Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

långryggen skrev: 19 jun 2023, 08:01 Hackade mig runt på Queens i lördags, det var varmt... Och hemkommen från sommarfest kort innan avfärd var man väl inte i toppform...
Men jösses, drivern gillade tydligen den statusen, för sällan har jag slagit så många bra och långa på en 18-hålare. Lägger man till övriga utslag med diverse så kunde det ha blivit en RIKTIGT rolig runda scoremässigt. De korta par femmorna förvandlades till par fyror, och hade man kunnat slå kortare järn bättre på vissa ställen, ja då hade man varit nära par. De FW jag missade var inte med mycket, och var inte några större problemlägen, strax utanför FW bara.
Många bogey från pos 1A.
Fyra över första nio, 3 FW, 3 GIR, 14 puttar
Fyra över andra nio, 5 FW, 5 GIR, 19 puttar

Nu ska jag slipa på mellanjärn!
Kan ju inte se ditt spel framför mig, men realistiskt så är def. 8 GiR i överkant av vad du kan förvänta dig. 8 fw är då i sammanhanget lite sämre och 33 puttar är i underkant..

Så, låt mellanjärnen vara.
Vikta om puttern och byt strategi från tee samt jobba på scrambling. ;)

Egon
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Egon skrev: 19 jun 2023, 11:44
långryggen skrev: 19 jun 2023, 08:01 Hackade mig runt på Queens i lördags, det var varmt... Och hemkommen från sommarfest kort innan avfärd var man väl inte i toppform...
Men jösses, drivern gillade tydligen den statusen, för sällan har jag slagit så många bra och långa på en 18-hålare. Lägger man till övriga utslag med diverse så kunde det ha blivit en RIKTIGT rolig runda scoremässigt. De korta par femmorna förvandlades till par fyror, och hade man kunnat slå kortare järn bättre på vissa ställen, ja då hade man varit nära par. De FW jag missade var inte med mycket, och var inte några större problemlägen, strax utanför FW bara.
Många bogey från pos 1A.
Fyra över första nio, 3 FW, 3 GIR, 14 puttar
Fyra över andra nio, 5 FW, 5 GIR, 19 puttar

Nu ska jag slipa på mellanjärn!
Kan ju inte se ditt spel framför mig, men realistiskt så är def. 8 GiR i överkant av vad du kan förvänta dig. 8 fw är då i sammanhanget lite sämre och 33 puttar är i underkant..

Så, låt mellanjärnen vara.
Vikta om puttern och byt strategi från tee samt jobba på scrambling. ;)

Egon
Nä, det spelet kan få föreställa sig...
Sen ska jag tillägga att min puttning, hur konstigt det än må låta, har förbättrats... Så en omviktning känns som lite onödigt trixande...
Två sockets med J9 på en par 3a. gör dubbel
Mitt i gatan flera gånger med bra lägen förvandlas till bogeys.
Trollar i knepiga puttar för att rädda par.
Men där jag upplever att jag gör de stora missarna är just på inspelen. Sen var det ju en del risiga chippar som ställde till det.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

IMG_1096.JPG
IMG_1096.JPG (179.72 KiB) Visad 1226 gånger
Fick in en 9:a igår kväll… ett av par fyra-hålen är omgjord till en trea så jag gick på par.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

IMG_1197.JPG
IMG_1197.JPG (254.26 KiB) Visad 1120 gånger
Ett bra varv med hyrklubbor på The National i Malmö igår


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 30 jun 2023, 09:28
Ett bra varv med hyrklubbor på The National i Malmö igår


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Vad får man för grejer när man hyr?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

långryggen skrev: 30 jun 2023, 09:39
JohanAdministratör skrev: 30 jun 2023, 09:28
Ett bra varv med hyrklubbor på The National i Malmö igår


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Vad får man för grejer när man hyr?
Järn6 - Järn9 Titleist T-MB, SM8-wedgar 50/54/58, en spoon och en driver + en 33" Scotty Cameron Laguna.
Det var lite skralt med funkade...
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Spelade Sparren i minst sagt växlande väder.
80 slag med 38 puttar varav ganska många var missade birdies...

Det långa spelet funkar bra, ganska bra wedgear, darrig chippning och puttning, och det kan låta märkligt, men längdkontrollen var generellt ganska bra, men slår man den på fel linje blir det värre, för det var ganska snabbt med lite "osynlga" brejks.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

långryggen skrev: 03 jul 2023, 07:56 Spelade Sparren i minst sagt växlande väder.
80 slag med 38 puttar varav ganska många var missade birdies...

Det långa spelet funkar bra, ganska bra wedgear, darrig chippning och puttning, och det kan låta märkligt, men längdkontrollen var generellt ganska bra, men slår man den på fel linje blir det värre, för det var ganska snabbt med lite "osynlga" brejks.
Hur var skicket på banan?
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 03 jul 2023, 14:27
långryggen skrev: 03 jul 2023, 07:56 Spelade Sparren i minst sagt växlande väder.
80 slag med 38 puttar varav ganska många var missade birdies...

Det långa spelet funkar bra, ganska bra wedgear, darrig chippning och puttning, och det kan låta märkligt, men längdkontrollen var generellt ganska bra, men slår man den på fel linje blir det värre, för det var ganska snabbt med lite "osynlga" brejks.
Hur var skicket på banan?
Hyggligt, ett par greener hade lite fläckar, men i övrigt bra, men visst, några FW hade lite fläckar de också. Sen att man som banarbetare sätter en flagga precis på greenens sämsta yta kan man ju dividera om...
Var inte i någon bunker, men de såg ok ut.

jag klagar sällan på banor, är väl ganska tolerant, men jag var nöjd med rundan. Det stora antalet puttar beror inte på greenerna. Det kan vara en där det var lite crossåkning och putten kanske kunde gått i.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1386
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Dom två senaste rundorna har jag spelat jämn golf.

Bild

Dagens runda gjorde jag till en "tävlingsrunda" där jag använde resultatet från senaste tävlingen, där jag slutade på 16:e plats.
Mitt mål var att hoppa upp till plats 8 i resutlatlistan. Rundan gick bra och jag lyckades nästan nå plats 8. Men några bogeys för mycket
förstörde lite. Jag fick rädda par på många hål pga dåliga inspel som hamnade kort eller långt om green så jag var tvungen att chippa mycket.
Jag sköt min bästa första 9:a på länge. Hål 55 (Par 5) lyckas jag ta mig upp på green på 2 lag och 2-puttar för birdie. Bra drive och ett ännu bättre hybridslag från 190 meter in på green.

Min 19 gr hybrid funkade riktigt bra. 85% fairway träffar. Slog bara 3 drivar på hela rundan. 2 av dom fairwayträffar. Resten av utslagen på långa hålen var med hybriden.

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Skriv svar