Golfbyxor

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
EmilGOLFMattisson
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 sep 2014, 07:19

Jag har inga golfbyxor då jag tycker att de jag har provat har varit för tunna i kvalitén och för vida/breda runt benen. Istället spelar jag i vanliga chinos eller golfshorts. Frågan jag ställer är om ni vet några golfbyxor som är smala runt benen och som känns lite mer "rejäla" i kvalitén.
Driver: TaylorMade SLDR FW: Titleist 915 F 15grader Järn: Mizuno mp 68 3-pw true temper dynamic gold s300 Wedgar: Tileist SM6 58grader och TaylorMade Tour Preferred 54 och 58 grader Putter:Odyssey versa


HCP: 4,3
17år
Eksjö Golfklubb
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

EmilGOLFMattisson skrev:Jag har inga golfbyxor då jag tycker att de jag har provat har varit för tunna i kvalitén och för vida/breda runt benen. Istället spelar jag i vanliga chinos eller golfshorts. Frågan jag ställer är om ni vet några golfbyxor som är smala runt benen och som känns lite mer "rejäla" i kvalitén.
Footjoy är ett par byxor jag tycker brukar sitta bra. De brukar ha bra kvalite också
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

EmilGOLFMattisson skrev:Jag har inga golfbyxor då jag tycker att de jag har provat har varit för tunna i kvalitén och för vida/breda runt benen. Istället spelar jag i vanliga chinos eller golfshorts. Frågan jag ställer är om ni vet några golfbyxor som är smala runt benen och som känns lite mer "rejäla" i kvalitén.
Galvin Green har vad du söker! Även Under Armour tycker jag passar beskrivningen.
EmilGOLFMattisson
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 sep 2014, 07:19

Mikael316 skrev:
EmilGOLFMattisson skrev:Jag har inga golfbyxor då jag tycker att de jag har provat har varit för tunna i kvalitén och för vida/breda runt benen. Istället spelar jag i vanliga chinos eller golfshorts. Frågan jag ställer är om ni vet några golfbyxor som är smala runt benen och som känns lite mer "rejäla" i kvalitén.
Footjoy är ett par byxor jag tycker brukar sitta bra. De brukar ha bra kvalite också
Tack!
Driver: TaylorMade SLDR FW: Titleist 915 F 15grader Järn: Mizuno mp 68 3-pw true temper dynamic gold s300 Wedgar: Tileist SM6 58grader och TaylorMade Tour Preferred 54 och 58 grader Putter:Odyssey versa


HCP: 4,3
17år
Eksjö Golfklubb
EmilGOLFMattisson
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 sep 2014, 07:19

MaxP skrev:
EmilGOLFMattisson skrev:Jag har inga golfbyxor då jag tycker att de jag har provat har varit för tunna i kvalitén och för vida/breda runt benen. Istället spelar jag i vanliga chinos eller golfshorts. Frågan jag ställer är om ni vet några golfbyxor som är smala runt benen och som känns lite mer "rejäla" i kvalitén.
Galvin Green har vad du söker! Även Under Armour tycker jag passar beskrivningen.
Får åka in och testa någon dag!
Driver: TaylorMade SLDR FW: Titleist 915 F 15grader Järn: Mizuno mp 68 3-pw true temper dynamic gold s300 Wedgar: Tileist SM6 58grader och TaylorMade Tour Preferred 54 och 58 grader Putter:Odyssey versa


HCP: 4,3
17år
Eksjö Golfklubb
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

J.Lindeberg har flera modeller som passar in på din beskrivning. Även Oscar Jacobson har nån modell.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
EmilGOLFMattisson
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 sep 2014, 07:19

Ingen som provat Callaway technical x-series?
Driver: TaylorMade SLDR FW: Titleist 915 F 15grader Järn: Mizuno mp 68 3-pw true temper dynamic gold s300 Wedgar: Tileist SM6 58grader och TaylorMade Tour Preferred 54 och 58 grader Putter:Odyssey versa


HCP: 4,3
17år
Eksjö Golfklubb
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

EmilGOLFMattisson skrev:Ingen som provat Callaway technical x-series?
min känsla har varit att callaways kläder ofta är väldigt amerikanska i passformen, dvs tält...
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
EmilGOLFMattisson
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 sep 2014, 07:19

Mikael316 skrev:
EmilGOLFMattisson skrev:Ingen som provat Callaway technical x-series?
min känsla har varit att callaways kläder ofta är väldigt amerikanska i passformen, dvs tält...
Haha
Driver: TaylorMade SLDR FW: Titleist 915 F 15grader Järn: Mizuno mp 68 3-pw true temper dynamic gold s300 Wedgar: Tileist SM6 58grader och TaylorMade Tour Preferred 54 och 58 grader Putter:Odyssey versa


HCP: 4,3
17år
Eksjö Golfklubb
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Jag gillar Nikes byxor, nu är de jag har sommarbyxor som är väldigt tunna och svala under sommarmånaderna.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar