Bro Hof chockhöjer greenfee, annan bana?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Kan tillägga att jag spelade Queens på Kungsängen i går och det var en sorglig historia. Tees och fairways okej men så mycket klöver i ruffen att man nästan var tvungen att trampa på bollen för att hitta den.

Greenerna var riktigt, riktigt dåliga. Så ojämna att jag undrar om de sålt utrustningen för att välta greenerna?!
Nedslagsmärken överallt...

Tror sommargreenfeen beror på att banarbetarna gått på semester :lol:
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Sandstream skrev:Kan tillägga att jag spelade Queens på Kungsängen i går och det var en sorglig historia. Tees och fairways okej men så mycket klöver i ruffen att man nästan var tvungen att trampa på bollen för att hitta den.

Greenerna var riktigt, riktigt dåliga. Så ojämna att jag undrar om de sålt utrustningen för att välta greenerna?!
Nedslagsmärken överallt...

Tror sommargreenfeen beror på att banarbetarna gått på semester :lol:
Nån som har gått och blivit kräsen? Bild
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Sandstream skrev:Kan tillägga att jag spelade Queens på Kungsängen i går och det var en sorglig historia. Tees och fairways okej men så mycket klöver i ruffen att man nästan var tvungen att trampa på bollen för att hitta den.

Greenerna var riktigt, riktigt dåliga. Så ojämna att jag undrar om de sålt utrustningen för att välta greenerna?!
Nedslagsmärken överallt...

Tror sommargreenfeen beror på att banarbetarna gått på semester :lol:

Oh herregud.

Låter som vi får fundera vidare på vart vi tar våran runda. Har sedan innan spelat Bro Hofs båda banor några gånger, & visst lockar det att spela igen, men 2500kr känns överdrivet även för en av Sveriges finaste banor.
Saltar alltid en bra story
jmo
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 jun 2016, 22:11

Erikxson skrev:Har dom fortfarande sänkt GF efter en viss tid på eftermiddagen?
Jepp, 1500 kr kostar det efter kl 15 (även helg). Ingen spottstyver men betydligt bättre än 2500 kr i alla fall. Castle kostar 1000 kr samma tider.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Erikxson skrev:Nån som har gått och blivit kräsen? Bild
Nej, faktiskt inte. Hade med mig tre medlemmar i bollen som alla instämde i det jag beskrev. En av dem hade spelat banan tidigare i veckan och då var både greenerna och ruffen mycket bättre. En banas kvalitet är dagsform :)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev:Oh herregud.

Låter som vi får fundera vidare på vart vi tar våran runda. Har sedan innan spelat Bro Hofs båda banor några gånger, & visst lockar det att spela igen, men 2500kr känns överdrivet även för en av Sveriges finaste banor.
Lägg sedan till att ni inte får värma upp med annat än järnklubbor.

Som jag skrev innan: Kontakta Bro-Hof och säg hur många ni är så lovar jag att de syr ihop något bra. Annars skulle jag bli besviken.
Nicko35
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 jul 2016, 16:28

En ren parodi!! Ingen bana i Sverige är värd dom pengarna,när du dessutom kan spela Både Pga och Barsebäck för halva priset gör det ännu löjligare,speciellt eftersom dom båda banorna är klassen bättre
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Nicko35 skrev:En ren parodi!! Ingen bana i Sverige är värd dom pengarna,när du dessutom kan spela Både Pga och Barsebäck för halva priset gör det ännu löjligare,speciellt eftersom dom båda banorna är klassen bättre
Vem säger att de båda är "klassen bättre"?
Har du spelat Stadium?

Samma 1:a i år som förra året ;)
http://www.svenskgolf.se/artiklar/banor ... asta-banor
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Sandstream skrev:
Nicko35 skrev:En ren parodi!! Ingen bana i Sverige är värd dom pengarna,när du dessutom kan spela Både Pga och Barsebäck för halva priset gör det ännu löjligare,speciellt eftersom dom båda banorna är klassen bättre
Vem säger att de båda är "klassen bättre"?
Har du spelat Stadium?

Samma 1:a i år som förra året ;)
http://www.svenskgolf.se/artiklar/banor ... asta-banor
Utbud och efterfrågan. Finns det folk som vill betala kör på, det är deras bana.

Är syftet mindre antal greenfeegäster med samma inkomster och fler tider till medlemmar tror jag de lyckas alldeles utmärkt! Alltså en lyckad åtgärd.

Sen kan man ju tycka vad man vill om det, men antar att bro hof inte har en tillstymmelse till tanke på att vara en folklig golfbana. Det är en medlemstyrd klubb som gör vad medlemmarna vill! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Mikael316 skrev:
Sandstream skrev:
Nicko35 skrev:En ren parodi!! Ingen bana i Sverige är värd dom pengarna,när du dessutom kan spela Både Pga och Barsebäck för halva priset gör det ännu löjligare,speciellt eftersom dom båda banorna är klassen bättre
Vem säger att de båda är "klassen bättre"?
Har du spelat Stadium?

Samma 1:a i år som förra året ;)
http://www.svenskgolf.se/artiklar/banor ... asta-banor
Utbud och efterfrågan. Finns det folk som vill betala kör på, det är deras bana.

Är syftet mindre antal greenfeegäster med samma inkomster och fler tider till medlemmar tror jag de lyckas alldeles utmärkt! Alltså en lyckad åtgärd.

Sen kan man ju tycka vad man vill om det, men antar att bro hof inte har en tillstymmelse till tanke på att vara en folklig golfbana. Det är en medlemstyrd klubb som gör vad medlemmarna vill! :)

Får dom samma inkomst till färre bokade bollar är det rätt väg.
Dom har småhöjt i flera år i rad nu och nu i år tog ett större kliv.
Sen har dom fortfarande ett hyfsat humant pris efter 15:00 som gör att GF spelare kommer komma i vilket fall.
Att klubben styrs av medlemmar vet vi, men om klubben tappar för mycket intäkter så kommer dom nog behöva sänka igen. Så det känns som att dom försöker hitta en bra nivå.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Skriv svar