Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 31 aug 2023, 18:28
långryggen skrev:
JohanAdministratör skrev: 31 aug 2023, 10:12 Ett par veckor sedan jag uppdaterade den här dagboken.

Tyvärr blev det ju inget KM då HCP-gränsen gick på 4,9.

Idag spelar jag sista deltävlingen av Stockholm Golf Tour och det är Svensktgolfforum.se-Challenge på Husbybanan.
Jag har aldrig spelat den så det blir kul att spela en ny bana.
Formen är OK. Jag hoppas kunna genomföra ett bra varv och fokusera på rätt saker så får vi se vart det leder.

Återkommer med tävlingsrapport!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Kollade lite vad det är, och det visar sig att jag känner ledaren på touren!
Är det alltid veckodagar man spelar?
Yes, torsdagar har vi spelat nu åtta gånger och finalen är kvar nästa fredag.

Idag blev det 84 slag på Husby, 6 sämre än HCP… spelet kändes bra men jag hade dåligt närspel.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Lycka till i finalen!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det börjar bli dags att summera säsongen nu när det kom en decimeter snö i Stockholm.

Jag gjorde min första säsong som medlem på Stockholms GK
Det här var utan tvekan bland det bästa som hänt mitt golfliv. Att ha 1,5 km till hemmabanan har tillgängliggjort golfen något otroligt mycket. Banan är väldigt rolig och går fort att spela. Inga avstånd mellan hålen och 5400 meter från vit tee gör att du kan gå runt solo på två och en halv timme, en treboll tar inte mer än tre timmar. Flera gånger gick jag ut och spelade innan fru och barn vaknat och kom hem lagom till frukost. På kvällen kunde jag också lägga sonen vid 19-tiden och sedan hinna runt ett varv innan det blev mörkt.

Jag spelade en hel säsong på Stockholm Golf Tour
Snacka om bergochdalbana! Efter att ha stått i simulator och tränat i Golf Guru-appen hela vintern inför säsongen kom jag ut i världens form och lyckades vinna den första deltävlingen på 76 slag på Mälarö GK, sen sköt jag 88, 97, 96, 90, 84, 84, 86, 86. Eftersom jag vann första deltävlingen kvalificerade jag mig för finalen och i rankingen i slutet av säsongen kom jag på 7e plats av 66 spelare. Tävlingsspel är verkligen svårt.

35 varv registrerade jag på Golf Gamebook och statistik
Mer än vad jag trodde jag skulle hinna med. Jag startade säsongen på 6,1 och avslutade den på 6,5. Min överlägset sämsta gren inom golf verkar vara puttning.
47% Greenträffar
1,1 pliktslag per varv
82,7 i snittscore
52% fairwayträffar
33% up and downs
33,9 puttar per varv

Jag spelade match-KM men om inte med i ordinarie KM pga för högt HCP.
Jag lyckades vinna en match i Match-KM Engelska Pokalen innan det blev respass i andra omgången. Det var trevligt att lära känna två lirare på klubben, det tar jag med mig. Spelmässigt var det katastrof och andra matchen yipsade jag sönder mig själv och gav upp matchen efter 9 hål.

Samarbeten
Titleist och FootJoy har fortsatt samarbeta vilket är väldigt roligt och gör att jag kan anordna giveaways till er forumiter. Jag körde ett samarbete med Scandinavian Mixed där jag träffade Putting with Ellie,vilket var kul. Jag fick lira Tournament Setup-tävlingen på Ullna, som mitt lag vann. Jag gjorde ett samarbete med EA Sports på Indoor Golf i Västerås och fick möjligheten att träffa influencers som Elina, Johanna Johnsson, Sandra Carlborg, Johnny Edlind... Golf Guru-samarbetet tickar på, appen blir bara bättre och bättre. Frösåker G&CC fortsatte samarbeta och jag representerade dem under säsongen. DeWiz har varit ett spännande samarbete också där jag fått testa på enheten under säsongen, den är väldigt spännande och har hjälpt till med en del svingteknik.

Nu är det väl dags för lite golfvila och fokus på att komma i form istället. Jag hoppas kunna spela mer avslappnat nästa säsong och prestera bättre. Den här säsongen har alldeles för mycket fokus varit på prestation och då har det knytit sig för mig tyvärr vilket inte minst syns på scorerna i SGT...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag bokade jag en golfresa!
Det var alldeles för länge sedan jag var iväg.

https://www.landofride.com/adventure/la ... vitational

Vad tycks? Ser väl nice ut?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

JohanAdministratör skrev:Idag bokade jag en golfresa!
Det var alldeles för länge sedan jag var iväg.

https://www.landofride.com/adventure/la ... vitational

Vad tycks? Ser väl nice ut?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Praia del Rey har några riktigt fina hål nere vid havet. West cliff är tuff utmaning, svårspelad. Vet inte om du ska spela dem, men de var med i länken.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

IMG_3281.JPG
IMG_3281.JPG (231.25 KiB) Visad 712 gånger
Provide den här bad boyen för första gången idag och wow! Sicken balans och fantastisk känsla i bollträffen!

Den ska undersökas närmare!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag gör jag premiär inomhus säsongen 2024.
Alba Golf i Sturegallerian Stockholm blir spelplatsen!

Bild

Det är ett riktigt coolt ställe som är väl värt besöket !


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

IMG_3682.JPG
IMG_3682.JPG (197.84 KiB) Visad 556 gånger
Nu har jag tagit en lektion för att komma igång med säsongen. Efter en timme så började jag hitta bra svingspår. Jag var rostig värre och kom nog +10 grader inifrån.

Fick lite bra övningar att ta med så nu ska jag träna hårt inför årets första golfresa som är om en vecka.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

IMG_3722.JPG
IMG_3722.JPG (179.31 KiB) Visad 469 gånger
I veckan som gick var jag på IGG Concept Store i Bromma och gjorde en putter fitting.

30 år har jag spelat och aldrig har jag kommit nära en putter fitting. Är inte det VÄLDIGT konstigt?

Vi använder ju puttern SÅ mycket jämfört med andra slag men den provar vi aldrig ut… utan väljer något som ser snyggt ut från hyllan.

IGG Concept Store erbjuder full uppsättning från PXG där du kan testa de olika klubbhuvudena med olika skaft och grepp, lie och loft gick inte att skriva upp och ned men där fick jag ändå bra guidning.

Utprovningen är en del av det samarbete jag har med butiken under året så jag filmade hela sessionen och kommer lägga ut det på IG när jag klippt och redigerat.

Om du bor i Stockholm och ska putta bra i år och har en budget för utrustning så borde du testa det här. Se till att hälsa från mig i så fall.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag drar jag till Portugal!
Jag ska spela West Cliffs och Praia D’el Rey..

Håll utkik på Instagram.

Någon som varit där?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag drar jag till Portugal!
Jag ska spela West Cliffs och Praia D’el Rey..

Håll utkik på Instagram.

Någon som varit där?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar