Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Gick en runda ikväll på hemmabanan.
Par 70
Slag 90
Netto 67
Poäng 39

Handicap Analysis:
Kewin: Using manual exact handicap of 19,1. New handicap would have been: 18,0

Börjat nu älska wedgarna efter hjälp av Max. Inspelen sprider sig inte lika mycket som förr. Där har jag tjänat många slag.

E fortfarande långt efter er andra, men nu jävlar börjar d röra på sig. :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Bild

Haha
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Wolfsheim skrev:Gick en runda ikväll på hemmabanan.
Par 70
Slag 90
Netto 67
Poäng 39

Handicap Analysis:
Kewin: Using manual exact handicap of 19,1. New handicap would have been: 18,0

Börjat nu älska wedgarna efter hjälp av Max. Inspelen sprider sig inte lika mycket som förr. Där har jag tjänat många slag.

E fortfarande långt efter er andra, men nu jävlar börjar d röra på sig. :)
Kul att det börjar synas lite resultat Wolfsheim!


Sent from my iPhone using Tapatalk
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Ibland är golf märkligt. Igår spelade jag årets bästa runda med stabila 39 poäng. Med gårdagens runda färskt i bakhuvudet var det med lätta steg och stort självförtroende jag idag steg upp på första tee. Men efter en minst sagt tuff start, bogey, trippel, dubbel så var självförtroendet som bortblåst. Resten utav rundan försökte jag bara att hitta tillbaka till mitt spel men det var förgäves . 23 poäng och ett stukat självförtroende blev resultatet på dagens rond...

Märkligt att det kan skilja så mycket ifrån dag till dag. Imorgon är det matchspel och då hoppas jag att formen är tillbaka!
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

ricky skrev:Ibland är golf märkligt. Igår spelade jag årets bästa runda med stabila 39 poäng. Med gårdagens runda färskt i bakhuvudet var det med lätta steg och stort självförtroende jag idag steg upp på första tee. Men efter en minst sagt tuff start, bogey, trippel, dubbel så var självförtroendet som bortblåst. Resten utav rundan försökte jag bara att hitta tillbaka till mitt spel men det var förgäves . 23 poäng och ett stukat självförtroende blev resultatet på dagens rond...

Märkligt att det kan skilja så mycket ifrån dag till dag. Imorgon är det matchspel och då hoppas jag att formen är tillbaka!
Likadant för mig. Var ut på en liten kvällsrunda och spelade med mina mått mätt helt fantastisk golf.

Två dagar senare, med självförtroende som Rory McIlroy, kunde jag knappt träffa bollen och slutade räkna slagen efter 10-11 hål och 5-6 bortslagna bollar. Fick låna bollar av min medspelare för att mina tog slut :o
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Jag har alltid sagt att det är mer utvecklande om man slutar räkna poäng och räknar slag istället.

Alla som besöker detta forumet vill ju bli bättre golfspelare. Till syvende och sist så handlar det ju om att ha så få slag som möjligt, inte förmågan att få massa poäng. De flesta som tränat som junior eller tävlat får ju detta gratis. Men om man börjat med golf när man är lite äldre så kanske man mest spelar med folk som spelar klubbtävlingar, nationella handicaptävlingar med stora prisbord eller inte tävlar alls. Hur ofta hör du nån som har singelhandicap eller bättre säga "Jag tar upp den, mina slag är slut", "Jag fick 3 poäng på detta hålet" eller "Jag spelade bra, jag hade 38 poäng". Snarare kanske du hör "Nu får jag hålla ihop det så jag inte tappar för många slag på detta hålet", "Jag fick en birdie" eller "Det gick rätt ok, 4 över banans par".

Detta är inte kritik på något sätt. Detta är ett tips till alla höghandicappare som fastnat i poängfällan; börja räkna slag. Håla också alltid ur på hålen. Spela slagtävlingar. Spela KM. Börja prata antal slag med kompisarna istället för antal poäng. Detta kommer ändra ditt tankesätt och trigga dig till att bli en golfspelare isället för en "golfare".

Nån som inte håller med?

PS. Jag menar under rundan, klart du ska räkna dina poäng och justera HCP efter rudan. DS
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Håller med obe fullständigt. Att gå på 36p och sedan ligga 4över hcp på slag är ingen bra score enligt mig. Jag försöker alltid håla ut, förutom om det är stressigt med en boll bakom som ligger på. Då blir det att jag plockar upp och biter i det sura äpplet och inser att slagscoren den rundan är åt helvete..
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Eagle
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 maj 2015, 19:34
Ort: Halmstad

Äntligen efter 16 rundor iår så får man till en runda där det mesta stämmer. Startade säsongen på hcp 14,4 och har höjt mig 10/16 rundor till 15,4. Har haft minst 2-3 streckade hål varje runda och ena rundan har närspelet varit katastrof, andra rundan så har järnen strejkat och den tredje så har drivern strulat.

Dagens runda startade okej med ett par, därefter två dubblar i rad...tänkte att det blir väl som lördagens runda men sedan så kom jag igång. Utöver en trippel på en par 5:a så gick resten av rundan helt suveränt. 1 birdie och 9 par gjorde att jag slutade på 39p. Drivern som jag har haft problem med att hålla på banan gick nu riktigt långt och med många fw träffar. Gav mig många korta inspel på par 4 hålen som förvaltades väl.

Återstår att se om det fina spelet håller i sig till nästa runda, hoppet lever!

Par 72
Slag 84
Netto 69
Poäng 39
Driver Cobra Fly-Z White Custom
Hybrid Mizuno JPX-825 Hybrid 3 19°
Järn 4-PW Titleist AP1 714
Wedge Callaway X-Series Jaws 54°
Putter YES C-Groove Ann
Boll Bridgestone Tour B330-S
Skor Adidas Tour 360 ATV M1

Hcp 14,5
pone
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 maj 2014, 15:20

Tävlade på hemmabanan idag, gick väl helt okej även om vissa hål hade lite mer att önska. Men det kommer väl så småningom hoppas jag :D

Brutto: 103
Netto: 74
Poäng 35
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Gjordes igår iofs, men gick en kvaltävling till klubbens H30 lag. 94 friska slag från vit tee, haha. Vilket elände det var igår.
Började på tvåan då jag började att pulla alla mina järnslag, något som jag ALDRIG gör, detta fortsatte hela första nio. Hade jag inte slagit grymma drives så vet jag inte vad som hade hänt.
Sista nio var lite bättre då jag lyckades pilla i 6 par, två bogeys men tyvärr pullade jag två hybrider out på en par femma och 10 i på den :P
Sämsta rundan på 15 år.
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Skriv svar