Södermanland

Recensera eller fråga om tips...
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Hej. Tänkte starta en tråd om mitt hemlän södermanland. Och generellt diskutera de banor jag spelat och så.

Eskilstuna GK:
Här är hemmabanan. Snäll bana som i princip alltid har en miss till höger. Lite out och generellt lite hinder. Hyfsat plan bana så bollen är ofta i samma plan som stansen. Bra greenkvalité i stort sett året runt. Bra bunkrar. Grip it and rip it bana i princip.

Torshälla:
En bana med 2 sträckningar, första 9 öppna, nästan lite tråkiga och rätt långa hål. Slå långt och håll den i spel. Sista 9 är ursprungsslingan och går i skogen. Mycket roligare sträckning lite mer taktik. Schysst avslutning.
De gånger jag spelat har det varit bra greener och bra bunkrar, väldigt hårda men bra.

Strands GK:
Enligt mig den bana insörmland med finast bansträckning, layout och miljö. Helt fantastisk spelupplevelse. En hyfsat kort bana, och känns som att man slår lite längre med alla klubbor... rekomenderas starkt

Katrineholms GK
Marknadsförs som en av de bästa i länet. Det får väl antas stämma från mina upplevelser. Fantastiska greener, bra fairways och bra sträckning. Lagom klurig och hyfsat viktigt med taktik.

Flens GK
En bana där taktik känns rätt viktigt. Många slag som kräver planering och några som kräver att du varit där förut. Hyfsad greenkvalite ok bankvalite. Tycker själv att den är rolig att spela.

Stallarholmens GK
En taktisk krävande bana. Inte svår men på många av hålen är det speciella avstånd som krävs för att ha ett andraslag. Eller av största vikt att ligga på rätt sida fairway. Greener och tees av blandad kvalite men det är hur man spelar som är viktigt!

Strängnäs
Har spelat alla 27 hål, dock den röda slingan i mars månad. Men en generell känsla är att banan är väldigt taktiskt krävande. Greenerna har dock varit katstrofala när jag varit där. De har även haft problem med dem denna säsongsstart och i vinter.

Mälarbaden
Kort bana där en hållbar taktik är att sikta på 100 in. Mycket vatten som då tas ur spel. En bana där bollträffen är viktig. Ok greener som rullar jämnt, inte jättesnabbt. 2×9 hål där iaf jag inte tänkte så mycket på att det var samma hål. Två olika tees och två flaggor på greenerna.

Fogdö är en pay and play i skogen. Får vad man betalar för. Trosa och Nyköping har jag spelat en gång var där det var tävling och det gick skit så tänkte inte jättemycket på banan i sig.

Fyll gärna på vartefter!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Intressant och bra initiativ! Spelade Eskilstuna och Katrineholm i somras och håller med om dina beskrivningar :)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Rolig läsning. Skulle man mot all förmodan åka upp dit så vet man ju lite vart man ska söka sig :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Wolfsheim skrev:Rolig läsning. Skulle man mot all förmodan åka upp dit så vet man ju lite vart man ska söka sig :)
Ja, skulle nästan vara bra om man kanske kunde starta upp en liknande typ kategori eller så. Så samlar man bandiskussioner till länen eller så. Lätt att hitta och lättare att få en överblick om man ska någonstand men inte har en specifik bana att söka efter! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar