Svensk talkshow om golf - Teeparty

Här snackar vi allmänt om golf...
trippelhej

MaxP skrev:

Närå, jag förstår trippelhejs poäng (även om uttalandet i sig inte stämmer).

Personligen tycker jag att gästerna var riktigt sköna och jag som arbetar med golf uppskattar verkligen att lyssna på personer som ser sporten på ett annat sätt än jag själv. Det får speciellt mig att inse vilken härlig sport det är golfen där personer av så olika bakgrund och olika nivå kan diskutera den på så många olika sätt.

Jag håller med Johan, jag tror verkligen att detta format kan bli hur bra som helst!
Kan hålla med om att de var rätt sköna, när det gäller själva pratet kring golfen och deras tankar och idéer. Fakta och infon om golfen efter 90-80 talet var däremot tyvärr dåligt. Exempelvis att alla tre gäster höll med om att den ökande längden på touren enbart handlar om utrustning. Tycker det blir tråkigt om tittarna får mera felaktig fakta

Bra kamera jobb, bra frågor. Lite mindre svordomar och någon lite mer kunnig så kan det bli bra.

Kan absolut se ett bra program här. Lycka till Johan.
MaxP
Kontakt:

trippelhej skrev:
Kan hålla med om att de var rätt sköna, när det gäller själva pratet kring golfen och deras tankar och idéer. Fakta och infon om golfen efter 90-80 talet var däremot tyvärr dåligt. Exempelvis att alla tre gäster höll med om att den ökande längden på touren enbart handlar om utrustning. Tycker det blir tråkigt om tittarna får mera felaktig fakta

Bra kamera jobb, bra frågor. Lite mindre svordomar och någon lite mer kunnig så kan det bli bra.

Kan absolut se ett bra program här. Lycka till Johan.
.

Haha, jag reagerade på samma sak när det gäller slaglängden även jag ;)
Användarens profilbild
Hollowind

Tyckte att avsnittet var över förväntan för att vara en pilot. Verkligen roligt med en svensk golf-talkshow.

När det finns gäster med i soffan hade det varit roligt med en liten introduktion av gästerna. Jag tänker mig en fem sekund lång bildruta bestående av ett foto och några snabba fakta i stil med:

Namn:
Yrke:
Spelat golf i: x år
hcp:
Favoritbana:
Antal rundor per år:

Alternativt en berättarröst som mycket kort introducerar personen i samband med en kort vinjett när personen sänker en putt eller slår ett bunkerslag etc. Finns säkerligen vettigare och mer målande frågor än dessa, men ni förstår säkert poängen med det, nämligen att ge tittarna lite mer bakgrund till personerna ur ett golfperspektiv, utöver eventuellt befintligt kändisskap. Om en person har +1,2 eller 22 i hcp eller knappt spelar golf aktivt idag kan göra stor skillnad i nyanseringen i personens åsikter i ett visst ämne såsom t.ex. långsamt spel, lämplig teknik, bra utrustning etc.

Nu satt åtminstone jag hela programmet och undrade "Aha hur duktiga är dessa killar på golf då?" :lol:

Jag uppskattade inslaget där man skulle slå längre än dig Johan. Delvis min förtjänst att Philip fick nys om din longdriving-tävling :lol: Fortsätt med liknande grejer, mycket roligt att tittarna kan bidra med content.

Kör hårt, detta kommer bli bra!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
johanskold

Så jävla nöjd att du tipsade Philip! Det blir absolut mer sånt framöver.

Vi gör det här för 0 kronor och jag producerar just nu två olika TV-program som jag får betalt för, så jag lägger inte all min vakna tid på det här.

Innehållet kommer växa och vi kommer lära oss, men man måste ha rimliga förväntningar på vad som hinner presteras i vad som är ett hobbyprojekt. Jag är jättenöjd med vad jag fått höra och jag håller med om de invändningar folk har haft. Och med detta sagt tack för all feedback!

PS. Olle, Mårten spelar i dag på kring 5 i hcp. Pontus borde ha singel, men tror han kanske har 11.
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
MaxP
Kontakt:

johanskold skrev:Pontus borde ha singel, men tror han kanske har 11.

Det måste bero på att han är vänsterspelare? ;)
Användarens profilbild
Hollowind

johanskold skrev:Vi gör det här för 0 kronor och jag producerar just nu två olika TV-program som jag får betalt för, så jag lägger inte all min vakna tid på det här.
Aha, så pass. Då är jag ännu mer imponerad på utfallet i första avsnittet!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Jurra

Jag gillade det, var avslappnat samtal kring golf och det som händer just nu. Kommer fortsätta att titta och hoppas att ni kommer fortsätta producera det. Tack!
Twitter: @Jurra
Golfklubb: Glasrikets GK
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Imorrn är jag med! Det får ni inte missa!
MaxP
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Imorrn är jag med! Det får ni inte missa!
Ser fram emot det, vilka fler gäster är det?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Hasse Brontén och Conny. Conny är klubbmakare på Täby tydligen. Och vi ska snacka Bryson DeChambeau en del...
Skriv svar