Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
BigBacon
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 jul 2015, 11:45

Erikxson skrev:Idag blev det 36 hål på två banor som vi eventuellt vill bli medlemmar på nästa år.
Började med Söderby GK i morse, en lite halvknepig bana med lite doglegs och sånt. Behöver inte slå så många drives på banan, vilket kanske är tråkigt i längden?
Öppnade med 3 dåliga inspel som kostade slag efter perfekta utslag, men sen vakna jag till. Efter 3:an var det bara hål 13 som jag var missnöjd med. Där det var ett enkelt bunkerslag som blev en trippel till slut.
Bild

Nästa bana var Upsala GK, lite fler driver hål, dock så kan man hålla igen sig ganska bra här också då "gul" bara är runt 56, men vi brukar köra 59 här då banan verkar vara roligare då.
Rundan i sig gick inte så bra, drivern satt otroligt fint, med många drives runt 280-300 och ganska raka med men hoppade ut i semi-/ruffen lite mer än på Söderby. Wedgarna satt riktigt fint, skönt när man slår förbi flaggan med ett par meter sen kommer bollen tillbaka mot flaggan. Det händer ju aldrig på hemmabanan med stimpen på 7(?).
Bild

Slutsatsen är att vi fortfarande inte vet vilken bana vi ska ta..

Söderby ingår det ju en till 18hålare (+2st 9hålare), Edenhof som ligger lite närmre hem till mig. Bra träningsanläggningar på båda ställena. Dock har skicket på greenerna på Söderby varit katastrofalt dåliga i år, nu var dom fina dock.

Upsala GK, är ju otroligt fin i skicket, fairways är perfekt hårde och greenerna lika så. Roliga hål, dock så blir det ofta stopp på hål 16. En par5:a med stark dogleg höger ganska tidigt på hålet som gör att folk vill chansa och det är helt blint landningsytan. Sen därpå en par4:a på 240m där alla vill chansa och nå in på ett.
På Upsala GK ingår det 2st 9hålar varav en Pay & play.
Söderby är trevlig även om jag gillar Edenhof mer. Däremot så är hål 1, 3, 4, 7, 8 och 9 alla hål som man kan slå ut med driver, däremot brukar jag hålla mig till järn på 8an. Även på baknian kan man använda drivern på 10, 11, 12, 14, 17 och 18. Vissa kräver större "balls" än andra...

Förövrigt är det ju riktigt bra att kunna vara medlem på GolfUppsala och därmed få tillgång till två 18-hålsbanor. 9-hålsbanorna väljer jag inte ens att räkna.

Jag håller med om greenerna på Söderby, riktigt fina nu men har varit dåliga i princip hela sommaren. Där har Edenhof legat mil före hela säsongen, riktigt bra har de varit.
jenalm
Inlägg: 26
Blev medlem: 05 aug 2015, 20:17

Skulle ju ta revansch igår på Lindesbergs GK. Fungerade bra fram till greenerna, specielt första 9, men väl på greenerna gick det skit. Satte en långputt på hål 1, resten är bara dåligt. Gav mig många bra birdielägen som jag inte kunde ta vara på. Hitta varken längd eller linjer rätt. Missa 4/5 greener på Par 3orna med.. Riktigt illa. Slutade på 33p (18+15) Så idag fick det bli putt träning och imorgon ska det provas en ny bana. :ugeek:

Bild
Driver: Taylormade Burner 9,5º, 45g
Metalwood: Taylormade RBZ stage 2. 15º och 22º
Järn: Titleist AP2 3-P 712
Wedgar: Cleveland 588 RTX 52º/10º, Cleveland CG15 56º, Taylormade Z-Spin 60º,
Putter: Ping Karsten TR Anser 2
Boll: Srixzon z-star x
HCP: 6,4
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

jenalm skrev:
donballe skrev:
jenalm skrev:Donballe: så är det, äger fortfarande också. Min förstabil ;)
Där ser man. Den köpte du av mig. :-)
Haha fan vad kul, Sandviken ja :) (bilen står totalt nerskruvad för stunden och helrenoveras från grunden)
Vad kul att du har kvar den fortfarande %-)
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Känner mig besviken som fan idag. Går ut med polaren. Börjar med ett par, slår ut på hål 2, okej drive med minimal draw. Går över kullen och tar fram pw medans jag går, hittar bollen mitt på fw runt 105m kvar. Väntar på att polaren slår och kommer fram till att jag ska slå en lugn 9a då det var mycket motvind. Smäller iväg den okej träff, push fade och när bollen landar börjar polaren hoppa. Tydligen drog jag i den och dessutom för eagle. Första eaglen var avklarad :D . Spelar riktigt dåligt efteråt, en birdie putt som rullar förbi hålkant, lyckas med en birdie på 15 men annars hade jag 4 dubblar. 82slag. Rätt roligt att man får eagle och birdie på samma runda, jag som sällan får birdie :lol:

Bild
Senast redigerad av trippelhej den 25 aug 2015, 20:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4717
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

trippelhej skrev:Känner mig besviken som fan idag. Går ut med polaren. Börjar med ett par, slår ut på hål 2, okej drive med minimal draw. Går över kullen och tar fram pw medans jag går, hittar bollen mitt på fw runt 105m kvar. Väntar på att polaren slår och kommer fram till att jag ska slå en lugn 9a då det var mycket motvind. Smäller iväg den okej träff, push fade och när bollen landar börjar polaren hoppa. Tydligen drog jag i den och dessutom för eagle. Första eaglen var avklarad :D . Spelar riktigt dåligt efteråt, en birdie putt som rullar förbi hålkant, lyckas med en birdie på 15 men annars hade jag 4 dubblar. 82slag. Rätt roligt att man får eagle och birdie på samma runda, jag som sällan får birdie :lol:

Bild
Grattis till en sån fin eagle!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

JohanAdministratör skrev:
trippelhej skrev:Känner mig besviken som fan idag. Går ut med polaren. Börjar med ett par, slår ut på hål 2, okej drive med minimal draw. Går över kullen och tar fram pw medans jag går, hittar bollen mitt på fw runt 105m kvar. Väntar på att polaren slår och kommer fram till att jag ska slå en lugn 9a då det var mycket motvind. Smäller iväg den okej träff, push fade och när bollen landar börjar polaren hoppa. Tydligen drog jag i den och dessutom för eagle. Första eaglen var avklarad :D . Spelar riktigt dåligt efteråt, en birdie putt som rullar förbi hålkant, lyckas med en birdie på 15 men annars hade jag 4 dubblar. 82slag. Rätt roligt att man får eagle och birdie på samma runda, jag som sällan får birdie :lol:

Bild
Grattis till en sån fin eagle!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Tackar, dock fel bild. lade upp den rätta nu.
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Grattis! Häftigt med första eaglen! Håller tummarna att man inte är ensam när man väl lyckas :lol:
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Var som sagt debut på nya hemmabanan idag. Kategori-KM över 27 hål. Kom sist av 7 spelare. Nöjd med spelet fram till 18:e. Sen märkte jag av att jag är för gammal och otränad för 27 hål samma dag.

Bild
Bild
Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4717
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sköt 77 första rundan på KM idag och tog 15 placeringar.
Men sen kom en fysisk och mental kollaps. Sköt 97!!! sista 18 och tappade mot instort sett hela fältet. Missade cuten med 12 slag till slut.
Riktigt besviken!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

JohanAdministratör skrev:Sköt 77 första rundan på KM idag och tog 15 placeringar.
Men sen kom en fysisk och mental kollaps. Sköt 97!!! sista 18 och tappade mot instort sett hela fältet. Missade cuten med 12 slag till slut.
Riktigt besviken!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Riktigt tråkigt att höra, bara att ta nya tag, träna vidare och komma tillbaka starkare än någonsin.

Jag hade total kolaps jag med på Huvudstadens KM. 93-90 för några veckor sedan så jag kan tyvärr inte vara till så stor mental hjälp..

Bästa medicinen dock är alltid att spela mera golf Bild

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Skriv svar