I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Mikeryder skrev:
joakim.pekkari skrev:Idag var det seriespel på Araslöv, öppnade rätt stabilt med fick ett jobbigt magknip som höll i sig hela sista 9. Syntes dessvärre i scorekortet. Plus att jag fick brännässlor på hela högerbenet. Idag sög.
Kul! Men inget vidare med magknip. :( Hur var skicket på banan? Det är gamla hemmabanan för mig.

Skickat från min SGP712 via Tapatalk
Skicket var helt okej om man bortser från greenbunkrarna som hade väldigt lite sand. Däremot hade de kastat om slingorna så det var helt olika greener på första och sista 9 vilket är rätt störande när man inte är van
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Idag var det tänkt att spelas golf, men igår sprang man stadsloppet i stan på 6km. Låren svarar inte idag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikeryder
Inlägg: 57
Blev medlem: 06 apr 2015, 18:28

joakim.pekkari skrev:
Mikeryder skrev:
joakim.pekkari skrev:Idag var det seriespel på Araslöv, öppnade rätt stabilt med fick ett jobbigt magknip som höll i sig hela sista 9. Syntes dessvärre i scorekortet. Plus att jag fick brännässlor på hela högerbenet. Idag sög.
Kul! Men inget vidare med magknip. :( Hur var skicket på banan? Det är gamla hemmabanan för mig.

Skickat från min SGP712 via Tapatalk
Skicket var helt okej om man bortser från greenbunkrarna som hade väldigt lite sand. Däremot hade de kastat om slingorna så det var helt olika greener på första och sista 9 vilket är rätt störande när man inte är van
Lite extra utmaning med olika greener. :)
Driver: Titleist 915D2 10,5° Stiff FW: 915F 15° stiff Hybrid: 816H1 19° stiff Järn: 716 AP2 5-pw, 4i T-MB KBS Tour Wedgar: Titleist SM6 50°,54°,58° Putter: Ping Vault Anser 2 Slate.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Idag insåg man att man är helt värdelös på wedgar och puttar......
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Erikxson skrev:Idag insåg man att man är helt värdelös på wedgar och puttar......
Tittat lite för självkritiskt på US Open? :lol:
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Hollowind skrev:
Erikxson skrev:Idag insåg man att man är helt värdelös på wedgar och puttar......
Tittat lite för självkritiskt på US Open? :lol:
Det och spelat tävling på dagen. En annan klarar inte att träffa green från 40m medans dom "leker" runt greenerna.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Paradispetter skrev:
Paradispetter skrev:Samtal 2 med Postnord:

Spontana känslan är att jag idag lyckas få tag på en handläggare som i alla fall inte ville ta livet av sig när han drog till jobbet i morse, efter 2 minuter motbevisar han mig.. vad anställer postnord för jävla människor?

Förklarar situationen, säger även att jag har bilder på paketet, att jag gjort lite egen research då en god vän jobbar på postnord i min hemstad och säger att vi kan utesluta vissa ställen etc., Maxi där jag hämtade den, postterminalen i min hemstad och ombudet där paketet lämnades in. Dvs. kvar finns terminalen i Jönköping och bilarna som paketet fraktades i.. personen i fråga vill inte alls lyssna på vad jag säger, men berättar glatt att deras "spårningshandläggare" är jätte duktiga på just sådana här ärenden, no shit? och att jag inte bör va orolig, handläggningstiden är på cirka 6 veckor och har dom inte hittat klubban så lovar han att jag blir ersatt.. men beloppet vill han inte prata om.

Jag frågar lite snabbt om processen kan påskyndas genom en polisanmälan mot Postnord då jag tror att en anställd kort och gott snott paketets innehåll.. då händer något! Detta verkar inte va första gången en betalade kund nämner detta.. handläggaren blir plötsligt ganska stressad och avråder mig att göra detta. Detta är givetvis inget jag orkar styra med innan jag ens vet om min putter dyker upp eller om jag får en rimlig ersättning, men hans reaktion visar ju tydligt på att Postnord verkligen har problem med att innehåll i paket försvinner.

Summering, jag får snällt sitta ned och vänta mina 6 veckor och hoppas på att en handläggare kontaktar mig.. för att ringa terminalen i Jönköping verkar omöjligt som privatperson och handläggaren vägrade.

Paketet är ju givetvis skickat med Postnords dyraste försäkring med spårning osv.

Om nu någon här inne skulle jobba på just Postnord, ta inte åt er det finns rövhål på alla arbetsplatser. Är det däremot någon som jobbar på Postnord och vill hjälpa mig genom insidan så är du mer än välkommen ;)

Samtal 3 med Postnord:

Efter några dagar och en helgs väntan på återkoppling ifrån Postnord och min spårlöst försvunna putter så tog jag ett snabbt samtal för att kolla statusen, inte helt oväntat så kan dom varken svara på om handläggaren i fallet tagit åt sig ärendet, vem handläggaren är eller hur jag får kontakt med specifik handläggare är även det oklart, det enda som faktiskt är relativt klart i dagsläget är att dom inte har en susning om vart min saknade putter befinner sig & att handläggningstiden är 4 veckor.

Är det rimligt att man betalar för deras "säkraste" och bästa tjänst, sen när dom gör bort sig så ska man behöva vänta 4 veckor på svar OM eventuellt ersättning kan betalas ut?

Fortsättning följer.. Postnord!
Efter att inte hört något ifrån Postnord på x-antal dagar tog jag till Twitter, och då hände de grejer!

"Hej igen! Ja, din golfklubba ligger på terminalen i Torsvik :) Jag ser till att terminalen den ligger på skickar ut den till dig så snabbt som möjligt! /Sophie"

Nu återstår de bara att se skicket på klubban som bör dyka upp idag, spännande!
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Intressant Petter! Härligt att det är människor mer servicemind anställda på sociala medie-avdelningen än på kundtjänst!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

MaxP skrev:Intressant Petter! Härligt att det är människor mer servicemind anställda på sociala medie-avdelningen än på kundtjänst!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
eller så blev det dålig publicitet och dom vet hur snabbt en sådan historia tar sig fram genom sociala medier.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

StefanL skrev:
MaxP skrev:Intressant Petter! Härligt att det är människor mer servicemind anställda på sociala medie-avdelningen än på kundtjänst!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
eller så blev det dålig publicitet och dom vet hur snabbt en sådan historia tar sig fram genom sociala medier.
En härlig kombination av båda, men servicen jag fick av Sophie var verkligen kanon.

Nu återstår de att se om puttern är skadad så vi får dra de vidare igen..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Skriv svar