Utbildning, Golf.

Här snackar vi allmänt om golf...
Duffandrun
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 jul 2014, 23:11

Hej! Tänkte kolla om de finns någon här på golfforumet som har studerat/utbilda sig inom golfen?

Jag är 22år och har ett brinnande intresse för golfen och jag tänker mig att jag skulle vilja jobba inom det.

Något sådär jätte specifik är jag inte, de är allt mellan Golfinstruktör, Golfvärd, säljare osv (inte som banvärd). Så jag tänkte kolla med er här om det finns någon som har gått den vägen och fått börja jobba inom golfen hur ni gjorde. Jag har ingen aning vart jag ska vända mig just nu. :)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Duffandrun skrev:Hej! Tänkte kolla om de finns någon här på golfforumet som har studerat/utbilda sig inom golfen?

Jag är 22år och har ett brinnande intresse för golfen och jag tänker mig att jag skulle vilja jobba inom det.

Något sådär jätte specifik är jag inte, de är allt mellan Golfinstruktör, Golfvärd, säljare osv (inte som banvärd). Så jag tänkte kolla med er här om det finns någon som har gått den vägen och fått börja jobba inom golfen hur ni gjorde. Jag har ingen aning vart jag ska vända mig just nu. :)
Fråga på så svarar jag så gott jag kan!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Duffandrun
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 jul 2014, 23:11

MaxP skrev:Fråga på så svarar jag så gott jag kan!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vad var de första steget du tog för att bli instruktör? Jag har hört att man ska typ slå minus 2 på några tävlingsrundor osv för att få söka. Jag antar att du var rätt duktig innan du utbilda dig. Jag har just nu 7 i hcp och har väl en bit kvar innan jag kan slå minus
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Duffandrun skrev:
MaxP skrev:Fråga på så svarar jag så gott jag kan!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vad var de första steget du tog för att bli instruktör? Jag har hört att man ska typ slå minus 2 på några tävlingsrundor osv för att få söka. Jag antar att du var rätt duktig innan du utbilda dig. Jag har just nu 7 i hcp och har väl en bit kvar innan jag kan slå minus
Visst finns det spelkrav, men i dag tror jag det är sämst 5 över par per varv på två varv från tävlingstee. Jag var spelare innan jag blev tränare det stämmer. Och vill du söka in till PGA är det som sagt ett krav (som du säkert kan nå med lite träning) men det är ju om du ska bli just instruktör.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Duffandrun
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 jul 2014, 23:11

MaxP skrev: Visst finns det spelkrav, men i dag tror jag det är sämst 5 över par per varv på två varv från tävlingstee. Jag var spelare innan jag blev tränare det stämmer. Och vill du söka in till PGA är det som sagt ett krav (som du säkert kan nå med lite träning) men det är ju om du ska bli just instruktör.
Vart börjar man att söka då? Kan tänka mig att de är stegvis utbildning där man börjar för små barn, kan de stämma? Vart gick du din utbildning?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Duffandrun skrev:
MaxP skrev: Visst finns det spelkrav, men i dag tror jag det är sämst 5 över par per varv på två varv från tävlingstee. Jag var spelare innan jag blev tränare det stämmer. Och vill du söka in till PGA är det som sagt ett krav (som du säkert kan nå med lite träning) men det är ju om du ska bli just instruktör.
Vart börjar man att söka då? Kan tänka mig att de är stegvis utbildning där man börjar för små barn, kan de stämma? Vart gick du din utbildning?
När jag gick för ett par år sen var det först Golfens Ledarutbildning 1 och 2 för Svenska Golfförbundet. Dessa finns inte längre. I dag håller svenska PGA i all utbildning för tränare och du hittar ansökan osv på deras hemsida - pgasweden.com


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar