anmälningar har jag fått in totalt. Så om du vill vara med är det dags att anmäla sig innan morgondagens slut!
Kodiak
Inlägg: 48
Blev medlem: 10 maj 2014, 22:50
Ort: Sundsvall

Oj vad spännande, här kommer min ansökan

Frågor:

Snittscore/HCP?
Snittscore 2014 86,7. HCP 8,4

Mål med säsongen 2015? Hitta en stabilitet i spelet som gör att jag är stabil under 85 och spela fler varv sub 80 än i fjol (3)

Hur mycket tränar du idag? På vårkanten är det fokus på träningen men ju längre säsongen går blir det mer fokus på spel på banan. Men jag tränar ca 8-10 timmar i veckan i början av säsongen och kanske 4-6 timmar längre in på säsongen (exkluderat spel på banan där jag ibland väljer att träna genom att spela 5-6 bollar samtidigt tidigt på morgonen och försöker träna på situationer som jag stöter på ute på banan). Förutom det försöker jag köra lite gym och löpning men det blir tyvärr för sporadiskt.

Hur många rundor spelade du i veckan i snitt 2014? 75-80 rundor totalt och de absolut flesta från mitten av maj till mitten av september. Så säg 4 månader och 60 rundor ger ca 4 rundor i veckan.

Tränar du med någon instruktör idag? Jag brukar börja säsongen med 6 pass hos instruktör för att få lite ordning på säsongen. Gjort så 2013-2015.

Hur mycket tänker du träna säsongen 2015? Räknar med att träna ungefär lika som jag beskrev ovan.

För du någon statistik idag? Jag för score i Golshot GPS där jag noterar utslagsklubba, fw-träff (och vilket håll jag missar), greenträff, puttar, bunkerslag, plikt och score så klart. Använder även http://www.36p.se där alla mina rundor finns sedan jag började spela hösten 2009. En del rundor finns också på golfgamebook. Jaja lite statistiknörd, jag vet...

Varför borde du få vara med? Det skulle vara väldigt intressant att se vad jag kan göra för att förbättra mitt spel mer än att ta lektioner med min pro och träna på egen hand. Ofta så känner jag att det skulle vara bra att få en struktur i vad/hur jag ska träna när jag tränar på egen hand. Det blir lite adhoc och vad jag känner för. Oftast utifrån vad jag inte tycker stämmer i mitt spel för tillfället och nästan alltid med inslag av wedgeträning för att förbättra mitt närspel. Vad kan jag träna på utanför golfbanan, styrke, löpning osv.

Det här skulle vara kanonkul och spännande så jag håller tummarna...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Imorgon väljer vi ut gruppen på fem spelare - så nu börjar det verkligen att vara dags för er som är sugna att vara med att skriva upp er!
Skriv svar