Ryder cup 2016

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ja, lite besviken på singlarna. Rory och Reed bjöd verkligen upp, Phil och Sergio likaså. Men sen har underhållningsvärdet inte varit lika bra denna söndag. USA höll för trycket för denna gång!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ja, lite besviken på singlarna. Rory och Reed bjöd verkligen upp, Phil och Sergio likaså. Men sen har underhållningsvärdet inte varit lika bra denna söndag. USA höll för trycket för denna gång!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Tråkigt för Europalaget men bra för Ryder cups fortsättning. 2 år till nästa ggn. Då jäklar :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:Ja, lite besviken på singlarna. Rory och Reed bjöd verkligen upp, Phil och Sergio likaså. Men sen har underhållningsvärdet inte varit lika bra denna söndag. USA höll för trycket för denna gång!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

lite besviken ? Du verkar väldigt besviken med tre inlägg på rad ;)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Fick felmeddelande på telefonen varje gång, men ja, nästan så besviken var jag ;)
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Det var det det...
Inte orättvist heller...
EUR laget har några spelare som underpresterar, jag vet inte om jag tycker att USA överpresterade sett till förväntningarna även om Reed var omutlig?
I sändningen pratade man om att det var puttningen som avgjorde, det borde man väl lätt kunna se, rent statistiskt menar jag?

Några reflektioner är ju det faktum att publiken vid ett flertal tillfällen var otroligt osportslig. Det var rop precis när spelarna skulle slå och jubel när någon missade, visst, i RC kanske man ska kunna acceptera jubel vid missar, men inte att man börjar gorma i slagögonblicket, och på väldigt viktiga slag dessutom, dåligt. Tom Reed såg märkbart irriterad/besviken ut av beteendet.

Ok, bara att ladda om inför Paris 2018.
Vem tror vi på som kapten?
Några som spelat sig ut ur laget?
Några potentiella rookies redan nu?

kapten: Jesper Parnevik kanske?
Ut: Lee Westwood (vice?) Fitzpatrick om han inte får en grym utväxling.
I riskzonen: Wood, fick spela ganska lite, Willet kändes ohet, Kaymer, dålig i lagdelen, vinner singeln, men då var det väl klart redan?
In: Alex Norén, Andrew "Beef" Johnston
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

kapten: Henrik Stenson hoppas jag på faktiskt
Ut: Lee Westwood, Willet
I riskzonen: Fitzpatrick, Wood, Sullivan
In: Alex Norén, Beef, Levy
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

http://www.svenskgolf.se/artiklar/tourn ... erar-banan

Att kritisera publiken (eller ja, somliga i publiken) är fullt förståeligt. Men att kalla banan för lätt? Jag förstår inte riktigt hur det ska vara något negativt?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:http://www.svenskgolf.se/artiklar/tourn ... erar-banan

Att kritisera publiken (eller ja, somliga i publiken) är fullt förståeligt. Men att kalla banan för lätt? Jag förstår inte riktigt hur det ska vara något negativt?
Vad jag läste så menade de att dåliga utslag inte straffades tillräckligt mycket. Killar som DJ kan dunka på rejält utan att hamna i några större problem, för att inte tala om Phil som är som en kulspruta från tee.
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev:
MaxP skrev:http://www.svenskgolf.se/artiklar/tourn ... erar-banan

Att kritisera publiken (eller ja, somliga i publiken) är fullt förståeligt. Men att kalla banan för lätt? Jag förstår inte riktigt hur det ska vara något negativt?
Vad jag läste så menade de att dåliga utslag inte straffades tillräckligt mycket. Killar som DJ kan dunka på rejält utan att hamna i några större problem, för att inte tala om Phil som är som en kulspruta från tee.
Tyvärr spyr man på lite för mkt, man skulle hållit sig vid att ruffarna var för snälla, inte att flaggorna satt lätt, för det är ju verkligen samma för båda, men FW träffar premierades verkligen inte.

Ett utmärkt exempel är ju hål 1. Hur många av de amerikanska bombarna drog inte bollarna till läktaren (eller vad det var) låååångt in till vänster och kunde ändå få upp den på green.
De chansade vid doglegen och misslyckades men gavs ändå en bra chans.
Kändes som en puttävling som EUR förlorade.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar