Bro Hof chockhöjer greenfee, annan bana?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Tja,

Läste precis att Bro Hof väljer att höja sin greenfee ifrån 1600-1850kr(?) till saftiga 2500kr.

Riktigt kraftig höjning som iallafall får mig att fundera på hur många andra fina golfbanor jag kan spela för dom 2500kr.

Då vi sedan innan är ett gäng på ca 20 personer som hade tänkt spela just Bro Hof framöver men nu lägger ner dom tankarna så undrar jag, vart i Stockholmsområdet ska vi söka oss, vilken bana är mest spelvärd? Jag tror dom flesta av oss som ligger runt 0-5 i hcp söker upplevelse med lite "wow nice hål!"

En första tanke, Kungsängen - Kings?

Lyssnar mer än gärna på era förslag!
Saltar alltid en bra story
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Kungliga Drottningholm, Ullna, Castle Course, Frösåker är väl dom jag kan komma att tänka på som sticker ut lite extra. Har inte så stor koll söder om stan.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev:Då vi sedan innan är ett gäng på ca 20 personer som hade tänkt spela just Bro Hof framöver men nu lägger ner dom tankarna...
Det tycker jag inte att ni ska göra. Kommer ni 20 man så är jag rätt övertygad om att ni får en bra rabatt och därmed ett överkomligt pris.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag ser höjningen som ganska naturlig, åtminstone den bana jag såg under Nordea Masters var i skick med många av banor som jag betalat mycket pengar för att spela. Och precis som jag läste i någon intervju (med ägare/VD?) så kostar det ju att ha en bana på den nivån.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Paradispetter skrev:Tja,

Läste precis att Bro Hof väljer att höja sin greenfee ifrån 1600-1850kr(?) till saftiga 2500kr.

Riktigt kraftig höjning som iallafall får mig att fundera på hur många andra fina golfbanor jag kan spela för dom 2500kr.

Då vi sedan innan är ett gäng på ca 20 personer som hade tänkt spela just Bro Hof framöver men nu lägger ner dom tankarna så undrar jag, vart i Stockholmsområdet ska vi söka oss, vilken bana är mest spelvärd? Jag tror dom flesta av oss som ligger runt 0-5 i hcp söker upplevelse med lite "wow nice hål!"

En första tanke, Kungsängen - Kings?

Lyssnar mer än gärna på era förslag!
Testa förhandla först, annars så ligger väl Ullna bäst till skulle jag säga i Sthlm-trakten. En timme bort har ni ju Frösåker.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Jag ser höjningen som ganska naturlig, åtminstone den bana jag såg under Nordea Masters var i skick med många av banor som jag betalat mycket pengar för att spela. Och precis som jag läste i någon intervju (med ägare/VD?) så kostar det ju att ha en bana på den nivån.
Det i kombination med att medlemmarna tydligen upplever det som svårt att få tider (vilket jag inte förstår då två tider per timme är dedikerade till oss).
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Har dom fortfarande sänkt GF efter en viss tid på eftermiddagen?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Erikxson skrev:Har dom fortfarande sänkt GF efter en viss tid på eftermiddagen?
Tror inte det men jag kan inte se aktuell priser i GIT tyvärr.
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 256
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Sommargreenfee på Kings nu, kostar 450kr fram till 7 augusti. Sandstream får svara på om skicket på Kings når upp till strax under 20% av skicket på Bro Hof :D ;) :lol:
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

manget skrev:Sommargreenfee på Kings nu, kostar 450kr fram till 7 augusti. Sandstream får svara på om skicket på Kings når upp till strax under 20% av skicket på Bro Hof :D ;) :lol:
Spelade Kings i helgen i regn och klart det är klasskillnad. Kings är på inget vis dålig men det märks redan på parkeringen att det inte är någon premiumklubb man kommit till. På Hofen är det en helt annan klass och atmosfär.

Den största skillnaden mellan "vanliga" banor och Stadium på Bro Hof är greenerna. När du puttar på Stadium så rullar bollen precis som den ska. Inga konstiga hopp eller ändrade riktningar. På Kings hoppar och far det som om man puttade på broccoli ;)
(Castle är annars en bana jag varmt kan rekommendera.)

Skulle själv aldrig betala 2.500:- för Stadium men väl för Old Course och andra superkända banor som alla golfare drömmer om.
Skriv svar