Tips inför golfvecka i mars

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

I mars eller alternativt april kommer jag och en kompis med stor sannolikhet ge oss ut på en veckas kickstart på säsongen någonstans söderut. Vi är öppna för alla tips och förslag vad gäller destinationen.

Vi ser gärna att dessa önskemål uppfylls i största möjliga mån:

Destinationen
* 15 grader eller mer
* Goda solchanser
* Max 6 timmars flyg

Anläggningen
* Minst en högkvalitativ 18-hålsbana. Fler (eller samarbeten i området) är en bonus
* Heldagsgreenfee (ett absolut krav)
* Gärna nära boendet, så att man slipper hyra bil, åka taxi eller anpassa sig efter busstider

Och inte gärna över 12000kr per vecka. Vi köper gärna ett paket, men om det är bättre eller enklare är vi förstås öppna för att boka flyg och boende separat.

Går detta att få ihop tror ni? Har ni några övriga tips, t.ex. vilka företag som erbjuder paketresor som är bäst, eller vilka man bör undvika?

Tack på förhand!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Kan tillägga att jag själv kikat på denna och tycker allt verkar kanon. Dock är det väl kanske 12-13 grader om man åker i början av mars, så i just det här fallet kanske april hade varit mer optimalt.

http://www.golfplaisir.se/golfresor/vra ... abon-troia
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

La Cala resort vid Fuengirola lirade jag för två år sen. Riktigt trevliga banor där man kan välja på tre st. Europa, USA och asia heter banorna. Var ganska prisvärd dock var jag där i juli. Europabanan är riktigt utmanande :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

MizunoMade skrev:La Cala resort vid Fuengirola lirade jag för två år sen. Riktigt trevliga banor där man kan välja på tre st. Europa, USA och asia heter banorna. Var ganska prisvärd dock var jag där i juli. Europabanan är riktigt utmanande :)
Trevligt! Köpte ni paketresa eller bokade alla delar separat?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Hollowind skrev:Kan tillägga att jag själv kikat på denna och tycker allt verkar kanon. Dock är det väl kanske 12-13 grader om man åker i början av mars, så i just det här fallet kanske april hade varit mer optimalt.

http://www.golfplaisir.se/golfresor/vra ... abon-troia
Jag var till det området i Mars förra året. Det var lite tidigt i min smak, två dagar var det riktigt varmt och skönt. Men sen var det tre dagar då man var tvungen att ha byxor och långtröja. Kolla in golfbreaks.com och se vad dom har att erbjuda, eller maila och berätta lite så kan dom säkerligen sätta ihop ett paket åt er där allt utom flyg ingår.
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Hollowind skrev:
MizunoMade skrev:La Cala resort vid Fuengirola lirade jag för två år sen. Riktigt trevliga banor där man kan välja på tre st. Europa, USA och asia heter banorna. Var ganska prisvärd dock var jag där i juli. Europabanan är riktigt utmanande :)
Trevligt! Köpte ni paketresa eller bokade alla delar separat?
Jag skulle dit ändå och mejlade dem. Inga problem alls och trevliga samt hjälpsamma. Dock spelade jag bara där hela veckan, bodde inte där.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

MizunoMade skrev:Jag skulle dit ändå och mejlade dem. Inga problem alls och trevliga samt hjälpsamma. Dock spelade jag bara där hela veckan, bodde inte där.
Ah okej, fint!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Skriv svar