boka lektion på nätet

Här snackar vi allmänt om golf...
Henrik Engvall
Inlägg: 36
Blev medlem: 22 okt 2015, 21:52
Ort: Jönköping
Kontakt:

Hej!

jag håller på att göra en ny hemsida, jag har kört fast och behöver hjälp att komma vidare.

Om ni skulle ta lektioner av en golfpro ni inte känner och surfar runt på nätet för att hitta en ny tränare ni tycker verkar bra och boka en lektion. Vad skulle avgöra vem ni bokar lektion av? Snygg sidan, meriter, speciell info på sidan, filmer på sidan, referenser ifrån andra, eller något annat? :)
http://www.henriksgolfakademi.se - Golfinstruktion på nätet
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Sidans utseende ger ju ett bra första intryck. Sen vill jag ju ha typ några videos där man ser hur tränaren jobbar, vill gärna han sympatisk person som inte beter sig som en översittare
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Är du Pro själv?
En bra wordpress-sajt med gott om referenser och värdefullt innehåll skulle jag värdesätta.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ett tips kan vara att kolla på http://themeforest.net/ där finns färdiga mallar för wordpress som du kan köpa för en billig peng.
Henrik Engvall
Inlägg: 36
Blev medlem: 22 okt 2015, 21:52
Ort: Jönköping
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Är du Pro själv?
En bra wordpress-sajt med gott om referenser och värdefullt innehåll skulle jag värdesätta.
Ja jag är pro, både spelare och tränare. Just nu är jag inte på någon klubb utan tänkte frilansa lite.

Håller på med en Wordpress sida, det är mest innehållet jag funderar över. Referenser, räcker det med vanliga medelgolfare eller tycker du det slår högre med tourspelare? Jag har funderat lite på det och ibland tror jag vissa skrämmer bort medelgolfare genom att de utger sig för att vara grymma tränare och gör reklam för vilka tourspelare de tränar. Endel medelgolfare vet jag blir lite rädda och vill inte ta lektioner av den pron för de har en känsla av att inte vara tillräkligt bra och tror dom kommer göra bort sig
http://www.henriksgolfakademi.se - Golfinstruktion på nätet
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Henrik Engvall skrev:
JohanAdministratör skrev:Är du Pro själv?
En bra wordpress-sajt med gott om referenser och värdefullt innehåll skulle jag värdesätta.
Ja jag är pro, både spelare och tränare. Just nu är jag inte på någon klubb utan tänkte frilansa lite.

Håller på med en Wordpress sida, det är mest innehållet jag funderar över. Referenser, räcker det med vanliga medelgolfare eller tycker du det slår högre med tourspelare? Jag har funderat lite på det och ibland tror jag vissa skrämmer bort medelgolfare genom att de utger sig för att vara grymma tränare och gör reklam för vilka tourspelare de tränar. Endel medelgolfare vet jag blir lite rädda och vill inte ta lektioner av den pron för de har en känsla av att inte vara tillräkligt bra och tror dom kommer göra bort sig
Varför inte typ kunna lägga upp olika referenser , tänker att många som köper produkter / tjänster idag kollar typ rejta eller prisjakt för omdömen från andra


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Henrik Engvall skrev:
JohanAdministratör skrev:Är du Pro själv?
En bra wordpress-sajt med gott om referenser och värdefullt innehåll skulle jag värdesätta.
Ja jag är pro, både spelare och tränare. Just nu är jag inte på någon klubb utan tänkte frilansa lite.

Håller på med en Wordpress sida, det är mest innehållet jag funderar över. Referenser, räcker det med vanliga medelgolfare eller tycker du det slår högre med tourspelare? Jag har funderat lite på det och ibland tror jag vissa skrämmer bort medelgolfare genom att de utger sig för att vara grymma tränare och gör reklam för vilka tourspelare de tränar. Endel medelgolfare vet jag blir lite rädda och vill inte ta lektioner av den pron för de har en känsla av att inte vara tillräkligt bra och tror dom kommer göra bort sig

Någon form av sida där dina "kunder" får betygsätta det dom upplevt efter att de varit hos dig.

Kan också säga att det inte skrämmer bort, iaf inte mig, om det är så att du har proffsgolfare hos dig. Det är attityden gentemot proffs kontra amatörer. Kan ge som exempel Victor Gustafsson, han har enligt mig i sina videos en lite nedvärderande syn på amatörer då de krävs en hel del kunskap om vad han pratar om och lite fullföljda exempel. Som att han lägger på en nivå att om man inte förstår vad han visar eller säger kan man det ändå inte.

Tycker om överpedagogiska tränare som skapar en förståelse kring din sving och vad du gör. Tycker jag har en jättebra pro på min klubb. Det jag gjort hos honom är att jag skapat en förståelse kring min sving, brister och svagheter. Sen ger han mig utvecklingspotential sen vad det kommer kräva av mig. Sen får jag välja vad det är som ska göras i svingen, då det är just min sving! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Henrik Engvall skrev:
JohanAdministratör skrev:Är du Pro själv?
En bra wordpress-sajt med gott om referenser och värdefullt innehåll skulle jag värdesätta.
Ja jag är pro, både spelare och tränare. Just nu är jag inte på någon klubb utan tänkte frilansa lite.

Håller på med en Wordpress sida, det är mest innehållet jag funderar över. Referenser, räcker det med vanliga medelgolfare eller tycker du det slår högre med tourspelare? Jag har funderat lite på det och ibland tror jag vissa skrämmer bort medelgolfare genom att de utger sig för att vara grymma tränare och gör reklam för vilka tourspelare de tränar. Endel medelgolfare vet jag blir lite rädda och vill inte ta lektioner av den pron för de har en känsla av att inte vara tillräkligt bra och tror dom kommer göra bort sig
Vart håller du till i Jkpg-området?

Personligen när jag ser på tränare som använder proffs som referenser (förövrigt tycker jag det är extremt få svenska tränare som gör det) fastnar jag ofta i känslan att det är fel. Jag tror att du håller med mig om att du som spelare gör jobbet, naturligtvis har du en tränare som hjälper dig men det är ju spelaren som lägger ner den stora delen av jobbet. Hoppas du förstår hur jag tänker i vart fall?

För att vara mer on topic så tänkte vi bredd i våra referenser på MXPGolf.se - allt från lite högre HCP till lite lägre. Tyvärr med lite dålig uppdaterivgsfrekvens. Nu är det bästa jag coachat en spelare som spelat på Challenge Tour, men i mina ögon valde spelaren mig och det var inte mitt jobb som tog honom ditt (även om det troligen hjälpte). Att han skulle stå med som referens tror jag varken hjälper eller stjälper om vi säger så.
Skriv svar