I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Blev det ytterligare en runda med regnkläderna på och ytterligare en sänkning. Funderar starkt på att sluta spela golf i fint väder.
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

MaxP skrev:
kimlidberg skrev:Idag blir den 18 håls runda på Östersund Frösö GK! Har inte spelat hela deras bana innan så det ska bli spännande!
Skvallra gärna om skicket när du är färdig!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Efter att ha blivit bortskämd på banorna i Stockholm senaste tiden så blev jag förvånad över hur stor skillnad det är! Fairways var riktigt dåliga på sista 9e hålen och greenerna var ojämna tyvärr. Jag pratade med killen i receptionen han sa att skicket var ovanligt dåligt på banan just nu efter en så dålig start på "sommaren".

Hur ser det ut hos er i Klövsjö?
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Spelade jag företags-tävling på bro Hof.
Fel dag och bana att ha problem från tee. Många låååånga inspel och inte många träffade greener. Sen tog rundan 6 timmar och 20 minuter också, måste verkligen träna på att inte tappa allt när jag får vänta. 93 slag och 27 poäng :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

kimlidberg skrev:
MaxP skrev:
kimlidberg skrev:Idag blir den 18 håls runda på Östersund Frösö GK! Har inte spelat hela deras bana innan så det ska bli spännande!
Skvallra gärna om skicket när du är färdig!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Efter att ha blivit bortskämd på banorna i Stockholm senaste tiden så blev jag förvånad över hur stor skillnad det är! Fairways var riktigt dåliga på sista 9e hålen och greenerna var ojämna tyvärr. Jag pratade med killen i receptionen han sa att skicket var ovanligt dåligt på banan just nu efter en så dålig start på "sommaren".

Hur ser det ut hos er i Klövsjö?
Östersundsbanorna har öppnat ett par veckor senare än vanligt tack vare vädret så det förstår jag. Greenerna är inte mycket att säga om såhär "tidigt" på säsongen, de är kort och gott inte bra i jämförelse med den lyx ni får spela på! Men fairways har jag hört är katastrofalt dåliga på just Frösön detta år, våra är faktist jämna och gröna med gräs på!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

kimf skrev:Spelade jag företags-tävling på bro Hof.
Fel dag och bana att ha problem från tee. Många låååånga inspel och inte många träffade greener. Sen tog rundan 6 timmar och 20 minuter också, måste verkligen träna på att inte tappa allt när jag får vänta. 93 slag och 27 poäng :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag känner igen mig där, kan spela som en gud tills man kommer i kapp bollen framför och får vänta. Då börjar spelet direkt att svaja..
Någon som har en bra lösning för att inte tappa "fokus" / "känsla" när man får vänta?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
fredacler
Inlägg: 23
Blev medlem: 15 jun 2015, 08:58
Ort: Örebro

I dag ska jag göra säsongspremiär :) Skapligt laddad för 18 hål på Mojsö (Örebro City Golfklubb)!!
Brunleif
Inlägg: 116
Blev medlem: 24 jun 2014, 14:18

Erikxson skrev:
kimf skrev:Spelade jag företags-tävling på bro Hof.
Fel dag och bana att ha problem från tee. Många låååånga inspel och inte många träffade greener. Sen tog rundan 6 timmar och 20 minuter också, måste verkligen träna på att inte tappa allt när jag får vänta. 93 slag och 27 poäng :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag känner igen mig där, kan spela som en gud tills man kommer i kapp bollen framför och får vänta. Då börjar spelet direkt att svaja..
Någon som har en bra lösning för att inte tappa "fokus" / "känsla" när man får vänta?
Ett bra mobilspel.
Driver: Adams Speedline Fast 12LS, Accra Dymatch 2.0 M5 43"
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Nu sitter jag på ett hotell och diskuterar om vi ska gå på Grönan, Naturhistoriska eller spela golf.... Golfen vinner inte vad det verkar!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

MaxP skrev:Nu sitter jag på ett hotell och diskuterar om vi ska gå på Grönan, Naturhistoriska eller spela golf.... Golfen vinner inte vad det verkar!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Letar spelsällskap tills på söndag om du är kvar i Stockholm tills dess Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

kimf skrev:
MaxP skrev:Nu sitter jag på ett hotell och diskuterar om vi ska gå på Grönan, Naturhistoriska eller spela golf.... Golfen vinner inte vad det verkar!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Letar spelsällskap tills på söndag om du är kvar i Stockholm tills dess Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hade varit roligt men tyvärr kom vi bara ner tidigare än tänkt idag. Jobb och hemfärd imorgon igen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar