Nordea Masters tillbaks på Bro Hof

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

johanskold skrev:Ser att Nordea Masters har ett scorekort på sin hemsida. Mer svart tee än vad jag trodde. Och nån gul också.
Såg att ni var ute i går så nu vet du vart tees är :)
Paradispetter skrev:Är det någon av er som ska besöka tävlingen som kommer bomba med bilder ifrån Instagram, Twitter eller Snapchat?
En annan både jobbar & väntar barn just dom dagarna så blir svårt att övertala sambon om att komma dit i år :roll:
Om Johan kommer ut så lär han bomba forumets Insta med bilder 8-)

Vet inte om jag skrev det innan men jag tänkte nog försöka åka ut på torsdag för att kunna gå med tex Stenson :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har en del bilder från igår! Men hade så dåligt batteri på mobilen så blev inte jättemycket direkt.
Men jag ska lägga upp!

Om ni kan måste ni åka ut och kika på tävlingen. Banan i sig är ju så häftigt att det vore grymt att bara gå runt och promenera den.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag har en del bilder från igår! Men hade så dåligt batteri på mobilen så blev inte jättemycket direkt.
Men jag ska lägga upp!

Om ni kan måste ni åka ut och kika på tävlingen. Banan i sig är ju så häftigt att det vore grymt att bara gå runt och promenera den.
Blev det något "jobb" för dig där?
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

JohanAdministratör skrev:Jag har en del bilder från igår! Men hade så dåligt batteri på mobilen så blev inte jättemycket direkt.
Men jag ska lägga upp!

Om ni kan måste ni åka ut och kika på tävlingen. Banan i sig är ju så häftigt att det vore grymt att bara gå runt och promenera den.
Kommer nog åka ner för att titta antingen lördag eller söndag, lite beroende på vad det blir för väder. Var där när Noren utklassade resten av fältet för en 3-4 år sen. En häftig bana att både spela, men framförallt titta på när proffsen bemästrar. Alltid värt kolla golf live, finns ingen annan sport man kommer så nära de stora stjärnorna.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

jefro_444 skrev:
JohanAdministratör skrev:Jag har en del bilder från igår! Men hade så dåligt batteri på mobilen så blev inte jättemycket direkt.
Men jag ska lägga upp!

Om ni kan måste ni åka ut och kika på tävlingen. Banan i sig är ju så häftigt att det vore grymt att bara gå runt och promenera den.
Kommer nog åka ner för att titta antingen lördag eller söndag, lite beroende på vad det blir för väder. Var där när Noren utklassade resten av fältet för en 3-4 år sen. En häftig bana att både spela, men framförallt titta på när proffsen bemästrar. Alltid värt kolla golf live, finns ingen annan sport man kommer så nära de stora stjärnorna.
Håller med om att man kan komma riktigt nära men basket i USA måste väl ändå ta priset? Där har man ju sett hur de kan få spelare i knät! :D
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Sandstream skrev:
jefro_444 skrev:
JohanAdministratör skrev:Jag har en del bilder från igår! Men hade så dåligt batteri på mobilen så blev inte jättemycket direkt.
Men jag ska lägga upp!

Om ni kan måste ni åka ut och kika på tävlingen. Banan i sig är ju så häftigt att det vore grymt att bara gå runt och promenera den.
Kommer nog åka ner för att titta antingen lördag eller söndag, lite beroende på vad det blir för väder. Var där när Noren utklassade resten av fältet för en 3-4 år sen. En häftig bana att både spela, men framförallt titta på när proffsen bemästrar. Alltid värt kolla golf live, finns ingen annan sport man kommer så nära de stora stjärnorna.
Håller med om att man kan komma riktigt nära men basket i USA måste väl ändå ta priset? Där har man ju sett hur de kan få spelare i knät! :D
Absolut, det kan jag hålla med om. Men fortfarande skillnad få höra golfproffs diskutera kring vad för slag de ska använda sig av eller få en svettig basketspelare i knät för att han inte kunde hålla balansen. Sen prisskillnaden inräknat för att kunna komma så nära så skiljer det flera tusen kronor till golfens fördel.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

jefro_444 skrev:Absolut, det kan jag hålla med om. Men fortfarande skillnad få höra golfproffs diskutera kring vad för slag de ska använda sig av eller få en svettig basketspelare i knät för att han inte kunde hålla balansen. Sen prisskillnaden inräknat för att kunna komma så nära så skiljer det flera tusen kronor till golfens fördel.
Billigare och man slipper en svettig 2 meters kille i knät! :D

Parnevik kommer inte, men det var ju inte så oväntat:
http://www.svenskgolf.se/artiklar/blogg ... ea-masters
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Yes Max, jag kommer att jobba med Nordea Masters sociala medier från onsdag - söndag. Ska bli megakul!

Ska försöka komma tätt inpå så många spelare som möjligt och göra WITB och småintervjuer...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bra skick på en av fyra putting greens

Bild

Tomma läktare just nu. Nervositeten att slå ut med en full även om den är liten läktare måste vara rejäl!

Bild

Mkt tält!

Bild

Magiskt fina hål 15 som går utmed vattnet hela vägen för att avslutad med en green ute på en udde! Välj rätt klubba för inspelet!!

Bild

Riktigt trevlig terass där till och med servitören hade guld-Rolex!

Bild


18 är helt omringat av tält och jag gissar att det kommer vara god stämning rund avslutet...

Bild


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:
Bild


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Tror vi måste lära Johan hur en 3-hjulig vagn fungerar ;)
Skriv svar